arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / امیرعبداللهیان: ایران و عربستان به توافقاتی رسیده‌اند / انفجار در مسجد شیعیان در قندوز افغانستان / پس از ۸۲ روز، آمار روزانه فوتی‌ها به کمتر از ۲۰۰ نفر رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پنتاگون: برخورد غیرامنی میان قایق‌های ایران و آمریکا رخ نداده
سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده است که در روز‌های اخیر هیچگونه رویارویی غیر ایمن و خطرناک بین شناور‌های آمریکایی و قایق‌های ایران رخ نداده. این درحالی است که نیروی دریایی سپاه پاسداران تصاویری از رهگیری شناور‌ها و ناو‌های بیگانه در آب‌های دریای عمان و خلیج فارس را منتشر کرده است.

پس از ۸۲ روز، آمار روزانه فوتی‌ها به کمتر از ۲۰۰ نفر رسید
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۶ مهر ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و این درحالیست که پس از ۸۲ روز، آمار روزانه فوتی‌های این بیماری به کمتر از ۲۰۰ نفر در کشور رسیده است.

انفجار در مسجد شیعیان در قندوز افغانستان
منابع خبری از وقوع یک انفجار در داخل مسجدی در ولایت قندوز افغانستان خبر دادند. برخی منابع خبری هم از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در این انفجار خبر می‌دهند. برخی منابع گفته اند؛ در این حمله تروریستی ۱۰۰ نفر شهید و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند. برخی منابع دیگر شمار شهدا و مجروحان را بیش از یکصد نفر اعلام کرده اند.

نخست وزیر لبنان: عربستان قبله سیاسی من است
«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان، عربستان سعودی را قبله سیاسی و دینی خود خواند. این در حالی است که ریاض هنوز هیچ موضع مثبتی را در قبال روی کارآمدن دولت او ابراز نکرده است. او گفت: من معتقدم که عربستان قبله سیاسی و مذهبی من است و بنابراین درهای آن به هیچ وجه بسته نشده است و وقتی که هر روز نمازهای پنجگانه خود را می خوانم ، به طرف قبله در عربستان سعودی می ایستم.

امیرعبداللهیان: ایران و عربستان به توافقاتی رسیده‌اند
امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤالی درباره روند مذاکرات ایران و عربستان عنوان کرد که گفت‌وگوهای سعودی و ایرانی در مسیر درست خودش قرار دارد و افزود: نیازمند گفت‌وگوهای بیشتر هستیم و تا این مرحله به نتایج و توافقاتی رسیده‌ایم و دو طرف نسبت به اجرای توافقات در زمان مناسب خودش اقدام و اطلاع رسانی خواهند کرد.

نظرات بینندگان