arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

مدیریت بحران: محاصره برخی روستاهای سیستان و بلوچستان در سیل

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: برای دسترسی به روستاهایی که مسیر آن‌ها مسدود است از ۴ بالگرد استفاده شده و کار امدادرسانی از این طریق انجام می‌شود. براساس گزارش سازمان راهداری پیش‌بینی می‌شود، راه‌هایی که در حال حاضر مسدود است به ویژه در مناطق روستایی تا یک هفته آینده بازگشایی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده به ویژه جنوب استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد. 

«حسین ظفری» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده گفت: در استان سیستان و بلوچستان همچنان مناطق جنوبی درگیر آب‌گرفتگی هستند و بارش در روز‌های گذشته باعث محاصره شدن برخی از روستا‌ها شده‌اند.

وی با بیان اینکه با بارش‌های هفته گذشته رکورد بارش‌ها طی ۵۰ ساله شکسته شده است، ادامه داد: ۲۸ محور اصلی و فرعی در طی این مدت مسدود شده بود که در حال حاضر ۱۸ محور بازگشایی شده است. عمدتا محور‌های فرعی و روستایی در حال حاضر تحت تاثیر بوده و به دلیل آبگرفتگی مسدود هستند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: برای دسترسی به روستا‌هایی که مسیر آن‌ها مسدود است از ۴ بالگرد استفاده شده و کار امدادرسانی از این طریق انجام می‌شود. براساس گزارش سازمان راهداری پیش‌بینی می‌شود، راه‌هایی که در حال حاضر مسدود است به ویژه در مناطق روستایی تا یک هفته آینده بازگشایی خواهد شد.

ظفری با بیان اینکه بیشترین عمده خسارات مربوط به زیرساخت‌ها و راه‌ها است، گفت: همچنین سیلاب به بخش کشاورزی به ویژه باغات موز خسارات وارد کرده است. انشاءالله بعد از بررسی خسارت‌ها تلاش می‌شود بخشی از خسارت‌ها جبران شود.

وی ادامه داد: حدود ۹۵۲ تیم امدادی از دستگاه‌های مختلف با سه هزار و ۵۰۰ نیرو در این منطقه فعال هستند و خدمات‌رسانی انجام می‌شود. همچنین ۴۷ تیم از گروه‌های جهادی و مردمی در این منطقه فعال هستند. برق همه شهر‌ها و روستا‌ها در حال حاضر وصل است و به صورت پایدار در استان این برق برقرار است. از ۲۹۵ روستایی که از ابتدای این سیلاب دچار قطعی آب شده بودند، در حال حاضر حدود ۲۶۰ روستا رفع مشکل شده‌اند و در برخی از مناطقی هم که همچنان مشکل آب وجود دارد. با ۱۲۰ تانکر آب‌رسانی سیار انجام می‌شود. همچنین شبکه بهداشت استان هم برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار کلرزنی را انجام داده تا مشکل خاصی به لحاظ بهداشتی برای مردم ایجاد نشود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری جلسات بحران و ارائه گزارش عملکرد از سوی دستگاه‌ها، گفت: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است. خدمات‌رسانی کمی با مشکل همراه بوده است البته تا بازگشت شرایط عادی به منطقه خدمات‌رسانی همچنان ادامه دارد.

ظفری با بیان اینکه ۵ استان درگیر سیل بوده‌اند، گفت: در ۵ استان هشدار قرمز هواشناسی صادر شده بود این استان‌ها شامل بخش‌هایی از استان بوشهر، فارس، کرمان، هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان به ویژه بخش جنوبی استان بود که در حال حاضر وضعیت در ۴ استان به صورت عادی است و در استان سیستان و بلوچستان همچنان خدمات‌رسانی و امدادرسانی ادامه دارد.

نظرات بینندگان