پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
متداولترین سوال درباره اینستاگرام مربوط به الگوریتم اینستاگرام است که تعیین میکند کدام پستها یا حسابها برای کاربران نمایش داده شوند. با وجود افزایش تعداد کاربران در اینستاگرام، دنبال کردن حسابهای بیشتر و به اشتراک گذاری مطالب بیشتر و پیگیری همه موارد برای اینستاگرام دشوارتر شده است.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اینستاگرام به روش بهتری برای سازماندهی فیدهای اینستاگرام نیاز داشت و بنابراین الگوریتم اینستاگرام را ایجاد کرد.
در سال ۲۰۱۶، اینستاگرام تصمیم گرفت نحوه سازماندهی اطلاعات را تغییر دهد، عکسها دیگر به سادگی به ترتیب زمانی ظاهر نمیشوند، بلکه بر اساس الگوریتم جدیدشان ظاهر میشوند. این الگوریتم به گونهای طراحی شده است که کاربران میتوانند محتوای بیشتری را از کاربرانی که دوست دارند یا محتوای مورد علاقه خود را ببینند.
از زمان تغییر الگوریتم اینستاگرام، پیشنهاد شده است که اینستاگرام این توانایی را دارد که از برجسته بودن برخی از اکانتهایی که اینستاگرام برای ارسال هرزنامه، محتوای غیر اصلی و استفاده بیش از حد از هشتگ به نظر میرسد، کاسته شود.
الگوریتم بهترین پستها را اولویت بندی میکند، مرتبطترین پستها را به بالای صفحه خبر میفرستد و به آنها دید بیشتری میدهد. پستهای دارای لایک بیشتر و تعداد بازدید بالاتر، بیشتر از پستهای دارای لایک و تعداد بازدید کم دیده میشوند.
با استفاده از این الگوریتم، چندین فاکتور مهم وجود دارد که تعیین میکند چه چیزی در فید نمایش داده شود: علاقه، تاریخ، رابطه، زمان صرف شده و دنبال کردن.
علاقه:
اینستاگرام از مطالب قبلی مورد علاقه شما و کاربرانی که آنها را دنبال میکنید برای پیش تعیین میزان علاقه شما برای یک پست خاص استفاده میکند. به عنوان مثال، اگر اینستاگرام معتقد باشد که بر اساس تعاملات قبلی خود با پست C، پست A را بیشتر از پست B دوست دارید، در این صورت پست A را بالاتر از پست B قرار میدهد.
تاریخ:
چه زمانی پست به اشتراک گذاشته شد؟ اینستاگرام هنوز از ترتیب زمانی برای اولویت بندی پستها استفاده میکند، البته نه به میزان قبلی. زمان بندی هنوز یک فاکتور مهم است و شما به احتمال زیاد پستی را مشاهده میکنید که در چند روز گذشته ارسال شده است، برخلاف پست ارسال شده در یک هفته قبل.
رابطه:
رابطه شما با شخصی که پستی را بارگذاری کرده است چیست؟ آیا قبلاً در گذشته با آنها تعامل داشته اید (نظرات، پسندیدنها در پستها و برچسبهای آنها)
زمان:
چقدر وقت خود را در اینستاگرام میگذرانید؟ اگر غالباً متصل باشید، برای نمایش آخرین ارسالها، یک فید زمانی بیشتری خواهید داشت. برعکس، اگر اینستاگرام را مرتباً چک نکنید، محتوا را بر اساس عادات قبلی مشاهده خود مشاهده خواهید کرد.
دنبال کردن:
اگر تعداد زیادی از افراد را دنبال کنید، دیگر نمیتوانید همه پستهای جدید را از هر حساب ببینید.