arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۴۸: دوبی تا چند روز دیگر، بهره برداری از نفت خودش را شروع می‌کند، روزی ۵۰ هزار بشکه

یادداشت‌های اسدالله علم: ناهار ولیعهد دوبی شرفیاب شد. من حضور داشتم. دوبی تا چند روز دیگر بهره برداری از نفت خودش را شروع میکند - روزی در حدود ۵۰ هزار بشکه. با ما که روزی ۳.۵ میلیون بشکه داریم قدری فرق دارد! باید این طور باشد. بی جهت به ابوظبی روزی ۵۰۰ هزار بشکه داده اند که پنجاه هزار جمعیت بیشتر ندارد. فرمایش شاهنشاه همین است... شام کوچکی در حضور شاهنشاه، سه نفری صرف شد. علیاحضرت شهبانو برای اسکی روی آب به جنوب، به سد محمدرضاشاه، رفته اند... 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود. 
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند. 
 
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۴۸: صبح شرفیاب شدم. در خصوص مسافرت پاییزی شاهنشاه به آمریکا و دعوت ملک فیصل صحبت شد. امر فرمودند زودتر تکلیف سفر آمریکا را تعیین کنم که بتوانیم از فیصل دعوت کنیم.
 
ملک حسین پیامی فرستاده بود که عراق می خواست وزرای خارجه عرب را جمع و بر علیه ایران اعلامیه صادر کند من جلو [آن را] گرفتم حالا می خواهم شاهنشاه را ببینم. قرار شد بین ۸ تا ۱۰ خرداد به ایران بیاید.
 
ناهار ولیعهد دوبی شرفیاب شد. من حضور داشتم. دوبی تا چند روز دیگر بهره برداری از نفت خودش را شروع میکند - روزی در حدود ۵۰ هزار بشکه. با ما که روزی ۳.۵ میلیون بشکه داریم قدری فرق دارد! باید این طور باشد. بی جهت به ابوظبی روزی ۵۰۰ هزار بشکه داده اند که پنجاه هزار جمعیت بیشتر ندارد. فرمایش شاهنشاه همین است... شام کوچکی در حضور شاهنشاه، سه نفری صرف شد. علیاحضرت شهبانو برای اسکی روی آب به جنوب، به سد محمدرضاشاه، رفته اند... 
 
امروز دختر من برای ماه عسل رفت. بعد هم برای یک سال به انگلیس می رود که شوهرش در یک کارخانه قرار است تکنیسین بشود. منزل خیلی تاریک است.
 
در رفتن جان از بدن، گویند هر نوعی سخن/ من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود
 
غیبت و رفتن او در من خیلی تأثیر کرده است. دختر کوچک هم که شوهر و منزل علیحده دارد، امشب در رکاب ملکه به جنوب رفته است. ما خیلی تنها و سوت و کور هستیم.
نظرات بینندگان