پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایسنا: استاد حوزه علمیه گفت: دلیل اینکه عدهای دستشان بر خون سیدالشهدا آلوده شده، حب دنیا بود که نقطه ضعف اصلی آنها بود.
آیتالله سیدمهدی میرباقری در سخنرانی شب عاشورای حسینی در شبستان امامخمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: سیدالشهدا در خطابههای خودشان تاکید داشتند نه صلح خواهد کرد و نه ذلت را خواهد پذیرفت و نه از معرکه جنگ فرار خواهند کرد.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در واقعه عاشورا حجت را بر دشمنان تمام و خود را معرفی نمودند اما دشمنان، حضرت را به پذیرش ذلت و بیعت با یزید دعوت مینمودند، گفت: دلیل اینکه عدهای دستشان بر خون سیدالشهدا آلوده شده، حب دنیا بود که نقطه ضعف اصلی آنها بود.
میرباقری تاکید کرد: طبق فرموده امام حسین (ع) خداوند دنیا را بسیار زیبا آفریده اما دنیا معبر امتحان و دار زوال است و اهل دنیا تماما رفتنی هستند و بقایی در کار نیست.
وی بیان کرد: بر اساس کلام سیدالشهدا فریب خورده اصلی کسی است که فریب دنیا بخورد و کسی عاقبت به شر خواهد شد که مشغول جلوهها و جاذبههای دنیا شود به همین خاطر باید مواظب باشیم سنتهای الهی را فراموش نکنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: عدم علاج حب دنیا باعث میشود انسان در لحظههای حساس از امام معصوم جدا و ولی خدا را تنها بگذارد.
وی ادامه داد: همواره «سبیل الله» و «سبیل شیطان» در مقابل همدیگر قرار دارند و اگر در همین دنیا به وادی حب دنیا وارد شویم به وادی جهنم وارد شده ایم چرا که جهنم هم مشتریهای خاص خودش را دارد.
وی با بیان اینکه حیات دنیوی در تمام قرآن کریم با تحقیر یاد میشود در حالی که حیات طیبه اینگونه نیست، تاکید کرد: در سوره عنکبوت که بحث راه خدا و راه شیطان است خداوند در اواخر سوره میفرماید تمام دنیا بازیچهای بیش نیست.
سخنران حرم حضرت معصومه (س) یادآور شد: تمام انسانها باید در عالم ارض از وسط حیات دنیایی عبور نمایند به همین خاطر اگر فریب جلوههای دنیا را نخوریم به دار آخرت و حیات طیبه میرسیم اما اگر دچار تفاخر و تکاثر و … بشویم از دار آخرت محروم خواهیم شد.
استاد حوزه علمیه اظهار کرد: حقیقت حیات دنیا، پذیرش ولایت دشمنان و ائمه جور است که در مقابل دستگاه نبی اکرم، دنیا را مزین کرده اند تا انسانها را از اهلبیت(ع) جدا سازند.
وی با اشاره به اینکه کسی که یزید را انتخاب کند در حقیقت حیات دنیا را انتخاب کرده اما اگر کسی اهلبیت(ع) را انتخاب نماید، حیات آخرت را انتخاب کرده است، افزود: رزق اصلی امت اسلام با متاع دنیایی دنیاپرستان فرق دارد و ابدی است در حالیکه رزقهای دنیاپرستان تماما فنا خواهد شد.