arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲

چین: خواستار پیوستن ترکیه به بریکس هستیم

«لیو شائوپین» سفیر چین در ترکیه گفت که توسعه کشور‌های بریکس باعث القای حس اعتماد و همبستگی در میان کشور‌های عضو شده و چین خواستار پیوستن ترکیه به ائتلاف بریکس است. وی اضافه کرد: «انتظار می‌رود که بریکس با کشور‌های در حال توسعه، رشد یابد و توسعه بریکس باعث ایجاد اعتماد به نفس شده و همبستگی میان کشور را تقویت کرده و برای عدالت بین‌المللی بسیار مهم است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «لیو شائوپین» سفیر چین در ترکیه گفت که توسعه کشورهای بریکس باعث القای حس اعتماد و همبستگی در میان کشورهای عضو شده و چین خواستار پیوستن ترکیه به ائتلاف بریکس است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، شائولین در ادامه سخنانش گفت: «روند توسعه بریکس از زمان ریاست چین بر این ائتلاف آغاز شد و در آن زمان بیش از 20 کشور خواستار پیوستن به این ائتلاف بودند که درخواست شش کشور پذیرفته شد و توسعه بریکس اقدامی مورد انتظار از سوی جامعه بین‌الملل بوده است».

سفیر چین در ترکیه در ادامه سخنانش گفت: «چین، خواستار پیوستن ترکیه به بریکس می‌باشد».

وی اضافه کرد: «انتظار می‌رود که بریکس با کشورهای در حال توسعه،‌ رشد یابد و توسعه بریکس باعث ایجاد اعتماد به نفس شده و همبستگی میان کشور را تقویت کرده و برای عدالت بین‌المللی بسیار مهم است».

ائتلاف بریکس در حال حاضر شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بوده و در ماه آگوست و در پانزدهمین نشست سران گروه بریکس در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی، از شش کشور ایران، آرژانتین، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای پیوست به بریکس دعوت شد و  این شش کشور از ابتدای ژانویه 2024 وارد ائتلاف بریکس خواهند شد.

نظرات بینندگان