arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۹

رئیس سازمان تبلیغات: خیلی ها منتظر بودند تا بهانه‌ای پیدا کرده و مقصر شیوع کرونا را قشر مذهبی عنوان کنند / صداوسیما این اتهام را از قشر مذهبی دور کرد

حجت‌الاسلام محمد قمی به برگزاری مراسم ماه محرم اشاره کرد و گفت: محرم یک آزمون سخت برای تمام دستگاه‌ها بود در این پروژه سنگین و پیچیده، خیلی از افراد منتظر بودند تا یک بهانه‌ای پیدا کرده و مقصر شیوع بیماری را قشر مذهبی عنوان کنند. او افزود: مراعات و فرهیختگی مردم در کنار تلاش صداوسیما که توانست نقش یک تصویر مناسب از ماه محرم را در اذهان مردم ایجاد کند، این اتهام را از قشر مذهبی دور کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای ایجاد فرهنگ صحیح زکات در جامعه، باید مجموع ابزارهای هنری و رسانه‌های انقلابی به خط شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی در نشست شورای زکات گفت: ریشه‌های دینی مردم متدین عمیق بوده و این قشر به شدت خداباور هستند؛ وقتی مردم مشاهد می‌کنند که یک روحانی مستقر در روستاها فقط پیش‌نماز نیست و به مردم در امور روزانه کمک می‌کند؛ این تصویر تأثیرات زیادی در جامعه دارد.

وی در ابتدای این نشست به برگزاری مراسم ماه محرم اشاره کرد و گفت: محرم یک آزمون سخت برای تمام دستگاه‌ها بود در این پروژه سنگین و پیچیده، خیلی از افراد منتظر بودند تا یک بهانه‌ای پیدا کرده و مقصر شیوع بیماری را قشر مذهبی عنوان کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مراعات و فرهیختگی مردم در کنار تلاش صداوسیما که توانست نقش یک تصویر مناسب از ماه محرم را در اذهان مردم ایجاد کند، این اتهام را از قشر مذهبی دور کرد.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با اشاره به اهمیت حضور روحانیون مستقر در روستاها گفت: حضور روحانیون مستقر در روستاها برکات زیادی را به همراه دارد و یکی از این برکات، التیام دردهای مردم است.

وی افزود: پرداخت زکات برای زکات دهنده منشأ خیر و برکت است و این امر می‌تواند در زندگی زکات دهنده تحول ایجاد کند و اعتقاد ما این است که پرداخت زکات به دارایی انسان برکت می‌بخشد.

بختیاری اضافه کرد: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از افراد متخصص و با استعداد می‌تواند با تولیدات رسانه‌ای به فرهنگ‌سازی زکات کمک کند.

حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم‌مقام سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به شرح اقدامات این سازمان درمورد ترویج فرهنگ زکات پرداخت و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی زکات در دستور کار شورای معارف و شورای اجتماعی صدا و سیما قرار گرفته است و شورای معارف برای این کار اهتمام دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۳ برنامه مختص با موضوع زکات طراحی و مراحل ساخت آن در حال پیگیری است.

موسوی مقدم ادامه داد: یکی از اقدامات مؤثر و مفید صدا و سیما با سازمان تبلیغات اسلامی، تهیه تولیدات رسانه‌ای از روحانیون مستقری که در روستاها حضور دارند خواهد بود که از نزدیک با درد مردم سروکار دارند.

حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان قائم مقام معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: درباره فرهنگ سازی پرداخت زکات، می‌توان اتفاقاتی که در میدان رخ می‌دهد را رمزگشایی کنیم. گاهی اوقات رمزگشایی از اتفاقات میدانی، می‌تواند مؤثرتر از هر اقدام دیگری باشد؛ دغدغه ما در سازمان تبلیغات اسلامی این است که روحانیون مستقر در روستاها صرفاً پیش نماز نباشند و بتوانند در کنار پیش نماز بودن، مسائل مردم را حل کنند و زکات می‌تواند یکی از راه‌های تأثیر بر مردم باشد.

وی افزود: استفاده از چرخه‌هایی که دین مبین اسلام برای مدیریت جامعه قرار داده است، جزو مؤثرترین راهکارهای ایجاد فرهنگ سازی در جامعه است.

نظرات بینندگان