arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

بهترین ویلاها برای اجاره بلند مدت با خانواده را بشناسید

خانه ویلایی کنار دریا، اغلب از پنجره‌های بزرگی برخوردار هستند تا نسیم‌ دریا به طرز دلپذیری در سراسر خانه حرکت کند. مزیت بزرگ ویلاهای ساحلی، چشم‌انداز فوق‌العاده آن‌ها به دریا است. برخی از این ویلاها، امکانات مجهزتری مانند دسترسی به تفریحات دریایی مانند قایق‌های پارویی و جت اسکی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویلاها انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. شناخت انواع ویلاها به شما کمک می‌کند ویلایی را انتخاب کنید که با شرایط شما و خانواده‌تان سازگارتر باشد. یکی از مهمترین موارد برای سفر با خانواده، اطمینان از شرایط امنیتی منطقه است. ویلای شهرکی از جمله ویلاهایی است که برای سفر بلند مدت با خانواده می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اجاره ویلا به دو روش حضوری و آنلاین امکان پذیر است. اجاره ویلا از جاباما یکی از روش های آنلاین است که شما می توانید به راحتی قبل از سفر با دیدن عکس ها و امکانات ویلاها مناسب ترین را انتخاب و رزرو کنید. قبل از اجاره ویلا بهتر است انواع ویلاها را به خوبی بشناسید که در ادامه، به آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین ویلاها برای اجاره بلند مدت با خانواده را بشناسید

ویلا شهرکی

ویلاهای شهرکی اغلب گزینه خوبی برای سفر با خانواده هستند. این ویلاها از امکانات رفاهی و امنیت مناسبی برای اقامت طولانی مدت برخوردار هستند. در محوطه این ویلاها، چندین ویلای دیگر نیز وجود دارد و یک نگهبان برای حفظ امنیت در محوطه ویلاهای شهرکی حضور دارد. قبل از اجاره ویلا بهتر است بدانید چند نوع ویلا شهرکی داریم که به شرح زیر هستند.

ویلا شهرکی ساحلی

این نوع ویلاها از پرطرفدارترین ویلاهای شهرکی به حساب می‌آیند. ویلا شهرکی ساحلی برای علاقه‌مندان به دریا و افرادی که می‌خواهند در جایی مستقر شوند که فاصله کمی با ساحل داشته باشد، گزینه خوبی است. نباید فراموش کرد که این ویلاها به دلیل نزدیکی به دریا، در ماه‌های گرم سال، رطوبت زیادی دارند.

ویلا شهرکی جنگلی

این ویلاها دسترسی خوبی به جنگل دارند و در فاصله کمی از جنگل قرار گرفته‌اند. ویلاهای شهرکی جنگلی نه ‌تنها چشم‌انداز زیبایی دارند، بلکه دارای آب و هوای مطبوع و مناسبی هستند. برای کسانی که می‌خواهند از فضای شهری دور باشند و مدتی را در کنار طبیعت بگذرانند، اجاره ویلا جنگلی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

ویلا شهرکی معمولی

ویلاهای شهرکی معمولی، عمدتاً در مناطق خوش آب‌و‌هوا ساخته شده‌اند. مزایای این نوع ویلاها، امنیت آن‌ها است. یکی از نقطه ‌ضعف‌های آن‌ها فاصله‌شان با جاذبه‌های طبیعی مانند دریا، جنگل و رودخانه است. نقطه ‌ضعف دیگر آن‌ها، تعداد زیاد ساکنین شهرک و شلوغی نسبی محوطه است.

برخی اعتقاد دارند این نوع ویلاها تفاوت چندانی با آپارتمان‌های شهری ندارند. این مسئله به دلیل ساخته شدن ویلاها در فاصله اندک از یکدیگر است.     

ویلای کوهستانی

ویلاهای کوهستانی با بقیه ویلاها متفاوت هستند. سقف این ویلاها شیب‌دار طراحی شده‌ است؛ همچنین ایوان‌هایی در اطراف خود دارند و اغلب از پارتیشن‌ به جای دیوار استفاده می‌کنند. شومینه‌های سنگی، تیرهای چوبی و منظره قله کوه‌ها مواردی هستند که ویلاهای کوهستانی را دلنشین می‌کنند.

امنیت ویلاهای کوهستانی تقریباً کمتر از ویلاهای شهرکی است و اگر اقدام به اجاره ویلاهای کوهستانی می‌کنید، موارد ایمنی را حتماً رعایت فرمایید. یکی از روش‌هایی که می‌تواند خیال شما را از موارد امنیتی راحت کند، انتخاب ویلا از مراجع معتبر مانند جاباما است.

