arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۵۳۳۶
تعداد نظرات: ۷۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

یک نماینده: «آی‌کیو» ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ کاهش یافته / دلیلش این است که تحصیلکردگان ما یا ازدواج نمی‌کنند یا دیر ازدواج می‌کنند؛ وقتی هم ازدواج می‌کنند، یک یا دو فرزند بیشتر ندارند / در نتیجه ذخیره ژنتیکی ایرانی‌ها در حال کاهش است

فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس گفت: با ادامه روند کاهش جمعیت کشورمان در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا IQ ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ رسیده است؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدواج نکرده‌اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند. لذا ذخیره ژنتیکی ایرانی‌ها در حال کاهش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده مجلس گفت: با ادامه روند کاهش جمعیت کشورمان در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا IQ ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ رسیده است؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدواج نکرده‌اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند.

فاطمه محمدبیگی در گفتگو با تسنیم درباره طرح‌های در دست بررسی مجلس یازدهم برای حل مسئله "بحران جمعیت و فرزندآوری" اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ جامعه‌شناسان و جمعیت‌شناسان تذکر دادند که وضعیت جمعیتی ایران رو به وخامت است، اما متاسفانه در دولت‌های وقت این تذکرات جدی گرفته نشد! تا اینکه رهبری معظم در سال ۱۳۸۹ به مسئولان تذکری جدی در حوزه جمعیت دادند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: آن زمان، بعد از تذکر رهبری و اطلاع از نگرانی ایشان، یک سری مطالعات جمعیتی را انجام دادم؛ نتیجه آن این شد که چند سال در دانشگا‌ه‌ها مشغول به تدریس درس "جمعیت و دانش خانواده" شدم؛ متاسفانه جریان قالب کشور، جریانی موافق با موضوع "جمعیت و تعالی خانواده" نبود دلیل آن نیز عدم دانش و شناخت از حوزه جمعیت و اثرات جمعیتی در سلامت، پیشرفت اقتصادی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشرفت تکنولوژی و حتی پیشرفت در "IQ" یا "ضریب هوشی" است.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که با علم جمعیت و نظریه‌های این رشته آشنا هستند، می‌دانند که عامل رشد و پیشرفت کشورها، ثروت اجتماعی کشورهاست و منظور از ثروت اجتماعی، جمعیت است؛ اگر این ثروت با منابع طبیعی و جغرافیایی همراه شود منجر به استخراج صنعت و تکنولوژی می‌شود و در نتیجه باعث بالا رفتن ضریب رشد کشور می‌شود و اگر با سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی عجین شود، جنبه تعالی و تکامل روحی انسان را نیز پوشش می‌دهد؛ پس نقش و اهمیت جمعیت دو چندان می‌شود.

وی افزود: متاسفانه تحت تاثیر سیاست‌های بین‌المللی بانک جهانی، سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول و سازمان "WHO" که ثابت شده بازیچه سیاست‌های جمعیتی پنتاگون و صهیونیزم بین‌الملل هستند، جنگ جمعیتی پنهانی در سطح سازمان‌های بهداشت جهانی آغاز شده است! این جنگ با رنگ و لعاب تنظیم خانواده و دلسوزی برای کشورها، قصد کنترل و کاهش جمعیت برخی از کشور‌ها را دارد؛ در واقع با این کار سیطره علمی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاستی استکبار بر جهان تثبیت می‌شود.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: حتی در دهه ۱۳۶۰ صندوق جهانی پول به کشور‌هایی که سیاست‌های تنظیم خانواده را رعایت نمی‌کردند، وام نمی‌داد! به این معنی که با اجبار تمامی نظام بانکی، پولی و سیاسی کشور‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌داد! جالب است که کشور‌هایی مثل آمریکا، کنوانسیون بین‌المللی تنظیم خانواده را امضا نکردند! در زمان بوش پدر، نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد متاسفم که نماینده کشوری هستم که خود اعتقادی به امضای این کنوانسیون ندارد، اما کشور‌های آسیایی و آفریقایی باید آن را امضا کنند! در آن زمان ما درگیر جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی بودیم و خیلی متوجه این نقشه‌های پشت پرده نشدیم! متاسفانه سیاست‌های تنظیم خانواده به غلط و بیش از اندازه ادامه پیدا کرد به طوری که ایران نخستین و تنهاترین کشور دارنده جایزه جمعیت است که در رابطه با کاهش جمعیت به آن دست پیدا کرده است!

