arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

کاندیدا‌های هوادار عمران خان اکثریت نسبی مجلس پاکستان را کسب کردند

تارنمای کمیسیون انتخابات پاکستان ساعاتی پیش گزارش کرد که نتایج رسمی انتخابات پاکستان توسط کمیسیون انتخابات اعلام شد و بر اساس آن نامزدهای مستقل وابسته به حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، نخست وزیر سابق، بیشترین کرسی ها را در پارلمان به دست آوردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: تارنمای کمیسیون انتخابات پاکستان ساعاتی پیش گزارش کرد که نتایج رسمی انتخابات پاکستان توسط کمیسیون انتخابات اعلام شد و بر اساس آن نامزد‌های مستقل وابسته به حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، نخست وزیر سابق، بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان به دست آوردند.

 بر اساس گزارش کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزد‌های مستقل که بیشتر آنان وابسته به حزب عمران خان هستند، ۱۰۲ کرسی به دست آوردند.

در رتبه‌های بعد، حزب مسلم لیگ نواز پاکستان (PMLN) به ریاست نواز شریف، نخست وزیر سابق، با ۷۳ کرسی و حزب مردم پاکستان (PPP) ۵۴ کرسی به دست قرار دارند.

به نوشته این تارنما، هیچ یک از سه حزب اصلی کشور ۱۶۹ کرسی لازم را برای داشتن اکثریت در پارلمان کسب نکرده و به تنهایی قادر به تشکیل دولت نخواهند بود. مشخص نیست که چه کسی به عنوان نخست وزیر آینده این کشور انتخاب شود.

دیشب رئیس حزب عمران‌خان با اعلام برتری قاطع نامزد‌های وابسته به این حزب در انتخابات پاکستان مدعی شده بود که جنبش عدالت با کسب ۱۷۰ کرسی، مجلس ملی دولت آینده پاکستان را به زودی تشکیل خواهد داد.

شمارش آرای انتخابات اخیر پاکستان همچنان از سوی کمیسیون انتخابات این کشور ادامه دارد درحالی که رئیس جمهور پاکستان امروز در پیامی در واکنش به تاخیر در اعلام نتایج قطعی انتخابات این وضعیت را تاسف برانگیز توصیف کرد.

عارف علوی در پیام خود گفت که اگر از سیستم الکترونیکی اخذ رای استفاده می‌شد پاکستان امروز با بحران کنونی روبرو نبود.

نظرات بینندگان