arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

نتانیاهو خطاب به بایدن: با این سرعت، وجدان اخلاقی خود را از دست دادید؟ / تسلیم فشار‌ها نخواهیم شد؛ ما به رفح حمله می‌کنیم

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در سخنانی از موضع رئیس جمهور آمریکا در قبال جنگ غزه به شدت انتقاد کرد . وی در این باره اظهار داشت: «با این سرعت، وجدان اخلاقی خود را از دست دادید و به دلیل نزدیک بودن انتخابات آمریکا، می خواهید جنگ متوقف شود؟».وی اضافه کرد: هیچ فشار بین‌المللی ما را از دستیابی به تمام اهداف جنگ باز نخواهد داشت، ما به رفح حمله می‌کنیم و اقدام ما در آنجا چند هفته به طول خواهد انجامید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در سخنانی از موضع رئیس جمهور آمریکا در قبال جنگ غزه به شدت انتقاد کرد و از او خواست تا هفتم اکتبر، روز شروع عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل را فراموش نکند.
 
به گزارش خبرگزاری سما، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: «با این سرعت، وجدان اخلاقی خود را از دست دادید و به دلیل نزدیک بودن انتخابات آمریکا، می خواهید جنگ متوقف شود؟».
 
وی خطاب به دولت آمریکا افزود: هفتم اکتبر(روز شروع عملیات طوفان الاقصی) را فراموش کرده‌اید؟ به جای فشار آوردن به اسرائیل، فشار را بر حماس اعمال کنید.
 
نتانیاهو درباره حمله احتمالی به رفح د رجنوب نوار غزه نیز گفت: اگر اکنون و قبل از دستیابی به تمام اهداف، جنگ را متوقف کنیم، به این معنی است که اسرائیل در جنگ شکست خورده است و ما چنین اجازه‌ای را نخواهیم داد.
 
وی اضافه کرد: هیچ فشار بین‌المللی ما را از دستیابی به تمام اهداف جنگ باز نخواهد داشت، ما به رفح حمله می‌کنیم و اقدام ما در آنجا چند هفته به طول خواهد انجامید.
 
وی همچنین اظهار کرد: فشار بین‌المللی برای توقف جنگ از طریق برگزاری انتخابات وجود دارد، اما ما تسلیم این فشارها نخواهیم شد.
 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بی‌توجهی به تمامی قوانین و درخواست‌های نهادهای بین‌المللی، بر ضرورت حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه تاکید دارد و همین مساله حتی منجر به تشدید اختلافات میان وی و رئیس جمهوری آمریکا شده است.
نظرات بینندگان