وی افزود: ایران تنها کشوری است که در قله کاهش رشد جمعیت در برنامه‌های تنظیم خانواده قرار دارد! در سال ۱۳۶۵ این برنامه‌ریزی شد که در دهه ۱۳۹۰ نرخ باروری ایران از ۶ فرزند به حدود ۴ فرزند برسد؛ به طرز عجیبی ما در سال ۱۳۷۲ به این نرخ دست پیدا کردیم به عبارت دیگر ما مسیر ۳ یا ۴ دهه‌ای را در عرض ۷ سال طی کردیم! با این حال این طرح باید در مجلس و دولت مورد بازنگری قرار می‌گرفت، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دولت‌ها تذکر‌های جمعیتی را جدی نگرفتند؛ ارائه این روند تا سال ۱۳۹۰ نرخ باروری را به ۲ فرزند کاهش داد و در حال حاضر این نرخ به حدود ۱.۶ فرزند کاهش یافته است!

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاهش جمعیت، خطرات اضمحلال جمعیتی، پدیده سالمندی، کاهش نیروی کار، خطر امنیت ملی، خطر بیماری‌های سرطانی، خطر افزایش بار بیماری‌ها، عدم توان نگهداری از سالمند و کاهش "IQ"را به ما هشدار می‌دهد؛ طبق تحقیقات، در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا "IQ" ایرانی‌ها ۶۸ است در حالی که در سال‌های اول انقلاب ضریب هوشی ایرانیان ۱۰۴ بود! و ایران جزو ۴ کشور برجسته ضریب هوشی در جهان قرار داشت؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدوا ج. نکرده‌اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند لذا ذخیره ژنتیکی ایرانی‌ها در حال کاهش است! از بُعد علمی، سلامت محوری و اقتصادی این وضعیت زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و در کل به صلاح هیچ کشوری نیست.

محمدبیگی گفت: حتی در چین و هند با جمعیتی میلیاردی و با وجود آسیب‌های جمعیتی، سیاست‌های جمعیتی از حالت تک‌فرزندی خارج شدند! زیرا این کشور‌ها متوجه شدند که با ادامه این روند، ذخیره ژنتیکی خود را از دست می‌دهند؛ اگر مشاهده می‌کنیم که در دهه ۷۰ و ۸۰ رشد تکنولوژی خوبی در سطح جهان داشتیم، علت آن بالا بودن جمعیت متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ است؛ ما در دهه ۹۰ با کاهش المپیادی‌ها مواجه شدیم در حالی که در دهه‌های قبل در المپیاد‌های فیزیک و شیمی مقام‌آور بودیم! از طرفی حتی از لحاظ بار بیماری‌ها و سلامت و مواردی همچون افزایش سرطان‌های خانم‌ها را شاهدیم که یکی از دلایل آن کاهش باروری خانم‌هاست! تحقیقات نشان می‌دهد خانم‌هایی که بیش از یک فرزند به دنیا می‌آورند به نسبت کمتر از بقیه خانم‌ها به بیماری دچار شده و طول عمر آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: باید توجه داشت سلامت روحی، روانی و عاطفی خانواده‌های چند فرزند هم بیشتر است و این خانواده‌ها با محیط، سازگاری بیشتری دارند؛ خواهش من از دولتمردان این است که نگاهی کلی و جامع به بخش جمعیت داشته باشند؛ در کل جهان متوسط ۳ تا ۵ فرزند به عنوان یک هدف جمعیتی عنوان شده و هیچگاه نرخ زیر ۳ فرزند مورد اشاره قرار نگرفته است، اما متاسفانه در کشور ما فرهنگ غربی، مدگرایی، و رفاه‌طلبی خانواده‌ها را خالی از فرزندان کرده است؛ اصلاح نسلی که به تک یا دو فرزندی و