پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سافت بانک قصد دارد با استارتاپ راپی برای استفاده از رباتهای تحویل کالا همکاری کند. این رباتها میتوانند بدون تماس فیزیکی کالاها را حمل کنند.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سافتبانک یک شرکت هلدینگ ژاپنی است که در حال حاضر بزرگترین سرمایهگذار فناوری در دنیا بهحساب میآید و تا کنون با شرکتهای بیشماری در این حوز همکاری کرده است. این شرکت تقریبا در هر استارتاپ عمدهای در حوزهی فناوری از رباتیک، ماهوارهها و حملونقل اینترنتی تا هوش مصنوعی و پیشرفتهای کامپیوتری برای بدن انسان سرمایهگذاری کرده است.
اکنون نوبت به راپی رسیده که با سافت بانک همکاری کند. راپی در چندین کشور آمریکای لاتین فعالیت دارد و سال گذشته سافت بانک یک میلیارد دلار برای این استارتاپ سرمایه گذاری کرده است. تحویلها با استفاده از Kiwibot، یک ربات تحویل از یک شرکت متعلق به کلمبیا در کالیفرنیا انجام میشود.
اپلیکیشن تحویل کالای راپی با کمک ربات یک روش جالب برای کاهش استفاده از نیروهای انسانی تحویل دهنده کالا است. علاوه بر کلمبیا، راپی در مکزیک، پرو، شیلی، اروگوئه، آرژانتین و برزیل نیز فعالیت دارد. مانند سایر کشورها، برنامه تحویل کالای رباتیک برای تکمیل سفارشات در زمانی که مردم در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند، استفاده میشود.
روباتهای تحویل کالا دارای چهار چرخ و پرچمهای نارنجی برای جلب توجه و پیشگیری از تصادف با رانندگان و دوچرخه سواران هستند. مشتریانی که به دلیل شیوع کورونا ویروس در خانه مانده اند میتوانند کالاها و وعدههای غذایی را با این رباتها تحویل بگیرند.
Kiwibots یک سیستم دوربین استریو دارد تا محیط اطراف خود را هنگام حرکت اسکن کند. سیستم سنسور اجازه میدهد تا در برابر چراغها و موانع واکنش نشان دهد. Kiwibots به سیستم تشخیص جانبی مجهز شده است که به آن امکان ایجاد مسیرهای ایمن در پیاده روها را میدهد.