پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : با بالا گرفتن رقابت بین غولهای رسانههای اجتماعی، تیکتاک، اپلیکیشن چینی پخش ویدئو، میگوید ویژگی انتشار «متن صرف» را ارائه خواهد داد. این پلتفرم میگوید این ویژگی جدید برای کاربران «راه دیگری را برای بیان افکار و نظرات» باز میکند.
اوایل این ماه، تیکتاک یک سرویس پخش موسیقی جدید به نام «تیکتاک موزیک» را برای رقابت با پلتفرمهایی مانند اسپاتیفای و اپل موزیک راهاندازی کرد.
دیروز (دوشنبه،۲۴ ژوئیه)، ایلان ماسک لوگوی معروف توییتر یعنی «پرنده آبی» را به «ایکس » که سیاه و سفید است، تغییر داد.
بیست روز پیش هم مارک زاکربرگ، مدیر متا، پلتفرم جدید تردز را به عنوان رقیب توییتر راهاندازی کرد.
کاربران تیکتاک اکنون سه گزینه برای انتشار محتوا دارند: عکس، فیلم و متن.
کاربران تیکتاک همچنین میتوانند پستها را بهدلخواه و شخصیتر کنند، با افزودن صدا یا مکان یا ویدئوی دونفره (دوئت) که همان واکنش ویدئویی کاربران به پستهاست.
به گفته تیکتاک «این ویژگیها» باعث میشوند همرسانی متن مثل عکس و ویدئو برای کاربران «پویا و تعاملی» باشد.
اپلیکیشن تیکتاک که متعلق به شرکت «بایتدنس» چین است، اخیرا یک سرویس پخش موسیقی جدید به نام «تیکتاک موزیک» را در برزیل و اندونزی راهاندازی کرده است.
هفته گذشته، این شرکت همچنین نسخه «بتا» این سرویس را در سنگاپور و مکزیک و استرالیا راهانداخت.
سخنگوی این شرکت گفته است که سرویس جدید به کاربران این امکان را میدهد تا «موسیقی را که در تیکتاک دیدهاند، گوش دهند و به اشتراک بگذارند و دانلود کنند؛ همچنین آهنگها و هنرمندان مورد علاقه خود را با گروه تیکتاک خود به اشتراک بگذارند».
این اپلیکیشن همچنین در حال آزمایش ویژگیهای دیگر از جمله امکان ویدئو با کادربندی افقی با کاربران منتخب در سراسر جهان است.
در سال ۲۰۲۱، تیکتاک محبوبترین پلتفرم آنلاین جهان شد چرا که شمار بازدیدهایش از غول موتور جستجوی گوگل، شرکت آمریکایی، بالاتر رفت.
در آن سال، این اپلیکیشن همچنین اعلام کرد که بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.
رقابت بین شرکتهای رقیب، مانند متا مالک اینستاگرام متعلق به مارک زاکربرگ و ایکس (توییتر سابق) متعلق به ایلان ماسک، در هفتههای اخیر بالا گرفته است.
پلتفرم جدید تردز متعلق به متا هم از سه هفته پیش در فروشگاههای اپلیکیشنهای اپل و اندروید در یکصد کشور، از جمله بریتانیا، فعال شد.
به گفته مارک زاکربرگ تردز بیش از یکصد میلیون کاربر را در کمتر از پنج روز ثبت کرده است.
همچنین در این هفته، علامت تجاری پرنده آبی در شبکه اجتماعی توییتر با لوگوی ایکس سیاهوسفید روی پسزمینه سیاه جایگزین شد.
ایلان ماسک گفته است اصطلاح «توییت» هم به «ایکس» تغییر خواهد کرد.
منبع: بی بی سی