arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۵ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان بود/ رهگیری ۵ هدف از سوی پدافند هوایی/مقام آمریکایی: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم/فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور/ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشتیم/آژانس بین المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده

برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند/ المیادین: این انفجارها در حریم هوایی اصفهان بدون هیچ گونه انفجاری روی زمین رخ داده
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند.شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

به گزارش «انتخاب»؛ صداوسیما نوشت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان بود

یک مقام ایرانی به«رویترز»: هیچ گونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته است.

‌مهر: صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود

صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است. سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند. هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن پوکه‌های آن هستیم.در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.

صداوسیما: تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است. گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

المیادین: اطلاعاتی مبنی بر رهگیری 5 هدف از سوی پدافند هوایی در آسمان اصفهان منتشر شده است. 

المیادین: اطلاعات تایید می کند که این انفجارها در حریم هوایی اصفهان بدون هیچ گونه انفجاری روی زمین رخ داده است. 

المیادین: منابع غیر رسمی می گویند که اهدافی که با آنها برخورد شد پهپادهای کوچک بودند نه موشک. 

خبرگزاری فارس: منابع خبری می‌گویند صدای ۳ انفجار در حوالی پایگاه شکاری ارتش در شمال غرب اصفهان شنیده شده است.

پدافند در واکنش به یک شی که احتمال داده می‌شود ریزپرنده باشد فعال شده است. گفته‌شده رادار ارتش از اهداف احتمالی بوده است و شیشه‌های چند ساختمان اداری در این محدوده شکسته شده است. تصاویر از جلوی پایگاه شکاری ارتش در اصفهان نشان می‌دهد وضعیت عادی است.

مهر: تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی گفت: پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه ‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

 مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

پروازهای فرودگاه امام لغو شد/ به مسافران اعلام شد که فرودگاه را ترک کنند.

مقام آمریکایی: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ايران مطلعیم

الجزیره به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی نوشت: ما از گزارش هایی مبنی بر حمله اسرائیل به داخل ايران مطلع هستیم

ایرنا؛  فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور 

پروازهای فرودگاه های کشور  به حالت سابق بازگشت

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت.
 
 برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد که صبح امروز دچار تاخیر یا تعلیق شده بود، مجددا به حالت سابق بازگشت.
 
به دنبال فعال شدن پدافند هوایی کشور، صبح امروز برخی پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و مهرآباد به حالت تعلیق درآمده بود.
 
بر اساس اطلاعات حاصله، پروازهای فرودگاه امام راه اندازی شده و پروازهای خروجی از این فرودگاه از سر گرفته شد به طوری که پرواز تهران – تفلیس ساعت ۱۰:۳۰ انجام خواهد شد و هم‌اکنون کانتر پرواز آن باز شده و صدور کارت پرواز برای مسافران از سر گرفته شده است.
 
پرواز رم-تهران هما هم که به خاطر بسته بودن فرودگاه امام، مهرآباد و فرودگاه جایگزین یعنی فرودگاه اصفهان در حال بازگشت به فرودگاه آنکارا بود دوباره به فرودگاه امام بازگشت و دقایقی دیگر در باند فرودگاه خواهد نشست.
 
پروازهای فرودگاه مهرآباد هم به حالت سابق بازگشته اما با توجه به تاخیر چندساعته در برخی پروازها، از مسافران خواسته شده قبل از عزیمت به فرودگاه، ساعت پروازها را بررسی کنند.
 
ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم
 
در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.
 
آژانس بین المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده
 
آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم.
 
آژانس در ادامه افزود: از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را اعمال کنند. تاکید می کنیم، تاسیسات هسته ای هرگز نباید هدف درگیری های نظامی باشد.
 
فرمانده کل ارتش در واکنش به حادثه اصفهان: چند شی پرنده بود که به آن‌ها تیراندازی شده بود / از هر دیوانه‌ای، بی عقلی بر می‌آید
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به حادثه اصفهان، گفت: با توجه به هوشیاری ما، چند شی پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.
 
 امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان، اظهار داشت: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.
 
امیر سرلشکر موسوی در ادامه درباره تهدید ایران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسط رژیم صهیونیستی افزود: از هر دیوانه‌ای بی عقلی بر می‌آید؛ بستگی به عقل آن دارد.
 
فرمانده کل ارتش درباره واکنش ایران به تهدید رژیم صهیونیستی، گفت: واکنش ایران را پیش از این دیده‌اید.
 
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: صدای شنیده شده در تبریز مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است / هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
 
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.
 
تراب محمدی اظهار کرد: شهر تبریز همانند سایر روزها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.
 
وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.
 
طعنه بن گویر به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است
 
منابع اسرائیلی، صبح امروز (جمعه) خبر دادند «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم به آنچه رسانه‌های غربی پاسخ اسرائیل به عملیات ایران خوانده‌اند، واکنش نشان داده است.
 
وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تنها با یک کلمه نوشت: «مسخره».
نظرات بینندگان