arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۱۴
تعداد نظرات: ۵۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
دبکا مدعی شد:

عربستان خود را برای حمله ی تلافی جویانه به ایران آماده می کند/چرا اسرائیل جلوی فروش بمب افکن های امریکا را به عربستان نگرفت؟

اسرائیل این نگرانی خود را با احتیاط زیادی روشن ساخته است، طوری که مانع توسعه نیروی هوایی عربستان در حالیکه این کشور خود را اماده ی مقابله با ایران در صورت بستن تنگه هرمز می کند، نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبکا نوشت: نیروی هوایی عربستان تا چند سال دیگر، مدل های پیشرفته ی بمب افکن بیشتری از اسرائیل خواهد داد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، نتانیاهو و ایهود باراک نارضایتی و نگرانی خود را به اوباما، هیلاری کلینتون و وزیر دفاع امریکا لئون پانه تا منتقل کرده اند.

دبکا به نقل از منابع خود نوشت: اسرائیل این نگرانی خود را با احتیاط زیادی روشن ساخته است، طوری که مانع توسعه نیروی هوایی عربستان در حالیکه این کشور خود را اماده ی مقابله با ایران در صورت بستن تنگه هرمز می کند، نشود.

ماه گذشه، امریکا با فروش 84 "اف 15اس آ" به ارزش 29.4 میلیارد دلار موافقت کرد.

اولین سری از این هواپیماهای جنگی و بمب افکن در سال 2015 به دست عربستان می رسد.

دبکا مدعی شد: روی هم رفته، عربستان بزرگترین و پیشرفته ترین ناوگان هواپیما در خاورمیانه را خواهد داشت.

رهبران اسرائیل به دولت اوباما یاداور قول این کشور به رژیم اسرائیل مبنی بر بی نظیر بودن قدرت نظامی اسرائیل در منظقه شده اند.

هواپیماهایی که به عربستان داده می شود، این قدرت را به تحلیل می برد.

مسئولان اطلاعاتی اسرائیل از همتایان امریکایی خود پرسیده اند که ایا واشنگتن از عربستان تضمینی در مورد قابل اعتماد بودن خلبانان این هواپیماها خواسته است.

مقامات امریکایی در پاسخ به مسئولان اسرائیلی گفته اند که چنین درخواستی نکرده اند.

هم اکنون، اسرائیل این نگرانی خود را به گوش دولت اوباما رسانده اما درخواست رسمی برای جلوگیری از تحویل این هواپیما به عربستان نکرده است.

