arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

پنتاگون: روسیه در نبرد دونباس از برنامه عقب است / آنها چیزی را که به دنبالش بودند، به دست نیاورده‌اند

یک مقام ارشد پنتاگون روز جمعه گفت که حمله روسیه در دونباس به دلیل مقاومت ارتش اوکراین به کندی و به طور نابرابری پیش می‌رود و بنابراین مسکو از برنامه و راهبرد پیش‌بینی شده خود در شرق اوکراین عقب است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: یک مقام ارشد پنتاگون روز جمعه گفت که حمله روسیه در دونباس به دلیل مقاومت ارتش اوکراین به کندی و به طور نابرابری پیش می‌رود و بنابراین مسکو از برنامه و راهبرد پیش‌بینی شده خود در شرق اوکراین عقب است.

این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود به خبرنگاران گفت: «چنین می‌اندیشیم که آنها چیزی را که در دونباس به دنبالش بودند، به دست نیاورده‌اند.»

او گفت: «آنها دست کم چند روز از برنامه عقبند. آنها نتوانسته‌اند بین نیروهای وارد شده از منطقه خارکیف (در شرق)، شمال دونباس و نیروهایی که از جنوب وارد اوکراین شده‌اند هماهنگی ایجاد کنند.»

این راهبرد گازانبری یکی از اهداف ارتش روسیه برای به دام انداختن نیروهای اوکراینی در خط مقدم در اطراف مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک بوده است.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت: «آنها سریع حرکت نمی‌کنند. چند کیلومتر در روز حداکثر کاری است که می‌توانند انجام دهند، زیرا توسط ارتش اوکراین به عقب رانده می‌شوند.»

او توضیح داد که نیروهای روسی «نمی‌خواهند اشتباهی مشابه عملیات‌شان در کی‌یف را مرتکب شوند».

ستون‌هایی از تانک‌های روسی که عازم کی‌یف بودند، به دست نیروهای اوکراینی مجهز به پرتاب‌کننده‌های موشک‌ دستی و پشتیبانی لجستیکی از راه دور، متوقف شدند.

نظرات بینندگان