دیر ازدواج کردن عادت کرده، سخت است؛ فرزندآوری و ازدواج در جوانی به زیرساخت‌های اقتصادی و قانونی نیاز دارد و این گره به دست مجلس و دولت باز می‌شود؛ مجلس در راس امور است و اگر در ۸ سال گذشته درست عمل می‌کرد، امروز می‌توانستیم میوه درخت اصلاح جمعیت را بچینیم! ما در حال حاضر در پنجره و فرصت جمعیتی قرار داریم و این یعنی جمعیت ۱۵ تا ۴۵ سال که در سن باروری هستند در صورت تأهل به صورت بالقوه قابلیت فرزندآوری دارند.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در ۸ سال گذشته مواردی همچون سیاست‌های تشویقی جمعیتی، مرخصی‌های زایمان، مرخصی‌های بارداری، دورکاری و همین‌طور بسته‌های مشوق فرزندآوری، طرح‌های تکریم مادری و همسری، بیمه زنان خانه‌دار، بیمه ویژه فرزندان یا وام فرزندآوری به مرحله اجرا می‌رسید، قطعاً امروز به اهداف بالاتر از دو فرزند نائل می‌شدیم؛ آیندگان از ما سؤال خواهند کرد و ما باید جوابگوی نسل‌های بعد باشیم! اصلاح این روند باید به‌صورت قانون به تصویب مجلس درآید؛ خوشبختانه در مجلس یازدهم شاهد وجود یک بدنه کارشناسی و علمی قوی هستیم که با دید منطقی به موضوع جمعیت می‌نگرد؛ در این زمینه باید چشم‌انداز داشته باشیم؛ ما به قول مقام معظم رهبری به "جمعیت پویا، بالنده و متعالی" نیاز داریم تا بتواند چشم‌انداز‌های پیشرفت را میسر کند؛ ما همه‌جوره پای "جمعیت و تعالی خانواده" در مجلس می‌ایستیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
3
6
چی رو به چی ربط داده این پرفسور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
اگر لازم باشد تا جمعیت ، امثال ایشان اضافه گردند
همان بهتر که نگردد
و کلا نسلمان از روی زمین برداشته شود بهتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
زیر 70 عقب افتاده ذهنی یعنی بیشتر مردم ایران عقب افتاده هستند
ای کارشناسا خودشون عقب افتاده هستند کاش حداقل یه تحقیق ساده تو اینترنت می‌کردند ما داریم به کجا ميريم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
17
آدرس غلط ندهيد مهمترين دليل آن مهاجرت به كشورهاي كانادا و آمريكا و ... مي باشد. اگر شرايط عادي شود و تحريم و مشكلات اقتصادي نباشد خود مردم به خوبي مي دانند كي و به چه تعداد بچه دار شوند و منتظر بخشنامه شما نيستند
امیر نیک
|
United States of America
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
5
3
به نظر میرسد صحبت بغیر علمی از جانب یک نماینده زیبنده نباشد گرچه به مطالب درستی هم اشاره کرده اند و لی در جایی که میانگین بهره هوشی انسان عادی حدود ۱۰۰ میباشد میانگین ضریب هوشی ایرانیان را با مبتلایان سندروم داون و عقب ماندگان ذهنی یکی دانستن کاملا غلط است و بدون رفرنس حرف زدن در شان نمایندگان مجلس نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
13
تحصیلکرده ای که 20 سال درس می خوانه بعد بیکار تو جامعه رها میشه چرا باید ازدواج بکنه.اون وقت چرا باید بچه دار بشه با کدام درآمد؟زندگی مال کسانی است که کار خلاف بلدند و درس هم نخوانده اند.
