arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۹

کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به علت شیوع کرونا

محمد اسماعیل مطلق، رییس اداره مدیریت کاهش خطر بلایا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اداره مدیریت کاهش خطر بلایا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا خبر داد.

محمد اسماعیل مطلق روز جمعه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره کاهش آمارهای تصادفات و تلفات جاده‌ای در سه ماهه ابتدایی امسال بیان کرد: حسب آمارهای سه ماهه ابتدایی امسال، میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای تقریبا نصف مدت مشابه سال گذشته است.

وی ادامه داد: البته این موضوع شاخص مناسبی برای بررسی معضلات نیست و باید نسبت به بررسی روند حوادث جاده‌ای کشور به بررسی بپردازیم، زیرا هم اکنون کشور درگیر بیماری کووید ۱۹ است. از طرفی کاهش تلفات جاده‌ای عمدتا به دلیل این بیماری است.

مطلق اظهار کرد: در واقع اگر ویروس کرونا نیامده بود، ما همچنان روند افزایشی تصادفات و تلفات جاده‌ای سال ۹۸ را در کشور شاهد بودیم.

به گزارش ایرنا، در دو ماهه نخست سال جاری، هزار و ۹۷۳ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که هزار و ۶۳۶ نفر از آنها مرد و ۳۳۷ نفر زن بودند؛ این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار فوتی دو هزار و ۵۷۵ نفر، ۲۳.۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین در مدت مذکور ۳۵ هزار و ۸۶۹ نفر بر اثر سوانح رانندگی دچار مصدومیت شدند که ۲۷ هزار و ۲۹۱ مرد و هشت هزار و ۵۷۸ زن بودند که این آمار در دو ماهه سال گذشته، ۵۸ هزار و ۳۷۷ نفر بود و به این ترتیب تعداد مصدومان ناشی از سوانح رانندگی در دو ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۶ درصد کاهش داشته است.

بیشترین آمار تلفات سوانح رانندگی در دو ماهه نخست سال جاری مربوط به استان‌های تهران با ۱۶۳ نفر، فارس ۱۴۹ نفر و کرمان ۱۴۸ نفر، و کمترین آن مربوط به استان‌های ایلام و چهارمحال بختیاری هر کدام ۱۹ نفر و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۲۱ نفر بود.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، استان‌های مرکزی با ۴۱.۸ درصد، ایلام با ۳۵.۷ درصد و قم با ۱۸.۹ درصد، بیشترین افزایش و استان‌های آذربایجان غربی با ۴۵.۵ درصد، خراسان رضوی با ۴۴.۹ درصد و گیلان با ۴۴.۸ درصد، بیشترین کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی را در دو ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشتند.

همچنین در این مدت از کل تلفات تصادفات، هزار و ۲۷۴ نفر در جاده‌های برون‌شهری، ۵۶۸ نفر در مسیرهای درون‌شهری، ۱۱۸ نفر در جاده‌های روستایی و ۱۳ نفر در سایر مسیرها جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات بینندگان