arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

جوکار، نماینده مجلس: دستگاه‌ها در برخورد با بی‌حجابی به پلیس کمک کنند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه باید قانون را اجرا کند. وظیفه همه دستگاه‌هااست که  با بی حجابی برخود کنند و به پلیس برای اجرای قانون حجاب کمک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه باید قانون را اجرا کند. وظیفه همه دستگاه‌هااست که  با بی حجابی برخود کنند و به پلیس برای اجرای قانون حجاب کمک کنند.

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب مسئله مهم و مربوط به شریعت و دین است که در قوانین جمهوری اسلامی ایران بر آن تأکید شده است.

وی افزود: بخشی از قانون حجاب اقدامات ایجابی و قسمتی سلبی است. در قسمت اقدامات ایجابی باید بر روی فرهنگ‌سازی ضرورت داشتن حجاب که بر اساس شریعت است اقداماتی انجام شود.جوکار ادامه داد: دشمن با ایجاد برخی از شبکه به موضوع کشف حجاب دامن می‌زند و باید با این اقدامات خارج از قانون سلبی برخورد شود.

وی تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری آن است که فرهنگ حجاب و عفاف را ترویج کنند ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا با انجام فعالیت‌های فرهنگی و ارشادی بحث عفاف و حجاب را به‌عنوان فرهنگ عمومی در کشورمان باید رواج دهد.وی گفت: همچنین اجرای قانون حجاب و عفاف باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد و آن را به‌صورت جدی اجرا کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه باید قانون را اجرا کند و طرح نور که در حال اجرا است در همین راستا است. البته باید با ملاحظاتی اجرا شود. وظیفه همه دستگاه‌ها است که با بی حجابی برخود کنند و به پلیس برای اجرای قانون حجاب کمک کنند.

نظرات بینندگان