ویلای کنار دریا

خانه ویلایی کنار دریا، اغلب از پنجره‌های بزرگی برخوردار هستند تا نسیم‌ دریا به طرز دلپذیری در سراسر خانه حرکت کند. مزیت بزرگ ویلاهای ساحلی، چشم‌انداز فوق‌العاده آن‌ها به دریا است. برخی از این ویلاها، امکانات مجهزتری مانند دسترسی به تفریحات دریایی مانند قایق‌های پارویی و جت اسکی دارند.

به همین دلیل، برای بسیاری از خانواده‌ها اقامت بلند مدت در ویلای کنار دریا لذتبخش است. ویلاهای کنار دریا دارای معایبی نیز هستند که باعث می‌شود برخی از خانواده‌ها برای اقامت طولانی، آنها را انتخاب نکنند. بزرگ‌ترین نقطه ‌ضعف برای اجاره ویلای کنار دریا، شرجی بودن و رطوبت بالای آن‌ها در ماه‌های گرم سال است.

به دلیل فاصله اندک با دریا در فصل تابستان، حضور در ویلاهای ساحلی کمی دشوار می‌شود. نکته دیگر، کمبود فضای سبز در اطراف ویلاهای ساحلی است. به دلیل بافت ساحلی، امکان رشد درختان و گیاهان در آن مناطق وجود ندارد.

بهترین ویلاها برای اجاره بلند مدت با خانواده را بشناسید

ویلای جنگلی

برخی از افراد که به دنبال اجاره ویلا هستند، علاقه‌ای به آب، قایق یا تفریح ​​در زیر نور آفتاب ندارند؛ آن‌ها فضای جنگل را بیشتر ترجیح می‌دهند. ویلای جنگلی می‌تواند به هر سبک معماری یا با هر متریالی که بخواهید، طراحی شود.

برخی از خانواده‌ها برای اجاره بلند مدت، ویلاهای جنگلی را ترجیح می‌دهند. نقطه‌ضعف این ویلاها، عمدتاً فاصله آن‌ها تا مراکز خرید است. برای این منظور، ساکنان باید مسیر زیادی را برای خرید مایحتاج مورد نیاز خود طی کنند.

یکی دیگر از معایب ویلاهای جنگلی، سرد بودن هوا در فصل‌های پاییز و زمستان است؛ این امر نیز به دلیل نزدیکی به درختان است. هنگام انتخاب یک ویلای جنگلی به مواردی مانند امنیت و وسایل گرمایشی آن دقت کنید.

ویلای چوبی

سازگار بودن چوب با محیط و طبیعت، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مردم هنوز هم به ساخت خانه چوبی علاقه نشان می‌دهند. البته اجاره ویلا چوبی برای خانواده و مدت زمان طولانی، ایده خوبی به نظر نمی‌رسد؛ زیرا  امنیت و امکانات کمتری نسبت به سایر ویلاها دارد.

البته اگر ویلای خود را در مناطق امن انتخاب کنید، مشکلی وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال، یکی از مناطقی که در آن، ویلاهای چوبی زیبایی وجود دارد، شهر ماسال در شمال ایران است. حضور با خانواده در ویلاهای چوبی، احساس حضور در دل طبیعت را ایجاد می‌کند. 

ویلاهای اطراف تهران

در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران، ویلاهای زیادی برای رزرو وجود دارند.
اجاره ویلا اطراف تهران برای ساکنین تهران بسیار لذت بخش است.

یکی از محبوب ترین مناطق برای اجاره ویلا در غرب پایتخت کردان است.
به‌همین دلیل است که برای اجاره ویلا کردان از چند هفته قبل باید به‌فکر باشید و ویلای مورد نظر خود را رزرو کنید.

جمع‌بندی

ویلاهای مختلفی برای انتخاب یک خانواده وجود دارند؛ از جمله آنها می‌توان به ویلاهای شهرکی، ویلای کنار دریا، ویلای جنگلی و ویلای کوهستانی اشاره کرد. هرکدام از این ویلاها، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. فراموش نکنید که برای اجاره ویلا امنیت و آرامش حرف اول را می‌زند.

اگر قصد دارید با خانواده برای زمان زیادی به سفر بروید، باید امنیت خانواده را تأمین کنید و انتخاب مناسبی داشته باشید. به همین دلیل، بهتر است ویلای خود را از منابع معتبر انتخاب کنید. 

نظرات بینندگان