پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روزها استفاده از رباتها در رستورانهای هلند بسیار رایج شده است. این رباتها با هدف کنترل ابتلا به کرونا و حفظ فاصله اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرند.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اخیرا برخی رستوران هلندی از رباتها برای اجرای فاصله اجتماعی و سرویس دهی به مشتریان استفاده میکنند.
بیشتر بدانید:
با توجه به این که فضا برای مشتریان محدود است، هنوز هم باید قوانین فاصله گذاری اجتماعی دنبال شوند. یکی از این رستورانهای هلندی، «دادوان» است که رباتهایی را برای سرو غذا در نظر گرفته است. پس از گذشت بیش از دو ماه از قرنطینه در هلند، اکنون مشتریان رستورانهای هلندی از حضور رباتهای کوچک استقبال میکنند.
در هلند کافهها و رستورانها تا زمانی که بیش از ۳۰ مشتری نداشته باشند و فاصله اجتماعی را حفظ کنند مجاز به افتتاحند. سالنهای سینما و موزهها نیز بازگشایی شده اند. مانند سایر مناطق جهان، برخی از صاحبان مشاغل در هنگام بازگشایی به فکر راههایی برای به حداقل رساندن ریسکها افتاده اند. این به معنای استفاده از رباتها در سراسر رستورانها بود.
دنی دنگ، مالک داداوان در این خصوص میگوید که وی برای شروع کار با اضافه کردن رباتها به جمع کارمندانش ریسک بزرگی کرده است، اما از این کار راضی است.
در این رستوران ابتدا، روبات دربان "جیمی" به استقبال مشتریان میرود. سپس، این ربات دمای بدن مشتری را میگیرد و در صورت عدم وجود تب، چراغ سبز را نشان میدهد، که نشانهای از عدم وجود COVID-۱۹ است. اگر همه چیز درست باشد، مشتریان توسط جیمی به سمت صندلیها هدایت میشوند.
سپس یک ربات سفید برای دریفات سفارشات یا تحویل نوشیدنی سر میز میآید. سپس ربات "امی" وقتی سفارشات آماده شد، غذا را به سر میز میآورد.
پس از اتمام غذا، یک ربات دیگر برای جمع آوری ظروف میآید. درواقع از ابتدا تا انتهای جریان حضور در این رستوران، خبری از انسانها نیست و همه کارها توسط رباتها انجام میشود.