arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد

نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان قصدی برای بازگشت نظامی به منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان قصدی برای بازگشت نظامی به منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان را ندارد و برنامه‌ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه‌ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه‌ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرز‌های شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستا‌های آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می‌کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستا‌های ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته‌های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که ۴ روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

نظرات بینندگان