arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه یک گردان ارتش اسرائیل

سه منبع آمریکایی به «آکسیوس» گفته‌اند، انتظار می‌رود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی روزهای آینده تحریم‌های در نظرگرفته شده علیه گردان «نتزاه یهودا» را که سربازان آن مظنون به نقض حقوق بشر در کرانه باختری هستند، رسما اعلام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: سه منبع آمریکایی به «آکسیوس» گفته‌اند، انتظار می‌رود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی روز‌های آینده تحریم‌های در نظرگرفته شده علیه گردان «نتزاه یهودا» را که سربازان آن مظنون به نقض حقوق بشر در کرانه باختری هستند، رسما اعلام کند.

به گفته این منابع، تحریم‌هایی که قرار است علیه «نتزاه یهودا» اعمال شود، مانع از ارائه هر نوع تسلیحات یا آموزش نظامی آمریکایی به این گردان و نیرو‌های آن می‌شود.

گردان «نتزاه یهودا» که در سال ۱۹۹۹ تشکیل شد به عنوان یگان ویژه سربازان یهودی افراطی ارتدوکس محسوب می‌شود و در انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان فلسطینی مشارکت دارد.

ارتش اسرائیل طی سال‌های گذشته منطقه عملیاتی گردان نتزاه یهودا را از رام الله به جنین منتقل کرد.

گردان «نتراه یهودا»

«نتزاه یهودا» یک واحد نظامی اسرائیلی است، در کرانه باختری مستقر است و به محل استخدام شهرک‌نشینان راست افراطی تبدیل شده است که در هیچ واحد رزمی دیگر ارتش اسرائیل پذیرفته نشده‌اند.

به گزارش وبگاه خبری آمریکایی «آکسیوس»، این اولین باری است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیلی را تحریم می‌کند.

منابع آکسیوس تاکید کردند که تحریم‌ها مانع ارائه هرگونه کمک یا آموزش نظامی آمریکا به گردان نتزاه یهودا و اعضای آن می‌شود و آن بر اساس قانونی که در سال ۱۹۹۷ توسط پاتریک لیهی، سناتور آمریکایی تصویب شد. «قانون لیهی» از انتقال کمک‌های ایالات متحده و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع به واحد‌های امنیتی، نظامی و پلیس خارجی که به طور پیاپی مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

سازمان «پروپابلیکا»، پنج‌شنبه هفته گذشته گزارش داد که یک کمیته ویژه وابسته به وزارت خارجه آمریکا، نقض حقوق بشر را بر اساس «قانون لیهی» بررسی و ماه‌ها پیش توصیه کرده است که بلینکن بسیاری از یگان‌های ارتش و پلیس اسرائیل که در کرانه باختری فعالیت می‌کنند را از دریافت کمک‌های نظامی و آموزشی آمریکا محروم کند.

به گزارش روزنامه «هاآرتص»، پس از اینکه سربازان یگان نتزاه یهودا در چندین اقدام خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان فلسطینی مشارکت کردند، وزارت خارجه آمریکا در اواخر سال ۲۰۲۲ تحقیقاتی را درباره گردان نتزاه یهودا آغاز کرد.

نظرات بینندگان