arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۵ فروردین ۱۳۸۰: می‌گویند چند ماهی ست که رونق به کیش برگشته

خاطرات هاشمی رفسنجانی: شب براى ديدن وضع كيش، دو ساعتى در خيابان‌هاي جزیره، با اتومبيل‌گردش‌كرديم و آقاى قاسمى گزارش مى‌داد. از هتل بزرگ چشم‌انداز كه با سرمايه‌ آقاى [حسین] ثابت، در حال ساخت است، بازديدكردم؛ باشكوه است.گفتند تا نيمه سال تكميل مى‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

 

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 

 ۵ فروردین ۱۳۸۰: در اقامتگاه ماندم. دريا كمى طوفانى است و باد مى‌وزد؛ برخلاف روزهاى قبل كه آرام بود، به شنا نرفتم. در كنار اسكله، تعداد زيادى ماهى كوچك، تحت تأثير تلاطم دريا به صورت انبوه جمع شده بودند؛ قبلاً چنين منظره‌اى نديده بودم. مقدار زيادى از گياهان دريايى، در ساحل جمع شده است.

آقاى [اکبر] پيمان‌پور، [مدیرعامل شرکت مرجان‌کیش] آمد.گفت، چند ماهى است كه رونق به جزيره كيش برگشته، مسافر زيادتر شده و سخت‌گيرى‌هاي گمرك‌كم شده است و آقاى [حسین] قاسمى، [مدیرعامل منطقه آزاد کیش]، با تيمى كه آورده، واقع‌بين‌تر عمل مى‌كند. عمده تأثير از افكار آقاى [حسین] موسويان می‌گیرد و نظر داد، آقاى [محمدرضا] يزدان‌پناه، با روزنامه‌اش هم به خود و هم به جزيره كيش لطمه زد و آن روزها كه روزنامه تُند مي‌رفت، با او ملاقات‌كرديم و گفتيم که به بيراهه مى‌رود و پشتوانه خود را از دست مى‌دهد و اگر عذرخواهى هم بكند، معلوم نيست بتواند جبران كند و گويا بعضى از همكارانش او را به اين وادى كشاندند.

شب براى ديدن وضع كيش، دو ساعتى در خيابان‌هاي جزیره، با اتومبيل‌گردش‌كرديم و آقاى قاسمى گزارش مى‌داد. از هتل بزرگ چشم‌انداز كه با سرمايه‌ آقاى [حسین] ثابت، در حال ساخت است، بازديدكردم؛ باشكوه است.گفتند تا نيمه سال تكميل مى‌شود. 

رسانه‌هاى بيگانه فارسى‌زبان، روى بازداشت يكى از سران [دفتر] تحكيم وحدت- آقاى ابراهيم شيخ- در روز اول كارى سال جديد، مانور مى‌كنند و آن را نشانى از سياست سال اقتدار ملى مى‌بينند. راديو [صدای] آمريكا، تحليلى از زبان يكى از سران ضدانقلاب- اسد همايون-آورده كه گفته است، دولت به وعده‌هاى انتخاباتي‌ عمل نكرده و اكنون در دريا غرق شده است.

نظرات بینندگان