arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۴۸: سرهنگ‌های جوان ارتش در سودان کودتا کردند؛ از این اخبار خوشم نمی‌آید، چون نمی‌دانم خودمان چقدر هشیار هستیم

یادداشت‌های اسدالله علم: در سودان کودتا شد و یک رژیم چپی برقرار گردید. سرهنگان جوان ارتش کودتا کردند. من هیچ از این اخبار خوشم نمی آید. به خصوص که نمیدانم خودمان چه قدر بیدار و هشیار هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود. 
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند. 
 
دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۴۸: صبح به کارهای جاری رسیدم. ظهر وزیر خارجه ترکیه با ( همراهان) خود شرفیاب شد. من در مذاکرات نبودم (ولی) سر نهار بودم صحبت زیادی نشد. مقداری در خصوص انتخابات فرانسه صحبت شد و عقیده عمومی بر این بود که ممکن است «پوهر» بر «پمپیدو» که جانشین دوگل است، پیروز شود. در خصوص اتفاقات اخیر ترکیه که مجلسین می خواستند اعاده حیثیت وابستگان رژیم مندرس را بکنند و رئیس جمهور نگذاشت، صحبتی نشد. حتی اقلیت هم به این فکر پیوسته بود. به هر حال وضع ترکیه هم خوب نیست اساس آن بر تشنج و اغتشاش است، تا بعد چه بشود.خدا به شاه عمر بدهد که در زیر سایه اش وضع آرامی داریم.
 
... امشب ساعت ۸:۲۲ دقیقه مسافرین ماه سالم به زمین برگشتند (واقعاً شق القمر این است!) و اعلان کردند که ماه نشینان آمریکا در ماه ژوئیه در ماه خواهند نشست.
 
در سودان کودتا شد و یک رژیم چپی برقرار گردید. سرهنگان جوان ارتش کودتا کردند. من هیچ از این اخبار خوشم نمی آید. به خصوص که نمیدانم خودمان چه قدر بیدار و هشیار هستیم.
نظرات بینندگان