arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۸ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۱ فروردین ۱۴۰۳؛ از تکذیب آزادی تتلو به‌مناسبت عید فطر تا افزایش هزار تومانی نرخ ارز بعد از برگزاری جلسه دولت و مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای روزنامه کویتی درباره پاسخ ایران به اسرائیل
روزنامه الجریده کویت مدعی تعهد آمریکا به اقناع اسرائیل برای توقف حملات به سوریه و لبنان در ازای عدم پاسخ ایران به حمله دمشق شد. 

سیدحسن نصرالله: ایران تصمیم گرفته‌ که به اسرائیل پاسخ مستقیم بدهد
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: یکی از علت‌هایی که اسرائیلی‌ها را برمی‌انگیزد که اینگونه منتظر باشند، این است که سطح تهدید سپاه پاسداران بسیار بالا است؛ می‌گویند ما قبلا سپاه پاسداران را زده‌ایم، اما جمهوری اسلامی همانند ما در کشور ثالث جواب می‌دهد، اما این بار اینگونه نیست؛ امام خامنه‌ای و مسئولین ایرانی تصمیم قاطع گرفته‌اند که پاسخ ایرانی مستقیما خواهد آمد؛ آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها پذیرفته‌اند که جمهوری اسلامی ایران پاسخ خواهد داد؛ همه منتظر هستند ببینید چه اتفاق می‌افتد. 

دو فعال محیط‌زیستی از زندان آزاد شدند
«نیلوفر بیانی» یکی از چهار زندانی محیط‌زیستی که همچنان در زندان بود، «دوشنبه، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳»، آزاد شد. پیش از نیلوفر بیانی، «هومن جوکار» نیز از زندان اوین آزاد شد. 

عمان: از اولویت‌دادن به ندای خرد حمایت می‌کنیم
سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان روز یکشنبه و در حالی که حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی سفر منطقه‌ای جدید خود را از مسقط آغاز کرده است، خواستار «تنش‌زدایی و اولویت‌دادن به ندای خرد» در خاورمیانه شد. 

جزییات اختلاس دو میلیون دلاری در بندر امام
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: شخصی به نام «آرش اشتری» کارشناس واحد مالی یکی از بنادر تابعه استان خوزستان به شکل شیادانه ١٠٨ میلیارد تومان را جا به جا کرد که به سرعت با همکاری سپاه و اطلاعات کشف شد. 

افزایش هزار تومانی نرخ ارز بعد از برگزاری جلسه دولت و مجلس
جواد نیک بین نماینده مجلس گفت: از روز گذشته که جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار شد رئیس جمهور در این جلسه فرمایشاتی را مطرح کردند اما از روز گذشته تا به امروز نرخ ارز هزار تومان نیز افزایش پیدا کرده است. 

زیباکلام: اگر به جای رئیسی، روحانی بود، او را دم خورشید کباب می‌کردند
زیباکلام می گوید ساده‌ترین تعریفی که می‌شود از عملکرد دولت آقای رئیسی کرد، این است که اگر رئیس این دولت به‌جای آقای رئیسی، فرضاً آقای روحانی یا شخصیتی نزدیک به اصلاح‌طلب‌ها و غیر از اصولگرا‌های تندرو بود، با این وضعیت کشور، آن شخص را دم خورشید کباب می‌کردند. 

پناهیان: معلوم شد که دوبه‌هم‌زنی‌هایی وجود دارد
علیرضا پناهیان گفت: خدمت (شیخ اعظم) استاد حاج شیخ حسین انصاریان رسیدم. معلوم شد که دوبه‌هم‌زنی‌هایی وجود دارد و ایشان برنامه سیما را که توضیح مجدد داده بودم ندیده بودند؛ از توضیحاتم قانع شدند بزرگی کردند و پدارانه فرمودند تعبیرات را واضح تر و موکد بگویید. پناهیان گفت: من به توصیه پدرانه ایشان از همه اهل علم در حوزه که دچار ناراحتی بخاطر این تعبیر شدند عذرخواهی می کنم، از همه مومنین و دلسوزان عذرخواهی می کنم، و استغفار می کنم اگر به ساحت مقدس امیرالمومنین جسارتی شده باشد حتی در حد بی اعتنایی کردن. 

تکذیب آزادی تتلو به‌مناسبت عید فطر
خبرگزاری قوه قضاییه نوشت: خواهر امیرحسین مقصودلو (تتلو) ادعا کرده است که احتمال آزادی برادرش به مناسبت عید فطر وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعای مطرح شده صحت ندارد و این متهم آزاد نخواهد شد.

نظرات بینندگان