ناشناس
|
Malaysia
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
2
خواهر گرامی
ذخیره ژنتیک به علت مهاجرت مغز ها در حال کاهش کیفی است.علت مهاجرت مغزها هم خیلی مشخص است و نیاز به توضیح نیست ...
ناشناس
|
Malaysia
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
14
خواهر گرامی
ذخیره ژنتیک به علت مهاجرت مغز ها در حال کاهش کیفی است.علت مهاجرت مغزها هم خیلی مشخص است و نیاز به توضیح نیست ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
7
5
هیچ ارتباطی هم به مهاجرات افراد با IQ بالا به خارج از کشور نداره!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
10
68 دیگه عقب افتاده ذهنیه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
10
سلام.آپارتمان متری فلان.خودرو...شغل؟؟ مایحتاج اولیه....تحصیل رایگان.... و و و و و....خانم محترم حرف حرف ...مشکلات و حل کنید چشم اقدام می کنیم به تکثیر ...خودمون گیریم نسلی را بدبخت نمی کنیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
4
سلام.آپارتمان متری فلان.خودرو...شغل؟؟ مایحتاج اولیه....تحصیل رایگان.... و و و و و....خانم محترم حرف حرف ...مشکلات و حل کنید چشم اقدام می کنیم به تکثیر ...خودمون گیریم نسلی را بدبخت نمی کنیم...
پاسخ ها
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
کاش این همه جواب بحق این مردم رو این مسولین ببینندتا دیگه به فکر افزایش این ملت نباشن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
17
پیشنهاد میدم این خانوم نماینده هم یه تست آی کیو بده
علی اصغر چراغچی - جانباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
8
شما و همکاران اقتصاد ایران را درست کنید قول می دهم ما پیرمردها دوباره ازدوا
ج کنیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
11
هیچی از ما نمونده دیگه!! ازدواج با چی؟ با کدوم پول؟با کدوم خونه رایگان! با کدوم وام بدون ضامن ، باید فکر اینجاها رو میکردید! دیگه دیر شده راه برگشتی نیست نسل جوون دیگه از دست رفته یعنی همه چیمون، دینمون ، فرهنگمون .... نمیشه درستش کرد اقایون فقط فکر خودشون و اقازادهاشون بودند همین براشون مهم بود
انتخاب نترس منتشر کن
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
13
خودمان هم زیادی تشریف داریم چه برسد به فرزندآوری ...
از مواهب زندگی دنیوی چیزی جز جنگ، تحریم، گرانی، بیکاری، استرسهای روزانه، نا امیدی از آینده نصیب من نشده است باور کنید بعد از 20 سال کار کردن هنوز هم قسط خونه میدم و اونم نه خانه آنچنانی،
شما رو نمی دونم ولی برای من خنده مدتهاست که بی معنی است رقص و آواز را بی عاری و سفاهت میدانم عین علمای فرهیخته اسلامی!
از شما نماینده محترم که نگران ذخیره ژنتیکی مردم هستید می پرسم آیا فرزندآوری در این محیط پرآشوب کار عاقلانه ای است؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
8
درست میگه، ایشان نماینده همان آی کیو های 68 هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
7
قرن بیست ویکم وتحلیلهای آبکی
کامرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
5
لطفا نماینده محترم مشخص بفرمایند در کشور های که عدد ای کیو بالائی دارند دلیلش بالا بودن این شاخص هاست یانه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
3
1
خب راست میگه
محمد رضا
|
Finland
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
7
بعد اتمام تحصیل باید تازه به زور دو سال بریم خدمت مقدس سربازی! که دستشویی بشوریم با ماهی 330 هزار تومن حقوق. میرسیم تازه بعدش به سن 30 سالگی که دنبال کار بگردیم. انتظار دارین زن هم بگیریم؟
من که دانشگاه تهران درس خوندم دارم از دست شما عذاب میکشم وای به حال بقیه...
