arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
تاریخ گردی با «انتخاب»؛

عکس/ شاه و بنیانگذار امارات، پس از اجلاس اوپک

شیخ زاید بن سلطان آل نهیان و محمدرضا پهلوی در اختتامیه اجلاس اوپک در کاخ ملل در الجزایر به تاریخ، ۱۵ اسفند ۱۳۵۳ دیده می‌شوند. در پایان نشست سران اوپک در الجزیره اعلامیه مشترکی از سوی ایران و عراق در خصوص نحوه حل اختلافات دیرینه دو کشور منتشر شد. در این اعلامیه مشترک مقرر شده بود که مرز‌های زمینی دو کشور بر اساس پیمان قسطنطنیه ۱۹۱۳ و صورتجلسه‌های کمیسیون تعیین مرز ۱۹۱۴ و مرز‌های آبی بر اساس خط‌القعر مشخص شود و دو کشور در مرز‌های خود کنترل دقیقی برای جلوگیری از نفوذ خرابکاران به داخل خاک یکدیگر به عمل آورند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: شیخ زاید بن سلطان آل نهیان و محمدرضا پهلوی در اختتامیه اجلاس اوپک در کاخ ملل در الجزایر به تاریخ، 15 اسفند 1353 دیده می شوند.

در پایان نشست سران اوپک در الجزیره اعلامیه مشترکی از سوی ایران و عراق در خصوص نحوه حل اختلافات دیرینه دو کشور منتشر شد. در این اعلامیه مشترک مقرر شده بود که مرزهای زمینی دو کشور بر اساس پیمان قسطنطنیه ۱۹۱۳ و صورتجلسه‌های کمیسیون تعیین مرز ۱۹۱۴ و مرزهای آبی بر اساس خط‌القعر مشخص شود و دو کشور در مرزهای خود کنترل دقیقی برای جلوگیری از نفوذ خرابکاران به داخل خاک یکدیگر به عمل آورند. 

نظرات بینندگان