arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۹۶۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
واکنش صادق زیباکلام به لیست «یاران هاشمی» حزب کارگزاران در گفت و گو با «انتخاب»:

کارگزاران از کجا می داند که اگر آیت الله هاشمی زنده بود، از این لیست حمایت می کرد؟ / از کجا به این اطمینان رسیده اید که این کاندیداها را مورد حمایت هاشمی معرفی می کنید؟ / تلاش حزب کارگزاران برای هزینه کردن از اعتبار آیت‌الله هاشمی سوال‌برانگیز است / این نوع بهره برداری از اعتبار «آیت الله» عدم امانت داری است

صادق زیبا کلام در خصوص لیست ارائه شده تحت عنوان یاران هاشمی، می گوید: با توجه به وضعیتی که صندوق رای در کشور پیدا کرده، واقعا مشخص نیست کارگزاران و روزنامه سازندگی از کجا یقین دارند که اگر مرحوم آیت‌الله هاشمی زنده بود از این لیست و افراد حمایت می‌کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب کارگزاران و روزنامه سازندگی با چه پشتوانه‌ و یقینی زیر نام آیت‌الله هاشمی لیست می‌دهند؟ / هزینه کردن اعتبار آیت‌الله هاشمی در وضعیت کنونی انتخابات توسط حزب کارگزاران نشان‌گر بد امانت‌داری آن‌ها است

صادق زیباکلام در ارتباط با لیست «یاران هاشمی» حزب کارگزاران می گوید که واقعا مشخص نیست این حزب از کجا یقین کرده که اگر مرحوم آیت‌الله هاشمی زنده بود، از این لیست و افراد حمایت می‌کرد.

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب، به خبرنگار «انتخاب» گفت: «اقدام روزنامه سازندگی و اساسا تلاش حزب کارگزاران برای بهره‌برداری‌ از اعتبار مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌توان اقدامی سوال‌برانگیز ارزیابی کرد. بخش قابل توجهی از طرفداران اصلاحات چهار سال قبل یک و نیم میلیون از آن‌ها به فردی همچون محمدرضا عارف به عنوان سر لیست اصلاح‌طلبان رای دادند اما اکنون عارف در صورت نامزدی مجدد، 100 هزار رای هم کسب نمی‌کند. روزنامه سازندگی و حزب کارگزاران به طور حتم چنین امری را می‌دانند و نسبت به آن واقف هستند که بخش قابل توجهی از بدنه اجتماعی طرفداران اصلاحات پای صندق رای نمی‌آیند.»

وی افزود: «در کم‌ترین حالت، اقدام حزب کارگزاران برای هزینه کردن نام اعتبار مرحوم آیت‌الله هاشمی را می‌توان نوعی عدم امانت‌داری مناسب ارزیابی کرد.»

کارگزاران از کجا می داند که اگر آیت الله هاشمی زنده بود، از این لیست حمایت می کرد / از کجا به این اطمینان رسیده اید که این کاندیداها را مورد حمایت هاشمی معرفی می کنید؟ / تلاش حزب کارگزاران برای هزینه کردن از اعتبار آیت‌الله هاشمی سوال‌برانگیز است / این نوع بهره برداری از اعتبار «آیت الله» عدم امانت داری است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی دیگر از گفته های خود تاکید کرد: «با توجه به وضعیتی که صندوق رای در کشور پیدا کرده، واقعا مشخص نیست کارگزاران و روزنامه سازندگی از کجا یقین دارند که اگر ایشان زنده بودند از این لیست و افراد حمایت می‌کردند.»

زیباکلام در ادامه تصریح کرد: «عملکرد جریان‌های تندرو طی چند سال گذشته و علی‌الخصوص بعد از 29 اردیبهشت که حسن روحانی رئیس‌جمهور شد مشخص است؛ از طرفی ما شاهد بودیم به صورت مرتب طرفداران و بدنه اجتماعی جریان اصلاح‌طلب در حال ریزش بوده ؛ در این شرایط مساله این است که آیا همچنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مردم را به حضور فراگیر ترغیب می‌کردند یا خیر؟ من در باب این موضوع مطمئن نیستم که از این لیست حمایت می‌کردند.»

وی افزود: «رغبت دارم از سازندگی و کارگزاران این پرسش را مطرح کنم که آن‌ها این اطمینان را از کجا به دست آورده‌اند که تحت عنوان «یاران هاشمی» لیست ارائه می‌دهند و حتی فراتر از آن، خود را تحت حمایت او معرفی می‌کنند؟»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
1
0
حاج صادق بفرما تتربل کن که آخه هاشمی چه خدمتی به مملکت کردکه الان طرل داران او بخواهند انجام دهند. تمام ایژن خراب ها م بوط به هاشمی وخانودهاش
رحمت الله قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
1
0
بانظرآقازیباکلام موافقم
ایران تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
1
اعتبار مرحوم هاشمی را مردم در تشییع جنازه ی ایشان نگهداشتند نه شما !
معلم ناامید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
1
0
بانطر دکتر موافقم
ناشناس
|
Sweden
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
1
0
پراید حدود 70 میلیون
لعنت بر هاشمی که این بنا رو گذاشت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
اقای زیباکلام پرروها رو روسفید کردین
شما لطفا ساکت باش
حسابت سنگین شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
بعد از این همه گند کاری ساکت شی بهتره کسی نمیگه چرا حرف نمیزنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
تن آیت الله رو توی گور نلرزونید با این کارها
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
1
استاد دانشگاه
یاران هاشمی
خیلی تفاوت داره با
حمایت هاشمی
فک کنم اختلاف جائی دیگراست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
1
1
اقای زیباکلام به جای این تفسیر غلط از یک نام لطفا به سو استفاده های واقعی بپردازید مثلا ایا کاندیدی که می گوید ایت الله مصباح یزدی در مجلسی به من گفت اگر چهار نفر صلاحیت نماینده شدن داشته باشد یکیش شما هستی دقیقا دارد چکار می کند؟ البته من به دوستان جبهه پایداری وقتی این را گفتم کم ماند من را تکه پاره کنند شما هم گویا جرات لگد زدن به سو استفاده کنندگان واقعی را نذاری داری سر خودی ها و نیمه خودی ها پاره اجر می زنی
حمزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
1
0
به هرلیستی رای می دهیدرای اول قالیباف باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
خجالت بکش زشت کلام تورو خدا بذاریدمردم ۴ سال نفس بشکن
نظرات بینندگان