arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

اوکراین در دومین روز انتخابات ریاست جمهوری روسیه به یک پالایشگاه در منطقه سامارا حمله کرد

حمله موشکی روز شنبه ۲۶ اسفند، اوکراین به غرب روسیه دو کشته بر جای گذاشت و یک حمله پهپادی جداگانه، پالایشگاه نفت در منطقه سامارا در ۸۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو را به آتش کشید.اوکراین در این هفته حملات مکرری را در خاک روسیه به ویژه به پالایشگاه‌های نفت انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمله موشکی روز شنبه ۲۶ اسفند، اوکراین به غرب روسیه دو کشته بر جای گذاشت و یک حمله پهپادی جداگانه، پالایشگاه نفت در منطقه سامارا در ۸۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو را به آتش کشید.
 
به گزارش رویترز، جنگ اوکراین بر رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری سه روزه سایه افکنده است؛ انتخاباتی که به طور قطع، ولادیمیر پوتین را برای شش سال دیگر در کرملین نگه خواهد داشت.
 
فرماندار بلگورود که حملات برون مرزی از سوی اوکراین بخشی از زندگی روزمره این منظقه شده است، از کشته شدن یک مرد و یک زن خبر داد. ویدئویی که رویترز به دست آورده است، آتش سوزی و آژیر حمله هوایی را در خیابان‌های خالی این شهر نشان می‌دهد.
 
دیمیتری آزاروف، فرماندار منطقه سامارا در ۸۵۰ کیلومتری مسکو، گفت: «پالایشگاه سیزران در آتش سوخت اما حمله به پالایشگاه دوم خنثی شد.»
 
در همین حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تلاش نیروهای اوکراینی برای عبور از مرز به منطقه بلگورود را دفع کرده است. به گفته مقامات محلی روسیه، با توجه به «وضعیت فعلی»، مدارس در بسیاری از این منطقه در روزهای دوشنبه و سه شنبه و مراکز خرید در شهر بلگورود در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهند بود.
 
اوکراین در این هفته حملات مکرری را در خاک روسیه به ویژه به پالایشگاه‌های نفت انجام داده است.
 
در مقابل، روسیه روز جمعه ۲۵ اسفند، در یکی از مرگ بارترین حملات موشکی خود طی هفته‌های اخیر یک منطقه مسکونی در شهر بندری اودسا اوکراین در دریای سیاه را هدف قرار داد که حداقل ۲۰ کشته و بیش از ۷۰ زخمی در برداشت.
 
آسوشیتدپرس می‌گوید روسیه در میدان نبرد برتری دارد، البته با دستاوردهای کوچک و کند.
 
با این حال، اوکراین، روسیه را در پشت خط مقدم آسیب‌پذیر جلوه داده است، از جمله حملات پهپادهای دوربرد به عمق روسیه و وادار کردن ناوگان دریای سیاه روسیه برای گرفتن آرایش تدافعی.
 
انتخابات ریاست جمهوری در روسیه روز جمعه آغاز شد که تا روز یکشنبه ۲۷ اسفند، ادامه خواهدداشت.
 
انتخابات سه روزه ریاست جمهوری روسیه در سایه سرکوب بی رحمانه رسانه‌های مستقل و گروه‌های حقوق بشری برگزار می‌شود و به ولادیمیر پوتین ۷۱ ساله، رئیس جمهوری روسیه، امکان کنترل کامل سیستم سیاسی را داده است.
 
مخالفان سیاسی ولادیمیر پوتین یا در زندان و یا در تبعید در خارج از کشور هستند و شاخص‌ترین آنها، الکسی ناوالنی، اخیراً در یک زندان دورافتاده در قطب شمال درگذشت. جان باختن ناوالتی انگشت اتهام را به سوی کرملین و شخص ولادیمیر پوتین نشانه گرفته است. اما کرملین دست داشتن او را در مرگ او را رد کرده است.
 
در این حال، رئیس کمیسیون انتخاباتی روسیه روز جمعه تهدید کرد هر شخص که در انتخابات «اخلال» کند ممکن است تا پنج سال زندان محکوم شود.
نظرات بینندگان