arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۷ مهر ۱۳۷۷: مجمع روحانیون مبارز و گروه‌هاى چپ دیگر، از اقدام کارگزاران در اعلان تقویت انتخابات خبرگان و تصمیم به دادن لیست نامزدان ناراحت‌اند

خاطرات آیت الله هاشمی: شب، على اخوى زاده و آقاى حسین مرعشى آمدند. گفتند، مجمع روحانیون مبارز و گروه‌هاى چپ دیگر، از اقدام کارگزاران در اعلان تقویت انتخابات خبرگان و تصمیم به دادن لیست نامزدان ناراحت ‎اند و آن را در ارتباط با مصاحبه من [در حمایت از شورای نگهبان]مى‌دانند و خودشان لیست نمى‌دهند و به اعلان دعوت به شرکت مردم در انتخابات کفایت مى‌کنند، ولى آقاى [سیدمحمد]خاتمى به کارگزاران گفته‌که لیست بدهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در گزارش‌ها، تصويب پيگيرى استيضاح [آقای بیل کلینتون]، ریيس‌جمهور آمريكا و تصويب دخالت ناتو در مسایل صربستان و كوزوو در شوراي ناتو، مورد توجه و مهم است؛ گرچه احتمال تهديد هم هست، براى ترساندن يوگسلاوى. بيشتر اوقات به مطالعه گذشت؛ منجمله دربارة هفت آسمان و كتابى كه آقاى [احمد] مسجد جامعى، براى تاريخ معاصر با محوریت نقش من، از روى اسناد منتشر شده، تهيه كرده است.

ظهر بچه‌ها و بستگان جمع بودند. شب، على اخوى زاده و آقاى حسين مرعشى آمدند. گفتند، مجمع روحانيون مبارز و گروه‌هاى چپ ديگر، از اقدام كارگزاران در اعلان تقويت انتخابات خبرگان و تصميم به دادن ليست نامزدان ناراحت اند و آن را در ارتباط با مصاحبه من [در حمایت از شورای نگهبان] مى‌دانند و خودشان ليست نمى‌دهند و به اعلان دعوت به شركت مردم در انتخابات كفايت مى‌كنند، ولى آقاى [سیدمحمد] خاتمى به كارگزاران گفته‌كه ليست بدهند. در شهرهاى استان‌هاى گيلان و مازندران، سيل فراوان بوده، با خسارات مالى و جانى.

نظرات بینندگان