این طور نخواهند ماند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
4
سلام
جالبه. ارتباط ای کیو با ازدواج. از کجا در اوردند؟؟؟/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
7
نخیر خانم
نخبگان همه از ایران میرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
6
یعنی مهاجرت نخبگان بی تاثیر بود!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
5
به این نکته هم اشاره می فرمودید که نخبگان کشور مهاجرت می کنند.
احمد حلاجی ثانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
5
10
اگرچه ضریب هوشی متوسط ایرانیان کاهش یافته است. علاوه بر دلایلی که ایشان گفتند، رژیم غذایی نامناسب و طرز زندگی نامناسب را هم اضافه کنید.
نکته دیگر در ضریب هوشی بیان شده یعنی 68 برای مردم ایران هست که فکر می کنم اشتباه هست. این عدد خیلی کم هست.
ضریب هوشی در ایران در حدود 90 هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
افاضات سرکار خانم به فرار مغزها اشاره ای نمی کند. آرزوی هر جوان ایرانی اعم از نخبه یا پخمه مهاجرت به کشور های اروپایی، استرالیا یا کانادا است. تازه بر این متوسط IQ=68 دارندگان چارک کوچک IQ حکومت می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
3
هر چه میخواهد دل تنگنت بگوی
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
2
miangine hooshie Irani ha 80 ast
na 104
miangine hooshie japoni ha va chini ha va russ 104 hast
keh bahoosh tarin mellat haye donia hastand
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
7
علتش اینه که بدون شغل و مسکن و درامد کافی نمیشه 4 تا بچه رو بزرگ کرد. بفهمید بزرگ کرد 4 تا بچه بدون موارد فوق چقدر سخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
21
سهوی یا عمدی یادشون رفت ازچندمیلیون نخبه که مهاجرت کرده اند یادی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
مطمینا عمدا یادشون رفت اینو بگن ومهمتر از بقیه عوامل و عامل اصلی هم همین بوده است
رضا
|
United States of America
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
15
آها پس یعنی با این مطلب نتیجه میگیریم اروپایی ها و آمریکایی ها و ژاپنی ها و تایلندی ها و خلاصه تمام دنیا چون دیر ازدواج میکنن و یا اصلا ازدواج نمیکنن و زندگیشون رو دوست پسری دوست دختری ادامه میدن درواقع این کشور ها آیکیوشون در حد حیوانات است و با این نتیجه گیری میفهمیم که ایران در صدر مُخان جهان قرار داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
12
این همان خانمی است که زیر نامه اش امضا کرده بود «نماینده محترم مردم قزوین و آبیک»؟
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
ایشان وقتی سوار آسانسور می شوند می گویند مستقیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
10
در مورد خودش قطعا درست گفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
3
کار آمریکاست مسئولین تقصیری ندارند که همه دارن وظایفشون رو به نحو احسن انجام میدن .... منتها نمیدونم چرا اقتصاد اینجوری شده ... گرونی دائم و لحظه ای بالا میره ... خونه و ماشین اینجوری شده ... همه کارشون رو درست انجام می دن اینا همش کار امریکاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
4
خواندن استدلال های فوق علمی و نخبه کرایانه ایشان سبب میشود در عدد حداقلی ذکر شده هم شک شود؟! شاید ایشان هوش خود را در شمار ذخایر ژنتیکی فوق العاده بالا مثل اشکنازی ها می داند و در حدود 160 به بالا که این افاضات را فرموده اند ؟ پاسخ ان به عهده متخصصان و پژوهشگرانی مستقل؟! که صلاحیت قضاوت اعلام نظر بیشتری دارند.جالب است که نمی گویند چگونه شد که متوسط ای کیوی ملیایرانی ها از 104 اوایل چهل سال قبل به 68 فعلی کاهش یافته است فقط با کاهش تعداد جمعیت؟ و حرفی از امار فرار راندن! منابع غنی ذخایر ژنتیک هوشمند پرورش یافته در دوران منتهی به متوسط 104 نمی شود؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
3
13
