arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

بازی با جان پاکبانان: شهرداری تهران مسئول است!

هادی برهانی استاد دانشگاه تهران: امروز حوالی ساعت نه صبح، طبق معمول، برای رسیدن به دانشگاه تهران از میدان صنعت وارد بزرگراه شیخ فضل الله نوری شدم. پس از لحظاتی، قبل از رسیدن به تقاطع بزرگراه با اتوبان همت، ناگهان پاکبانی را در مقابل ماشین دیدم که در این شاهراه شلوغ و پر رفت و آمد مشغول جارو کردن کناره میانی اتوبان بود. پاکبان البته لباس مخصوصی برای دیده شدن داشت، اما در چنین شاهراهی که وسایل نقلیه می‌توانند با سرعت بالا (تا نود کیلومتر در ساعت) حرکت کنند، این اصلا و ابدا کافی نیست. نه تنها کافی نیست بلکه فرستادن یک انسان به چنین ماموریتی در وسط اتوبان بی تردید بازی کردن با جان ایشان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هادی برهانی استاد دانشگاه تهران با ارسال متنی برای «انتخاب» آورده است: امروز حوالی ساعت نه صبح، طبق معمول، برای رسیدن به دانشگاه تهران از میدان صنعت وارد بزرگراه شیخ فضل الله نوری شدم. پس از لحظاتی، قبل از رسیدن به تقاطع بزرگراه با اتوبان همت، ناگهان پاکبانی را در مقابل ماشین دیدم که در این شاهراه شلوغ و پر رفت و آمد مشغول جارو کردن کناره میانی اتوبان بود. پاکبان البته لباس مخصوصی برای دیده شدن داشت اما در چنین شاهراهی که وسایل نقلیه می توانند با سرعت بالا (تا نود کیلومتر در ساعت) حرکت کنند، این اصلا و ابدا کافی نیست. نه تنها کافی نیست بلکه فرستادن یک انسان به چنین ماموریتی در وسط اتوبان بی تردید بازی کردن با جان ایشان است.

پاکبان که ظاهرا از همسایگان افغانستانی به نظر می رسید بی توجه به خطری که جان او را تهدید می کند مشغول انجام وظیفه خویش بود. به نظرم رسید جایی توقف کنم و او را از ادامه این کار خطرناک برحذر نمایم اما توقف ناگهانی در چنین شرایطی واقعا خطر تصادف داشت. لذا متاسفانه بدون اینکه بتوانم کاری برای او انجام دهم به مسیر ادامه دادم.

با اندک اطلاعی که به واسطه تحصیلات و تجربیاتم دارم مطمئن هستم هیچ کشوری که کوچکترین ارزشی برای جان انسانها قائل است، یک کارگر بینوا را به بهانه کار اینچنین به میدان خطر نمی فرستد و باز مطمئنم چنین اقدامات غیرمسئولانه ای در کشورهای متعددی در جهان مجرمانه ( وشاید جنایتکارانه) تلقی شده و مسئول را به دادگاه و محاکمه می کشاند.

متاسفانه آنچه امروز صبح دیدم حادثه ای استثنایی نیست و خودم چندین بار شاهد صحنه های مشابه در خیابانهای تهران بوده ام. اطلاع ندارم چنین اقدامات غیرمسئولانه ای تاکنون چه مصیبتهایی به بار آورده و چند خانواده را عزادار نموده است اما علی القاعده آنها که از آمار و اطلاعات مربوطه باخبر هستند می توانند در روشن شدن ابعاد این اقدامات غیرمسئولانه و غیرانسانی کمک نمایند. باشد که این صحنه دردناک بازی کردن با جان انسانها در روز روشن در شهر تهران، که می خواهد ام القرای جهان اسلام باشد، پایان یابد.

نظرات بینندگان