تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تارک خودرو در ادامه مقالات خودرویی خود به بررسی یکی از مدل های جذاب کانسپت کارخانه خودروسازی جیپ می پردازد که در ادامه می توانید آن را مطالعه بفرمایید:
در طول سال های گذشته مالکان خودروهای جیپ طی همایشی سالانه موسوم به «عید جیپ سافاری» در شهر مواب ایالت یوتا امریکا گرد هم آمده اند. در بین اتفاقات و رویدادهایی که در این همایش وجود دارد، شرکت جیپ هم هر سال با ناوگانی از خودروهای مفهومی جذاب در عید سافاری حاضر می شود. امسال هم جیپ با چند خودروی مفهومی زیبا در همایش شرکت کرد که مدل سنداستورم آن، جذابیت ویژه ای دارد.
پس از اینکه مدل کاملا جدید رنگلر JL رونمایی شد، طرفداران جیپ از این شرکت انتظار نداشتند که خودروهای مفهومی برجسته در همایش سالانه رونمایی کند؛ اما متخصص های جیپ مثل همیشه با دست پر به عید سافاری آمدند. در بین خودروهای مفهومی امسال، مدل سنداستورم که یک پیکاپ است، جایگاهی ویژه ای داشت. دلیل اصلی جذابیت سنداستورم این است که جیپ به زودی پیکاپ بسیار مورد انتظار JL رنگلر را عرضه می کند؛ طرفداران و مالکان جیپ رنگلر سال ها است که درخواست تولید چنین پیکاپی را دارند و به زودی به آرزوی همیشگی شان خواهند رسید.
جیپ سنداستورم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
مدل مفهومی جیپ سنداستورم یک پیکاپ دودر با بدنهی کشیده و کابین روباز و بدون سقف بوده که به عنوان خودروی مسابقه ای صحرا یا مدل رالی باجا (Baja) طراحی شده است. طول بدنه ی این خودروی مفهومی به قدری زیاد است که اکسل جلو ۴ اینچ و اکسل عقب هم ۲ اینچ (درمقایسه با مدل استاندارد) طول بیشتری دارند؛ در واقع فاصله محوری این مدل مفهومی ۶ اینچ بیشتر از نمونه ی استاندارد جیپ است. سیستم تعلیق به نمونه ی چهار اتصالی با فنرهای کویل اور و کمک فنرهای انشعابی ارتقا داده شده که حاصل کار، تغییر ارتفاع و بازی فنرهای خودرو تا ۱۴ اینچ در جلو و ۱۸ اینچ در عقب است.
اگر طرح کلی پیکاپ و سیستم تعلیق پیشرفته و الهام گرفته شده از خودروهای مسابقه ای باجا برای شما جذاب نیست، قطعا پیشرانه حجت کار را تمام می کند. در زیر کاپوت جیپ سنداستورم، پیشرانه ی ۸ سیلندر V شکل ۶.۴ لیتری همی (HEMI) وجود دارد که به جعبه دنده ی ۶ سرعته دستی و اکسل های غول آسای داینا 60 با نسبت دنده ۵.۶۸ متصل شده است. به این اکسل های بزرگ هم رینگ های ۱۷ اینچی با قفل لبهای درون تایرهای ۳۹.۵ اینچی ساخت کراولر (Krawler) متصل است؛ این مشخصات و قطعات افترمارکت باعث میشود که جیپ سنداستورم در فهرست آرزوهایی طرفداران دنیای پیکاپ های اسپرت باشد.
تغییرات و شخصی سازی های بدنه و بیرون خودرو
به غیر از بدنه ی کشیده، جیپ سنداستورم در مقایسه با مدل استاندارد و کارخانه ای رنگلر چند تغییر دیگر هم دارد. کاپوت مجهز به دریچه ی هوا از فیبر کربن ساخته شده است، گلگیرها تخت هستند، ارتفاع خودرو بیشتر است، سپرهای جلو و عقب با مدل لوله ای فولادی تعویض شده اند و جیپ سنداستورم به دریچه باک بنزین طرح مسابقه ای و چراغ های نورافکن آفرود ساخت KC در جلوپنجره مجهز شده است.
تغییرات و شخصی سازی های کابین و فضای داخلی
برای تکمیل کردن و هماهنگی با تغییرات بدنه، در کابین جیپ سنداستورم رول کیج کاملا سفارشی نصب شده که با فریم و صندلی های مسابقه ای ردیف عقب یکپارچه است. در فضای داخلی این مدل مفهومی همچنین کمپرسور هوا، نمایشگر جدید سیستم راهیابی ماهواره ای و کلید های کنترلی راکر نصب شده است.
مدل های احتمالی تولیدی براساس نسل JL جیپ
در تمام مدل های مفهومی تحسین شده و موفق، تعدادی از فناوری ها و تجهیزات به خودروهایی نهایی و تولیدی منتقل می شود. شکی وجود ندارد که پیکاپ مفهومی سرانجام به تولید پیکاپ نهایی و تولیدی جیپ منتهی می شود. علاوه بر این، بخش های خاصی از طراحی مثل کاپوت فیبر کربن با دریچه هوا و گلگیرهای برجسته به محصولات جانبی شرکت موپار (Mopar) و حتی شاید نسخه های تولید محدود جیپ رنگلر اضافه می شوند. فارغ از اینکه کدام قطعه یا بخش از جیپ سنداستورم به مدل نهایی و تولیدی برسد، این مدل مفهومی و مسابقه ای باجا، بسیاری از طرفداران را امیدوار کرده است؛ در عین حال، جیپ سنداستورم به طرفداران و مالکان آینده ی جیپ اجازه می دهد که در مورد خودروها و مدل های جدید رویاپردازی کنند.
در پایان در صورتی که شما نیز خواهان خرید یا یکی از مالکین خودروهای بروز آفرود می باشید می توانید خودروی خود را باما کارشناسی کرده و با هزینه ای اندک از خسارتی بزرگ پیشگیری نمایید.