arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در نیشابور کاهش ۹۳ درصدی دارد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۳ درصد کاهش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا:مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۳ درصد کاهش یافت.
 
دکتر مصطفی افشارنیک با بیان این که روند ابتلا به کرونا کاهشی است و دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و شهرستان‌های تابعه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند افزود: شمار بستری شدگان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از ۲۹ مورد در یکم فروردین ماه به ۲ مورد در ۲۳ اردیبهشت ماه رسیده است.
 
وی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی، میزان بیماران بدحال مبتلا به کرونا و بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با کاهش ۶۰ درصدی از پنج مورد به ۲ مورد کاهش یافته است.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با بیان این که طی هفته گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ثبت و گزارش نشده است گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۳ فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در مناط زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش شده است.
 
‌افشارنیک افزود: در شبانه روز گذشته ۲۲ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها و ۲ بیمار سرپایی یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور مراجعه کردند.
 
دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به ۵۸۰ هزار نفری ارائه می دهد.
 
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۶۱۰ هزار و ۷۵۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و هشت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۲۱۲ رسید.
 
همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
 
مجموع واکسن های تزریق شده در کشور تا کنون به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۹۸ دُز رسیده است.
 
هم اکنون هفت شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۳۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ یک از شهرستان‌های کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.
نظرات بینندگان