arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۶ بهمن ۱۳۷۹: از فعالیت یک شرکت ایتالیایی هرمی در تهران تا ترور یک ایرانی در پاکستان

خاطرات هاشمی رفسنجانی: برف تا امروز هم ادامه داشت. بیشتر وقت به مطالعه گذشت؛ مطالعه گزارش سیستم زنجیره‌ای [هرمی] «پنتاگونا»  که مرکز آن در ایتالیا است و دو سه ماهی است که در ایران فعال شده و بسیار خطرناک است؛ هر فردی که سه کارت آن را بفروشد، در ردیف دریافت قرار می‌گیرد. هر کارت 30 دلار و به طور تصاعدی اضافه می‌شود و به ردیف 30  که برسد، بیش از دو میلیارد دلار نصیب مؤسسه در ایتالیا می‌شود و همین مبلغ در داخل، گیر واسطه‌ها و عوامل می‌آید و علاوه بر آن، تا نیمی از مردم، چیزی می‌گیرند و نیم دیگر می‌پردازند و چیزی نمی‌گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: در کارنامه اکبر هاشمی رفسنجانی دو دوره رئیس جمهوری، ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت دیده می‌شود. 
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند. 

۶ بهمن ۱۳۷۹: برف تا امروز هم ادامه داشت. بیشتر وقت به مطالعه گذشت؛ مطالعه گزارش سیستم زنجیره‌ای [هرمی] «پنتاگونا»  که مرکز آن در ایتالیا است و دو سه ماهی است که در ایران فعال شده و بسیار خطرناک است؛ هر فردی که سه کارت آن را بفروشد، در ردیف دریافت قرار می‌گیرد. هر کارت 30 دلار و به طور تصاعدی اضافه می‌شود و به ردیف 30  که برسد، بیش از دو میلیارد دلار نصیب مؤسسه در ایتالیا می‌شود و همین مبلغ در داخل، گیر واسطه‌ها و عوامل می‌آید و علاوه بر آن، تا نیمی از مردم، چیزی می‌گیرند و نیم دیگر می‌پردازند و چیزی نمی‌گیرند.

اخیراً وزارت اطلاعات، آنها را شناسایی‌کرده و می‌خواهد جلوی آنها را بگیرد، ولی معلوم نیست با پول‌های پرداخته‌شده، چه می‌شودکرد. قبل از انقلاب، نظیر چنین ترفندی در ایران، با پول ایرانی رایج شد و جلوی آن گرفته شد. عده‌ای بدون هیچ سرمایه‌گذاری، مبلغ 116 هزار دلار، پول به حساب‌شان ریخته می‌شود؛ تعجب می‌کنم که چگونه در کشور ایتالیا رسمیت یافته است! 

جنازه روحانی ایرانی، مرحوم [محمد] حاجی‌سلطانی را که در [شهر کراچی] پاکستان ترور شده، امروز به ایران آورده‌اند. س.پ.ا.ه خشن صحابه، این جنایات را مرتکب می‌شود. جبهه متحد اسلامی افغانستان، مدعی پیشرفت در رامیان شده است.

نظرات بینندگان