arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۰ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱۲ اسفند ۱۳۷۹: در نمازجمعه تهران، جمعی از حزب‌اللهی‌ها راهپیمایی‌کرده‌اند و علیه سیاست‌های فرهنگی دولت، شعار داده‌اند

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در منزل بودم؛ با استراحت و مطالعه کار‌های عقب مانده در ایام سفر. در بعضی نمازجمعه‌ها، منجمله خرم‌آباد، انتقاد شده از اینکه دفتر تحکیم وحدت، برای سمپاشی علیه هاشمی، پول‌گرفته است. در نمازجمعه تهران، جمعی از حزب‌اللهی‌ها راهپیمایی‌کرده‌اند و علیه سیاست‌های فرهنگی دولت، شعار داده‌اند.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت های تاریخ معاصر ایران به شمار می رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

 ۱۲ اسفند ۱۳۷۹: در منزل بودم؛ با استراحت و مطالعه كارهاي عقب مانده در ايام سفر. در بعضي نمازجمعه‌ها، منجمله خرم‌آباد، انتقاد شده از اينكه دفتر تحكيم وحدت، براي سمپاشي عليه هاشمی، پول‌گرفته است. در نمازجمعه تهران، جمعي از حزب‌اللهي‌ها راهپيمايي‌كرده‌اند و عليه سياست‌هاي فرهنگي دولت، شعار داده‌اند.  

دولت انگليس، ٢١ گروه را جزو تروريست‌ها شناخته، منجمله منافقان [سازمان مجاهدین خلق] و اكثر آن گروه‌ها، از سازمان‌هاي مبارز اسلامي هستند؛ منجمله بخشي از حماس و بخشي از حزب‌الله لبنان. در پاكستان، پس از اعدام حق‌نواز قاتل شهيد [صادق] گنجي،سپاه صحابه دست به اقدامات وسيع تروريستي عليه شيعه زده است و ناامني و هرج و مرج زياد شده است. 

مخالفان و خارجي‌ها، بيشتر روي نقاط تُند و تهديدآميز صحبت‌هاي رهبري در دانشگاه تكيه مي‌كنند.اوضاع فلسطين و مناطق اشغالي رو به وخامت مي‌رود. با دكتر سعيد [لاهوتی، همسر فاطی]، دربارة امور خانوادگي مذاكره كردم. شب، محسن آمد و گزارشي از وضع پسته‌كاري قم و جاده ساوه و وضع موزه رفسنجان داد. در مورد تصميم وزارت كشور براي خريد واگن‌هاي متروي مشهد از غربي‌ها هم توضيحاتي ارایه داد.  

[یاسر] عرفات، [رییس دولت خودگردان فلسطین]،گفته است كه پس از شروع انتفاضه مسجدالاقصي، ۵٠۴ نفر از فلسطيني‌ها شهيد و ٢٢ هزار نفر مجروح شده‌اند. بعد از مسأله [شیوع بیماری]جنون‌گاوي در اروپا كه هنوز هم ادامه دارد، اكنون مشكل تب‌برفكي دام‌ها، مسأله‌ساز شده و اين بار هم مسأله از انگلستان شروع و گوشت در این کشور كمياب شده است. در ايران هم اين مسأله سابقه دارد.

نظرات بینندگان