تو این کشور بی امید و بی آینده تندرو ها و آقازاده هاشون که قدرت و پول و زور دارن بچه هم بیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
12
نتیجه تحقیقات یک مشت شر و ور
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
20
مشکل از جای دیگس، تو مغز بعضیا باید دنبالش گشت، مشکل عدم ازدواجه؟ هزار هزار نخبه کشورو ترک کردن رفتن ازین مملکت، طرف میترسه از اینده خودش اونوقت یه موجود دیگرو بیاره که مثل خودش بدبختی بکشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
5
با وجود نمایندگانی چون ایشان در مجلس ما این شاهد این نیستیم که به مسائل با دید منطقی نگریسته شود! خانم بیگی دیگر آن زمان گذشته است که می گفتند هر آنکس که دندان دهد نان دهد! با توجه به وضعیت اقتصادی ایران در حال حاضر که قیمت هر چیز لحظه ای بالا میرود کسی باید دیوانه باشد که بدون دراشتن در آمد و مسکن مناسب بفکر ازدیاد و فرزند آوری باشد! خانم بیگی امروز مثل گذشته نیست که یک خانواده هفت هشت نفری در یک یا حداکثر دو اتاق بتوانند زندگی کنند و هر کودکی برای خودش یک اتاق با وسای مجزا میخواهد! شعار دادن آسان است ولی فراهم کردن و دادن امکانات به مردم در این زمینه کاری بس دشوار که از عهده مجلس و دولت بر نمی آید و صرف توصیه و ایجاد محدودیت در این زمینه کارآیی چندانی نخواهد داشت! ارائه مسک مناسب و ایجاد شغل با در آمد مناسب تنها راه حل این مشکل است و بقیه موارد آب در هاون کوفتن است! در ضمن بهتر است آماری از تعداد فرزندان نمایندگان فعلی مجلس تهیه و بمردم ارائه شود تا مردم بدانند نمایندگان آنها دارای چه تعداد فرزند بوده و از چه امکاناتی بهره مند هستند تا مردم هم در صورت فراهم شدن چنین شرایطی به خواست نماینده ها نسبت به افزایش فرزند آوری و ازدواج اقدام نمایند! در صورت وجود شرایط خوشآیند کیست که از این کار (ازدواج و فرزند آوری)خوشش نیاید! ولی افزایش قیمتها و شرایط سخت مدارس این امکان را از مردم گرفته است!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
10
سلام ازاین نماینده محترم سوال کنید خودتان الان چند فرزند دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
14
اگر جوانان دیگر رغبتی برای ازدواج یا فرزند اوری ندارند فقط بخاطر عدم امنیت اقتصادی است
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
10
باز نمایندگان بجای رفع مشکلات داسات سرایی را شروع کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
15
80% مهاجرت کرده اند که نخواسته بگه
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
13
یعنی کسی که به خاطر فشار اقتصادی درس نخونده ای کیو نداره؟ شما ته ته ذهنتون بحث های تاریخ مصرف گذشته غربه. بعدش به غرب هم فحش میدین.
ناشناس
|
Finland
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
3
یعنی کسی که به خاطر فشار اقتصادی درس نخونده ای کیو نداره؟ شما ته ته ذهنتون بحث های تاریخ مصرف گذشته غربه. بعدش به غرب هم فحش میدین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
11
حالا برای اون اقلیت به قول خودتون باهوش چه کردید که نگرانید. تو این سیستم هرچقدر آدم کمتر بفهمه بیشتر از زندگیش لذت میبره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
11
نخبه ها نون واسه خودشون به زور گیر میارن بخورن چجوری مصرف کننده ی نون اضافه کنند که IQ مونو بِبَرن بالا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
13
چرا خودتان جورشان را نمی کشید تا IQ بالا رود؟
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
15
شما مشکل کار و مسکن و تورم و فساد و رو حل کنید. مردم خودشون فرزند آوری رو بلدن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
3
ازدواج و فرزند اوری چه ربطی به ای کیو دارد؟؟
ذخیره ژنتیکی هم ارتباطی به ای کیو ندارد
ازدواج کردن ذخیره ژنتیکی را در فرزندان افزایش میدهد نه در والدین همچنین هر فرزند واجد تمام ذخایر ژنتیکی والدین خودش است چه یک فرزند باشد چه ده تا
و کم و زیاد شدن فرزند ذخایر جدید ژنتیکی ایجاد نمیکند.
ایزدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
3
3
هر ایرانی : ما یک همسایه داشتیم الان تو ناسا یکی از مدیران ارشده...اصلا میگن تو ناسا زبان رایج فارسیه...مگه گاهی بخان با فضا یک پیام بفرستن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
3
ظاهرا ايشون نميدونن ضريب 68 يعني چي!
سید
|
Israel
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
3
این زنه یا مرد؟؟؟؟
پاسخ ها
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
چه ربطی داشت؟!
نیروی رایگان می خوایین..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
6
طبق معمول آمار ها و اعداد و ارقام من درآوردی هستن ولی اینکه مشکلی وجود داره رو قبول دارم و در ادامه مثال عینی خودم رو در راستای تایید اصل موضوع نوشتم:

من خودم پیوسته تا پی اچ دی (دکتری تخصصی) رفتم (نمی گم با هوشم ولی در حد متوسط جامعه هستم و مورد من برای مثال اینجا کفایت می کنه) الان دارم خدمت سربازی رو با ماهی 360 هزار تومن و به عنوان کارشناس انجام می دهم. خانمم هم دو سال به عنوان پزشک طرح گذروند و الان دانشجوی تخصص هست و با ماهانه 26 روز صبح کار و حدود 8 کشیک موظفی جمعا با کارانه داره ماهی 2.5 میلیون می گیره. چندساله هنوز جرات نداریم به بچه دار شدن فک کنیم و الان 33 سالمونه. بعضی مواقع می گم کلا بی خیال بشیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
3
شما نماینده محترم چند تا فرزند دارید؟ گشنگی می دانید چیه؟ روزی یک وعده غذا خوردن می دانی یعنی چه؟ اون هم نه غذای خوب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
4
برخی از آقایون نزدیک به چهل سال سابقه کار در سازمان های دولتی دارند ولی کماکان بازنشست نمی شوند و الان در جایگاه مدیرعامل و هیات مدیره فعالیت می کنند.
اینها حتی پرسنل با هوش را بایکوت می کنند تا ایادی خودشان را در مسئولیت ها قرار دهند.
نمنه اش نظام بانکی که به خاطر این افراد معامله گر و فسیل در حال اضمحلال و نابودی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
1
Io این خانم چنده بنظرتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
2
كافر همه را به كيش خود پندارد
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
5
همینا مملکت به چنگ دادن . نخبه هامونو کار نمیدیم میرن خارج اینا و امثال اینا که تخصص ندارم مدیر یه جا میشن فقط وعده همش پوچ . این قبری که روش گریه میکنین جسدی توش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
2
3
اینم از ای کیو مجلسی های ما
اون آغا زاده ها پول که دارن میتونن چنتا زن هم بگیرن تا نسل ایرانی ها مثل دایناسور ها منقرض نشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
3
به ایشون باید یه بار وظیفه نماینده تفهیم بشه

به زبان اصلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
1
6
این بخاطر وجود نخبه هایی مثل شما که شدن مسئول . اخه اینهم شد حرف
mojtaba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
شاید براتون جالب باشه بدونین ای کیو بزغاله پنجاست
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
1
ایشان نمیدانند که فشار های اقتصادی به خانواده ها و جوانان و بیکاری و نبود درآمدها باعث کاهش جمعیت شده است و خدا راشکر که جمعیت بیشتر از این نشده است..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
برای همینه که احمق زیاد شده حجوم میارن برای خرید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
1
شما محصول همان طبقه بسیارفرهیخته گل بنفشه و شتردرمانی هستید .که متاسفانه اختیار ما افتاده دست شما فرهیختگان دراکثریت .
نظرات بینندگان