arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۴ تیر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هند از پروژه توسعه ریلی با ایران کنار گذاشته شد؟
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۲۳:۳۲

بنا به برخی گزارش‌های رسانه‌ای که از جمله در نشریه "هندو" چاپ هند بازتاب یافته، ایران هند را از پروژه توسعه ریلی بندر چابهار به زاهدان کنار گذاشته است. این پروژه قرار است چابهار را از طریق ریل به زاهدان و از آنجا به شبکه راه آهن ایران متصل کند و ترانزیت کالا را به افغانستان و آسیای میانه امکان پذیر سازد.

افزایش نرخ‌‌های سود تصویب شد/ سقف‌های جدید نرخ سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۲۱:۱۱

شورای پول و اعتبار در یکهزار و دویست و نود و هفتمین جلسه مورخ ۱۳۹۹.۴.۲۴ به ریاست همتی، در راستای دستیابی به هدف حفظ ارزش پول ملی با پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص افزایش تنوع سپرده‌های بانکی موافقت کرد.

یکی از طراحان طرح استیضاح رئیس جمهور: استیضاح دیگر در دستورکارمان نیست
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۲۰:۲۸

یکی از طراحان طرح استیضاح رئیس جمهور با بیان اینکه استیضاح رئیس جمهور دیگر در دستورکارمان نیست، گفت: به جای استیضاح طرح‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم. نیک‌بین با تاکید بر اینکه به جای استیضاح رئیس جمهور طرح‌های اقتصادی را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: حال که در سال‌ انتهایی دولت هستیم ، تلاش خواهیم کرد ابتدا قوانین لازم را برای بهبود وضعیت اقتصادی به تصویب برسانیم و از سوی دیگر از ابزارهایمان مانند سوال و تذکر هم برای پیگیری مطالبات مردم از مقامات و مسئولان دولتی بهره ببریم.

سردار قاآنی: آمریکایی‌ها درمورد انفجار ناو به دنبال مقصر نگردند، این حادثه پاسخی به جنایتهای آمریکاست که توسط عناصر آمریکایی انجام شده
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۹:۲۴

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در جمعی از فرماندهان مقاومت در واکنش به آتش سوزی ناو آمریکایی «یواس‌اس بونهوم ریچارد» اظهارداشت: آنچه امروز در آمریکا اتفاق افتاده بویژه حادثه ناو نتیجه عمل و رفتار و جنایت دولت آمریکا است و این وعده الهی است که هرکسی ظلم و جنایتی کند دچار عذاب الهی می شود. این ها چون کلام الهی را تغییر دادند و ظلم کردند و جنایت مرتکب شدند گرفتار قهر و عذاب الهی شدند.

آنتی‌بادی خون شتر بی‌کوهان ویروس کرونا را خنثی می‌کند
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۷:۲۶

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: آنتی بادی‌های دریافتی از خون «لاما» -یک نوع شتر بدون کوهان- می‌تواند ویروس کرونا را خنثی کند و بنابراین می‌توان به عنوان درمان برای بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ استفاده کرد.

رئیسی: جهش ویروس کرونا باعث سرایت بیشتر بیماری شده / قبلاً هر فرد مبتلا به کرونا می‌توانست ۳ نفر را درگیر کند، اما الان می‌تواند ۸ تا ۱۰ نفر را آلوده کند
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۶:۳۰

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که آیا ویروس کرونا دچار جهش شده است، تصریح کرد: بله؛ با این جهش میزان سرایت بیماری کرونا بیشتر شده است اما جهش ویروس روی مرگ و میر بیماری تأثیری نداشته است یعنی قبلاً هر فرد مبتلا به کرونا می‌‌توانست 3 نفر را درگیر کند اما الان می‌‌تواند 8 تا 10 نفر را آلوده کند اما جهش رخ داده باعث افزایش میزان مرگ و میر بیماری نشده است. بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بدانند ویروس تغییر رفتار داده است یا خیر اما ما باید به دنبال تغییر رفتار مردم باشیم.

