arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۰ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۸ بهمن ۱۳۷۹: قاضی، سه متهم قتل های زنجیره ای را به اعدام محکوم کرده، بقیه هم از دو سال تا ابد حبس

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی، [رییس قوه‌قضاییه] گفت، قاضی، تأخیر در اعلان حکم قتل‌های زنجیره‌ای را نپذیرفته و اعلان شد، سه نفر متهم، به اعدام محکوم شده‌اند و سه نفر تبرئه شده‌اند و بقیه از دو سال تا ابد به حبس محکوم‌اند. ظهرآقای [عباس واعظ] طبسی، [تولیت آستان قدس رضوی] و جمعی دیگر میهمانم بودند. درباره انتخابات و مشکلات کشور بحث شد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: در کارنامه اکبر هاشمی رفسنجانی دو دوره رئیس جمهوری، ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت دیده می‌شود. 
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند. 
 
۸ بهمن ۱۳۷۹: صبح مجمع [تشخیص‌مصلحت‌نظام]، جلسه داشت. سیاست‌های‌کلی مشارکت  را تکمیل کردیم و بحث سیاست‌های‌کلی امنیت ملی آغاز شد. به اجلاس‌گفتم که بخشی از سیاست‌های کلی مصوب مجمع به تأیید رهبری رسیده و ابلاغ شده و مذاکره در خصوص نظارت بر اجرا داشتیم که گفتم، منتظرآیین‌نامه باشند. طرفداران دولت، نگران سختگیری ناظران و برخورد شورای نگهبان‌اند.

آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی، [رییس قوه‌قضاییه] گفت، قاضی، تأخیر در اعلان حکم قتل‌های زنجیره‌ای را نپذیرفته و اعلان شد، سه نفر متهم، به اعدام محکوم شده‌اند و سه نفر تبرئه شده‌اند و بقیه از دو سال تا ابد به حبس محکوم‌اند. ظهرآقای [عباس واعظ] طبسی، [تولیت آستان قدس رضوی] و جمعی دیگر میهمانم بودند. درباره انتخابات و مشکلات کشور بحث شد. 

عصر آقای [محمدعلی] زم، مسئول سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حوزه هنری [سازمان تبلیغات اسلامی] آمد. اظهار دلسردی و ناراحتی از شرایط‌کارش‌کرد و گفت، بعد از حذف آقای [عطاءالله] مهاجرانی، فشار بر او زیاد شده است. جمعی از شرکت‌کنندگان در [همایش] هفته همبستگی [فرهنگی] تهران و فلسطین آمدند.آقای زم گزارش داد و [آقاى یوسف طافش]، یک شاعر فلسطینی و [آقای مظفر النواب]، یک شاعر عراقی، شعر خواندند و صحبت کردند.

از من به خاطر پیشتازی در معرفی مسایل فلسطین به ایرانیان، با ترجمه کتاب «القضیه‌الفلسطینیه»  که به اسم «سرگذشت فلسطین، یا کارنامه سیاه استعمار» منتشر شد، قدردانی‌کردند و هدایایی دادند. من هم هدایای شعرای عرب را که درباره فلسطین آثار دارند و هنرمندان دیگر حاضر را دادم. 

تعداد تلفات زلزله غرب هند، به سرعت بالا می‌رود و تا این ساعت - ده شب- به 13هزار کشته و ده‌ها نفر زخمی و هزاران مفقود رسیده؛ روز بعد اعلان‌شدکه عددکشته‌ها به20هزار رسیده و هنوز هم رو به افزایش است.

نظرات بینندگان