arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد

وزارت کشور جمهوری آذربایجان امروز –سه‌شنبه– اعلام کرد ارمنستان تعیین مرز با جمهوری آذربایجان در بخش باغانیس-ووسکپار در استان تاووش را آغاز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزارت کشور جمهوری آذربایجان امروز –سه‌شنبه– اعلام کرد ارمنستان تعیین مرز با جمهوری آذربایجان در بخش باغانیس-ووسکپار در استان تاووش را آغاز کرده است.

در بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان آمده است: «مسیر باغانیس-ووسکپار برای انجام پاکسازی مین در قلمرو مجاور و هم‌چنین جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین‌گذاری شده مجاور به منظور اطمینان از ایمنی آن‌ها بسته شده است.»

خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان گزارش کرد: «تعیین مرز در بخش باغانیس-ووسکپار برای امروز ۲۳ آوریل (۴اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است. هم‌چنین به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

این بیانیه در ادامه مجددا افزود: «تاکید می‌کنیم که هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان-آذربایجان برای امروز برنامه‌ریزی نشده است. پس از تعیین مرز، نیرو‌های مرزی ارمنستان به حفاظت از خط مرزی مشغول خواهند شد.»

دفتر دولت ارمنستان هم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد بر اساس توافق کمیسیون‌های تعیین حدود مرزی هر دو کشور، «فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات بر اساس اندازه‌گیری‌های مربوطه آغاز می‌شود.»

نظرات بینندگان