arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳؛ از احتمال تجدید نظر در دکترین هسته‌ای ایران تا پیام های ایران به آمریکا قبل و بعد از عملیات علیه اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

احتمال تجدید نظر در دکترین هسته‌ای ایران
سردار سرتیپ پاسدار احمد حق طلب فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور با بیان اینکه در صورتی که رژیم صهیونیستی بخواهد اقدامی علیه مراکز و تاسیسات هسته‌ای ما انجام دهد حتماً و قطعاً با واکنش ما مواجه و برای مقابله به مثل با سلاح‌های پیشرفته مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: " اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای  کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور می‌باشد."

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند. وی افزود: این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. 

در عملیات علیه اسرائیل، از موشک های خرمشهر، سجیل، شهید حاج قاسم، خیبرشکن ۲ و هایپرسونیک فتاح استفاده نکردیم
حسن عابدینی خبرنگار صداوسیما نوشت: موشک‌های خرمشهر، سجیل، شهید حاج قاسم، خیبرشکن ۲ و هایپرسونیک فتاح در عملیات تنبیهی ‎وعده صادق استفاده نشد؛ این را سردار حاجی‌زاده فرمانده هوا فضا گفت که برای ‎خداقوت به دیدنش رفته بودم. 

حمله به رفح به جای حمله بزرگ به ایران؟
مقامات مصری به رسانه قطری العربی الجدید می گویند که ایالات متحده طرح اسرائیل برای عملیات در شهر رفح در جنوب غزه را در ازای عدم انجام یک حمله بزرگ به ایران پذیرفته است.  

مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
نیویورک تایمز گزارش می دهد که مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق دچار سو محاسبه شدند. این روزنامه می‌گوید: «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند که ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.» 

هشدار اوکراین درباره «جنگ جهانی سوم»
دنیز شمیهال نخست‌وزیر اوکراین هشدار داده است که اگر کشورش در برابر روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» در خواهد گرفت. 

اشاره رئیسی به شعار «مرگ بر اسرائیل» روی موشک‌ها
رئیسی با اشاره به اینکه دیروز برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌های‌تان مرگ بر اسرائیل را ننویسید تا حساس نشوند، ادامه داد: اما امروز موشک‌های ما بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید. در همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی شعار ما این است که «ما می‌توانیم.» 

ادعای «کان» اسرائیل درباره پیام امارات و عربستان به آمریکا
مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی ایالات متحده است: «همانطور که شما به اسرائیل دادید».   

پیام های ایران به آمریکا قبل و بعد از عملیات علیه اسرائیل
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم و گفتیم که گفتیم که ما پایگاه‌ها و منافع واشنگتن در منطقه را هدف قرار نخواهیم داد. او گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. او تایید کرد که تبادل پیام‌ها از کانال سوئیس انجام شده است.

فارس: آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است
فارس از قول یک منبع آگاه نوشت: خبر روزنامه صهیونیستی معاریو درباره آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است و در راستای عملیات روانی صهیونیست‌ها جعل شده است. این منبع با بیان اینکه همه نقاط سرزمین‌های اشغالی در تیررس ایران است گفت: نیروگاه اتمی دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده اگرچه همگان به‌ویژه سران رژیم صهیونیستی امروز کاملا واقفند که هیچ نقطه‌ای در اراضی اشغالی نیست که در تیررس ما نباشد.

اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
رئیس‌جمهور ترکیه گفت کشورهای غربی که به حمله ایران به اسرائیل اعتراض کردند، باید یکصدا به تل‌آویو بگویند که جنایت‌هایش را در نوار غزه متوقف کند. 

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. 

انفجار در ترمینال شرق با ۶ کشته و یک مجروح
به علت آتش سوزی بر اثر انفجار کپسول گاز پایانه شرق در اتوبان یاسینی به شرق  بعد از بیمارستان لواسانی ۶ نفر کشته شدند و یک نفر مصدوم شد.در این حادثه که حوالی ظهر امروز اتفاق افتاد، مصدوم حادثه به بیمارستان سوانح  سوختگی - تنفسی مطهری منتقل شد.

احتمال کنار کشیدن قطر از میانجیگری در مذاکرات آتش‌بس غزه
نخست‌وزیر قطر نسبت به وضعیت فعلی تلاش‌های میانجیگرانه بین‌المللی به رهبری دوحه برای کمک به دستیابی به توافق بر سر آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در غزه ابراز نگرانی کرد. 

معاون اول احمدی‌نژاد درگذشت
پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی امروز پنج شنبه دار فانی را وداع گفت. 

نظرات بینندگان