arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۶ فروردین ۱۳۸۰

خاطرات هاشمی رفسنجانی: اجلاس وزراى امورخارجه عرب، براى تهیه دستورکار اجلاس سران [اتحادیه]عرب، مورد توجه است؛ مسأله عراق مورد اختلاف است. گویا تاکنون به توافق نرسیده‌اند. بعضى خواهان رفع تحریم‌ها و عادى‌کردن روابط با عراق‌اند و بعضى خواهان ادامه انزواى عراق و فشار برآن؛ منجمله کویت. گویا فشار آمریکا در جلوگیرى از حمایت از عراق، مؤثر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

۶ فروردین ۱۳۸۰: اجلاس وزراى امورخارجه عرب، براى تهيه دستوركار اجلاس سران [اتحادیه] عرب، مورد توجه است؛ مسأله عراق مورد اختلاف است. گويا تاكنون به توافق نرسيده‌اند. بعضى خواهان رفع تحريم‌ها و عادى‌كردن روابط با عراق‌اند و بعضى خواهان ادامه انزواى عراق و فشار برآن؛ منجمله كويت. گويا فشار آمريكا در جلوگيرى از حمايت از عراق، مؤثر است. 

در مورد مسأله فلسطين توجه بيشتر است و مسأله مهم، آوردن نيروهاى بين‌المللى در منطقه، براى جلوگيرى از خشونت‌هاى زياد اسرایيل بر مردم فلسطين است كه تاكنون با مخالفت آمريكا، شوراى امنيت سازمان ملل، نتوانسته تصميمى بگيرد و مسأله ديگر، رفع محاصره اسرایيل و كم‌كردن فشارهاى اقتصادى بر فلسطينى‌هاست. 

بعد از نماز صبح كمى در ساحل دريا قدم زدم. جالب است كه پرده‌اى از شن‌هاى مرجانى دريا، روى گياهان دريايى كه ساحل را بدمنظره‌كرده بود، افتاده و ساحل را طبيعى و زيبا كرده است. عصر به تهران مراجعت كرديم. در تهران و بسيارى از نقاط ديگر، ديروز و امروز، باران داشته‌ايم.  

در بريتانيا، بيش از 300 نفر از نمايندگان پارلمان از دولت خواسته‌اند كه نام منافقان [ سازمان مجاهدین خلق] را از ليست گروه‌هاى تروريستي بيرون بياورد و دست از حمايت دولت ايران بردارد. گفته‌اند كه آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور]، تفاوتى با مسئولان ديگر انقلاب ايران ندارد و فقط چهره خندان همان رژيم تُندرو است.  

گزارش آمريكا از وضع زندانى‌ها در این‌کشور نشان داد كه به نسبت بيشترين زندانى را دارد: 25 درصد زندانيان تمام دنيا؛ اينكه پنج درصد جمعيت جهان را دارد، با بيش از دو ميليون زندانى كه 70 درصد آنها از اقليت‌های نژادى و مذهبى آمريكا هستند و نيز روشن شده كه نقض حقوق بشر و اعدام نوجوانان در آمريكا وسيع است؛ با اينكه با همين حربه، دولت‌هاى مخالف آمريكا را مى‌كوبند

نظرات بینندگان