arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۹
کنفرانس خبری مشترک وزیران خارجه ایران و عراق؛

ظریف: روابط ایران و عراق هیچگاه به هیچ شکلی از بین نرفته / برای ما مهم است که حاکمیت ملی همسایه مان، مورد تعدی و تعرض قرار نگیرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز در ر‌أس هیأتی به بغداد سفر کرده پس از دیدار و گفت‌وگو با فؤاد حسین همتای عراقی در نشست خبری مشترک گفت: روابط ایران و عراق هیچگاه به هیچ شکلی از بین نرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با همتای عراقی عنوان کرد که منطقه ما نیاز به آرامش دارد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز در ر‌أس هیأتی به بغداد سفر کرده پس از دیدار و گفت‌وگو با فؤاد حسین همتای عراقی در نشست خبری مشترک گفت: روابط ایران و عراق هیچگاه به هیچ شکلی از بین نرفته است.

وی افزود: برای ما عراق پر صلح و آرامش و روابط سازنده با همه همسایگان همراه با قدرت و آرامش و ثبات مهم است.

ظریف عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که در کنار هم ایستاده‌ایم و این دشمن مشترک بشریت یعنی تروریسم را شکست داده‌ایم.

وزیر خارجه بیان کرد: امکانات اقتصادی دو کشور می‌تواند برای پیشرفت یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: توافقات دیگری در سفر رئیس جمهور ایران به عراق حاصل شد که این توافقات که به نفع مردم منطقه است چه در حوزه کشتیرانی و چه در حوزه ریلی و همکاری‌های علمی و تبادل گردشگر و زائران دو کشور.

وی گفت: ضرورت دارد در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. منطقه ما نیاز به آرامش دارد. اقدام تروریستی در به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و خسارت بزرگ برای مقابله با تروریسم بود. برای ما مهم است که حاکمیت ملی همسایه ما مورد تعدی و تعرض قرار نگیرد.

نظرات بینندگان