وکیل دانیال زاده: موکلم قصد پرداخت رشوه ۳۰ میلیاردی را نداشت؛ مبنای پرداخت وجه به زاهدیان، حق الوکاله طرح دعوی علیه بانک‌ها در محاکم حقوقی بوده / وکیل مهرصادقی: موکلم علم به موضوع جرم و قصد فراهم نمودن موجبات ارتشا را نداشته / نماینده دادستان: نمیتوانم مبایعه نامه برج «فلورا» را قبول کنم؛ طراحی و دکوراسیون این ملک با نظارت طبری انجام شده، این ملک برای طبری حالت وی آی پی داشته
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۵:۱۳

یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و سایر متهمین برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه: حکم اعدام سه نفر از عوامل حوادث آبان تایید شده / دو نفر از آنها در حال دزدی دستگیر شدند / در گوشی موبایل این افراد صحنه‌هایی از بانکی که خودشان آتش زدند، موجود بود؛ این فیلم‌ها را به خبرگزاری‌های خارجی ارسال کرده بودند / رضا عسگری، کارمند بازنشسته وزارت دفاع به جرم جاسوسی اعدام شد / شایعات درباره «نرگس محمدی» را تایید نمی‌کنیم / «سیف» و «احمد عراقچی» در بازداشت نیستند / حکم پرونده مهدی جهانگیری صادر شده
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۴:۳۴
سخنگوی قوه قضاییه از ابلاغ دستورالعمل جدید مرخصی زندانیان در موج دوم کرونا خبر داد و گفت: مرخصی مجدد ریاست قوه قضاییه به زندانیان همزمان با موج دوم کرونا در دستورالعمل جدیدی صادر و به سازمان زندانها و واحدهای قضایی ابلاغ شد تا متناسب با وضعیت روز زندانیان بتوانند از مرخصی بهره‌مند شوند.
 
 
آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۴ تیر ۹۹: فوت ۱۷۹ نفر دیگر / مجموع جانباختگان به ۱۳۲۱۱ نفر رسید / تعداد مبتلایان به ۲۶۲۱۷۳ نفر افزایش یافت / ۲۵ استان در وضعیت هشدار و قرمز
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۳:۲۸

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.

حریرچی: ۲۰۰ نفر در مراسم عروسی و ۱۰۰۰ نفر در یک مراسم ترحیم به کرونا مبتلا شدند
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۲:۱۹

 ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: برگزاری مجالس و دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس گزارش شده است. وی با تاکید بر اینکه از وضعیت خوب فعلی نباید مغرور شد، عنوان کرد: برگزاری یک عروسی و مجلس ترحیم می‌تواند وضعیت سفید را به قرمز تبدیل کند. در مواردی شاهد ابتلای۲۰۰ نفر در یک مراسم عروسی و یک هزار نفر مبتلا در یک مراسم ترحیم بوده‌ایم.

لایحه «کاهش سهمیه‌های کنکور از ۱۹ به ۳ سهمیه» به دولت رفت
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۰:۱۹

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفت، در این لایحه سهمیه‌های کنکور از ۱۹ به ۳ مورد کاهش یافت.

وضعیت سربازی متقاضیان کنکور ارشد و دکتری پس از تعویق کنکور
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۰:۰۶

امیر غلامرضا رحیمی پور گفت: برابر قانون و مقررات وظیفه عمومی مهلت مقرر در قانون برای فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد یک سال است و این مدت تمدید نشده است؛ بنابراین در صورت سپری شدن این مدت مشمولان وظیفه باید خود را برای انجام خدمت وظیفه عمومی به دفاتر پلیس +۱۰ معرفی کنند.

ابتلا به کرونا در تهران، خراسان‌رضوی، مازندان و فارس صعودی‌تر شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۰:۰۶

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه ابتلا به کرونا در تهران، خراسان‌رضوی، مازندران و فارس صعودی‌تر شد، گفت: شرا‌یط در خوزستان و کرمانشاه رو به بهبودی است. قاسم جان‌بابایی اظهار داشت: در استان‌هایی که به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر توجه و مراسم عروسی، ختم و دورهمی برگزار شده میزان شیوع و بیماران کرونایی آن‌ها افزایش یافته است.

تصور ایجاد ایمنی در بهبودیافتگان کرونا نقض شد
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۰:۰۵

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشور به دنبال عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها گفت: بررسی مراجعات جدید مساله ایجاد ایمنی دائمی در بهبودیافتگان به کرونا را نقض کرده‌ است چراکه در حال حاضر دو دسته آمار از بیمارستان‌ها منتشر می‌شود؛ آمار اول مربوط به بستری‌های جدید یعنی افرادیست که برای بار اول به بیماری مبتلا شده‌اند و دسته دوم مربوط به بیمارانی است که یک بار در اسفند و فروردین مبتلا شده‌اند و امروز مجددا با علایم متفاوت و شاید شدیدتر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۸:۲۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان