arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

مجوز کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن کرونای ایرانی ـ کوبایی صادر شد

کارگروه اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن کرونا پاستور را صادر کرد. محقق اصلی این طرح، حمید عمادی کوچک عنوان شده است. این واکسن با مشارکت ایران و کوبا ساخته شده و با عنوان واکسن کرونا پاستور از آن یاد می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: کارگروه اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز کارآزمایی بالینی فاز ۳ واکسن کرونا پاستور را صادر کرد.

پروپوزال (پیشنهاده) طرح بررسی اثربخشی، ایمنی زایی و بی خطری کاندیدای واکسن سوبرانای محصول انستیتو فینلای حاوی پروتئین نوترکیب از ناحیه RBD ژنوم ویروس Sars-Cov-۲ تحت رژیم ۲ نوبته، با و بدون دوز بوستر برای کارآزمایی بالینی فاز ۳ تصادفی شده با گروه پلاسبو و دو سو کور در جمعیت ایرانی ۱۸ تا ۸۰ سال توسط کارگروه اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ صادر شد.

پروپوزال این طرح در جلسه کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس مدارک ارسالی مورد تصویب کمیته اخلاق واقع شد.

در این مصوبه آمده است: به رغم تصویب مطالعه در کمیته اخلاق در پژوهش، تمامی مسئولیت‌های حقوقی و حرفه‌ای اجرای طرح بر عهده شما و همکاران‌تان باقی خواهد ماند. تمامی مستندات مطروحه در این مصوبه، بر اساس مدارک دریافت شده در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ است و ضروری است هرگونه تغییرات و اصلاحات اعمال شده در این مستندات توسط متقاضی طرح فوری به کمیته اخلاق اطلاع داده شود.

محقق اصلی این طرح، حمید عمادی کوچک عنوان شده است.

این واکسن با مشارکت ایران و کوبا ساخته شده و با عنوان واکسن کرونا پاستور از آن یاد می‌شود.



نظرات بینندگان