arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۹ بهمن ۱۴۰۲؛ از تایید وجود کانال‌هایی برای تبادل پیام میان ایران و آمریکا تا روایت ظریف از ترجمه دروغین یک کتاب برجامی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

الجزیره: دو تن از رهبران کتائب حزب الله به شهادت رسیدند
الجریزه از قول برخی رسانه‌های عراقی با بیان اینکه در حمله پهپادی به خودرو در شرق بغداد، ۳ نفر کشته شدند نوشت: ارکان العلیاوی و ابوباقر السعدی از رهبران کتائب حزب الله، در این حمله در شرق بغداد به شهادت رسیدند. 

نتانیاهو پیشنهاد حماس برای آتش‌بس را رد کرد
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که به آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا گفته که از نظر او توقف عملیات نظامی علیه حماس زمینه ساز حمله دیگری از سوی این گروه علیه اسرائیل خواهد بود و به همین دلیل او تا «نابودی کامل حماس نه نیمی از آن یا بخشی از آن» به حملات نظامی ادامه خواهد داد. 

«علی‌اف» برای ۷ سال دیگر رئیس‌جمهور آذربایجان ماند
الهام علی اف با کسب ۹۳.۹ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.  وی برای ۷ سال دیگر رئیس جمهوری آذربایجان باقی ماند. 

کانال‌هایی برای تبادل پیام میان ایران و آمریکا
سفیر ایران در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطات پنهانی بین تهران و واشنگتن وجود دارد که به‌طور فعال در جریان است؟، گفت: همیشه کانال‌هایی وجود داشته است، چه از طریق بخش حفاظت منافع ایالات متحده در سفارت سوئیس در تهران و چه از طریق کشورها و افراد میانجی. همیشه کانال‌هایی برای تبادل پیام وجود داشته است. 

حضور روحانیون در ۲۵ هزار مدرسه در قالب طرح امین
ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس‌جمهور گفت: از خدمات دیگر روحانیت به دولت در آموزش‌وپرورش است. ۲۵ هزار مدرسه ما مشمول طرح امین هستند که روحانیت در این مدارس حضور پیدا کرده و سعی می‌کنند در راستای ارتقای فرهنگی و دینی کشور نقش ایفا کنند. روحانیت با کمترین هزینه‌ها بیشترین خدمات را ارائه می‌کنند. در محرومیت‌زدایی گروه‌های متعدد جهادی داریم که در حوادث مختلف به کمک دولتمردان و دستگاه‌های دولتی می‌آیند. 

بازداشت چند جاسوس که از سوی یک مرکز در جمهوری آذربایجان هدایت می‌شدند
تسنیم نوشت: چند جاسوس و تروریست خارجی با هدایت مرکزی در کشور جمهوری آذربایجان وارد ایران شده و قصد انجام عملیات خرابکارانه در داخل کشور را داشتند که پیش از اقدام شناسایی و دستگیر شدند. 

گروهی به حذف گروه دیگر نیندیشد
سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام (ره)، با اشاره به اینکه کار جمعی حتما اقلیت و اکثریت پیدا می‌کند، گفت: خدای ناکرده گروهی به حذف گروه دیگر نیندیشد؛ اگر دل‌های یک قوم در هم گره بخورد، پیروز هستند. 

عربستان: تا کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ تشکیل نشود، توافق نمی‌کنیم
در واکنش به اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، وزارت خارجه عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد مادامی که اسرائیل ایجاد کشور مستقل فلسطین را به رسمیت نشناسد، هرگز با آن کشور روابط دیپلماتیک برقرار نخواهد کرد. 

روایت ظریف از ترجمه دروغین یک کتاب برجامی
ظریف با اشاره به دست به دست شدن ترجمه های دروغ از یک کتاب در فضای مجازی نوشت: نمونه‌های اخیر این پدیده خطرناک، ترجمه دروغین کتاب مذاکره کننده اسبق هسته‌ای آمریکا و استناد به مطالب اضافه شده به کتاب در ادعا‌های ضدبرجامی، بولتن سازی از گفتگو‌های خصوصی و حتی دو نفره مقامات آمریکایی که معلوم نیست از کجا بدست آمده است، انشانویسی پیرامون سخنرانی‌های خیالی وزیر خارجة اسبق آمریکا و ... افزون بر نشر توبه‌نامه خیالی بنده به دانشجویان و امثال آن است. 

ایران ۲_ قطر ۳؛ شاگردان قلعه‌نویی از صعود به فینال بازماندند
در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰  در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری الثمامه به مصاف قطر میزبان رفت. این دیدار با نتیجه ۳ بر دو به سود قطر به پایان رسید تا قطر در مرحله فینال حریف تیم ملی اردن شود. 

بازگرداندن ۴۴ متهم در ۳ سال گذشته
کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: در طول ۳ سال گذشته ۴۴ متهم و محکوم متواری به کشور مسترد شده‌اند. 

مشاور علی لاریجانی: او لیست انتخاباتی نمی‌دهد
منصور حقیقت‌پور گفت: خبر ورود مجدد «علی لاریجانی» به عرصه سیاست با لیست انتخاباتی سامان از اساس کذب محض است و مانند این است که بگویند لاریجانی به ایسلند رفت. 

نظرات بینندگان