arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹

نمکی: فصل بهار تولیدکننده واکسن کرونا هستیم/ کشور در مرز خودکفایی تجهیزات مدیریت کرونا

وزیر بهداشت با بیان اینکه در بهار آینده به یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان واکسن تبدیل خواهیم شد گفت: با بیان اینکه در خصوص داروها و تجهیزات مدیریت کرونا کشور در مرز خودکفایی بوده و پیگیر صادرات هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قم: سعید نمکی ظهر امروز در حاشیه دیدار با علما و مراجع تقلید در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدت‌ها مشتاق زیارت علمای قم بودم و در ایام مدیریت کرونا بیشترین مرحمت را از جانب روحانیون و در راس آنها مقام معظم رهبری در رعایت پروتکل‌ها، هدایت مردم و حمایت از کادر بهداشت و درمان داشتیم که این حمایت ها بسیار ارزنده بود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی همکاران ما در سراسر کشور به امور مسلط هستند و با وجود ویروس انگلیسی همکاران رصد خانه به خانه دارند، بیان کرد: در کل کشور از 100 هزار تست در روز عبور کردیم در صورتی که در گذشته تعداد تست‌ها در هر روز 12 هزار بود و بیماریابی گسترش یافته و امیدواریم که این موج را نیز خنثی کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دیروز به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) در سرای سالمندان کهریزک واکسیناسیون را شروع کردیم گفت: کار واکسیناسیون با استفاده از واکسن وارداتی را با گروه‌های آسیب پذیر ادامه داده و در بهار آینده به یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان واکسن تبدیل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در خصوص داروها و تجهیزات مدیریت کرونا کشور در مرز خودکفایی بوده و پیگیر صادرات هستیم افزود: نگرانی ما شعله‌های بیماری در اثر ویروس سرکش جهش یافته است و امیدواریم با همان متد در کنترل امواج قبلی با رعایت بیشتر مردم و مسؤولان شاهد گذر از این شرایط باشیم.

نظرات بینندگان