arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱

ارتش تایوان: یک پهپاد ناشناس را سرنگون کردیم

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مستقر از دستورات برای دادن هشدار خروج به پهپاد پیروی کردند اما موثر واقع نشد. این پهپاد با آتش دفاعی سرنگون شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: طبق اعلام وزرات دفاع تایوان، نیروهای ارتش یک پهپاد غیرنظامی را بر فراز این جزیره سرنگون کردند.

ارتش تایوان اعلام کرد نیروهای این جزیره یک «پهپاد غیرنظامی ناشناس» را پنجشنبه (اول سپتامبر) بعد از ورود آن به یک منطقه ممنوعه سرنگون کردند. 

به گزارش شبکه العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مستقر از دستورات برای دادن هشدار خروج به پهپاد پیروی کردند اما موثر واقع نشد. این پهپاد با آتش دفاعی سرنگون شد. 

 

رسانه‌ها پیش‌تر از شلیک مجدد یگان پدافندی تایوان به سمت پهپاد‌های ارتش چین خبر دادند. به نوشته وبگاه «فوکوس تایوان» یگان‌های پدافندی ارتش تایوان مستقر در جزیره «کینمن» شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در سه نوبت و در مکان‌های مختلف به سمت پهپاد چینی شلیک کردند 

و به دنبال آن، این پهپادها به سرعت منطقه را ترک و به سمت «شیامن» در چین پرواز کردند.

در پی آن، تایوان از آماده‌باش یگان‌های پدافندی و رصد اوضاع خبر داده بود. وزارت دفاع تایوان چهارشنبه همچنین اعلام کرد که ۶۲ فروند جنگنده و هفت فروند کشتی جنگی ارتش چین را در اطراف این جزیره شناسایی کرده است.

طی هفته‌های اخیر و به دنبال سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا  به جزیره تایوان به رغم هشدارهای چین، تنش‌ها در منطقه شدت یافته است. بعد از سفر پلوسی به تایوان، برخی دیگر از مقامات و سیاستمداران آمریکایی به این جزیره سفر و با مقامات تایوان دیدار کرده‌اند.

چین با برگزاری رزمایش‌ نظامی به این تحرکات پاسخ داده و همزمان قدرت‌نمایی جنگنده‌های چینی در منطقه شدت یافته است. به دنبال این سفر پر حاشیه، مدتی است که تایوان درگیر ماوریت‌های روزانه جنگنده‌ها و رزمناوهای ارتش چین شده است.

نظرات بینندگان