دبکا در پایان نوشت: اسرائیل مطلع است که منطقه ی خلیج فارس در وضعیت نامناسبی از نظر امنیتی قرار دارد و عربستان هم به شدت خود را از نظر نظامی برای حمله تلافی جویانه  به ایران اماده می کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
5
103
تمام سعی خارجی ها اینست که با کمترین هزینه و از طریق دعوا میان خود مسلمان ها به آن ها آسیب برسانند. البته اینکه چگونه باید جلوی این حوادث راگرفت و اساسا چرا عده ای دوست دارند همچنان تنش آفرینی کنند؟ را باید در مجالی دیگر بررسی کرد!
پاسخ ها
هادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
همه میدونید که هم آمریکا و هم انگلستان نیروی های خود را به نصف کاهش میدن وتنها دلیلش اینه که بازهم موقع آن شده که با تفکر و تفرقه بیشتر میتونه به اهدافش برسه و میتونه با زیرکی دشمن رو به جون دشمن برسه این حکام سر سپرده که خودشون جلو آفتاب نمی ایساتند چه برسه که جنگ کند این ملت بدبخت عربستانه که قربونی میشه و مسلمونا ممسلمونا رو میکشن و اونا براحتی میان منافع خودشونو برمیدارن با یه نظر اجمالی میشه دید که بیش از نودو نه درصد جنگ و کشتارها بین مسلوناست وهمه ساله مسلمونای زیادی کشته میشن.چرا ؟؟؟؟چون اونا میدونن ک اگه مسلمونا به حال خودشون رها بشن با قدرتی که دارند و پیشرفتهایی که الان در ارتباطات وجود داره بلا شک جایی برای اونا نخواهند گراشت.
م.ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
103
91
عربستان؟عددی نیست!!! نمیدونم چرا پیاز خودشو قاطی میوه ها میکنه... جمع کن کاسه کوزتو بابا....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
همین عربستان که امروز به واسطه احساسات پاک دوران جوانی شما، عددی به حساب نمی آید، خود را به پیشرفته ترین سلاح های زمینی ، هوایی و دریایی تجهیز کرده تا با یک تیر دو نشان زده باشد.
او می خواهد از طرفی پایگاه و شریک قدرمتندان جهان باشد و از طرف دیگر مبصر کلاس حوزه خلیج فارس !
تورج
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
من می خواستم مثبت بدم اشتباهی منفی دادم.
بابایی
| SWITZERLAND |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
ناشناس محترم،مهمترین مولفه که همان نرم افزار (نیروی متخصص که سعودی ها نیازهایشان راازپاکستان وهند تامین میکنند)میباشد رافراموش کرده اید،غرب بخوبی میداند این سلاح ها در دست اعراب سعودی امانتی بیش نیست و الا تامل میکردند،فکر میکنم امریکا وغرب از فروش سلاح فقط تزریق دلار اعراب به صنایع کشورهایشان را هدف دارندخود سعودی ها هم اگر ازبابت دلار درمضیفه بودند قطعا بیشترتامل میکردند.
م.ح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
دوستان مثل اینکه به جمله بنده دقت کامل ندارند که منفی میدند .... نه ؟؟ !!!!!!!!!!!!
ناشناس
| SWITZERLAND |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
ادبیات شما کمی کوچه بازاری هستش.
ناشناس
| - |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
عربستان باید به فکر سپر ضد موشکی هم باشد....
جم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
61
53
این دبکا چه روزنامه ایه که شما مدام چرت و پرتاشو منتشر می کند؟
پاسخ ها
خسروي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
اينو خوب اومدي ، دمت گرم
اين سايت انتخاب يه وطن فروشه
بابایی
| SWITZERLAND |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خانم یا اقای جم محترم ،مرور مطالب دیکا هیچ ضرری نداردوهمینطور اگر اظهارات دوستان با طمانینه بیشتری همراه باشد بیشتر استفاده میکنیم وبه دایره اطلاعات خوانندگان اضافه خواهد کرد.
ناشناس
| - |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
وطن فروشو خوب اومدی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
71
47
فکرمیکنن با این تهدیدها ما میترسیم.هاهاها
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
67
40
هی روزگار ببین کیا دارن دارن خط و نشون میکشن. عربستان هم جو گیر این آمریکا شده. خاندان آل سعود داره به آخر خط میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
نمی دونستم آل سعود تو ایران اینقدر طرفدار داره .... منفی ها رو ببینید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
30
45
عربستان و مردمش ترسو ترین عربهای سیر خاورمیانه هستند.این وهابیان خیلی کثیفا".
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
ابته من هم بر این اعتقاد هستم که عربها همیشه با ایرانیان عزیز مشکل داشته و تا به امروز هیچگاه نمیتوانستند عرض اندام کنند ولی گویا بدلیل سیاست بد خارجه ما انان در خود چنین جسارتی پیدا کرده اند اما با کلمه اخر شما بهیچ وجع موافق نیستم چرا که اینگونه کلمات زیبنده یک ایرانی با فرهنگ نبوده و نیست ما بر خلاف انان باید ادب و نزاکت خود را با هر کس و هر مقامی رعایت کنیم چرا که این مرام ما ایرانیان بوده و خواهد بود
ناشناس
| - |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
هیچ نیازی نیست در برخورد با این سگ های سعودی نزاکت را رعایت کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
31
55
اون 84فروند F15رو هم خلبانای ماهر عربستانی یا به میراژمیزنن یا به درودیوار
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
نيروهاي عربستان به اندازه کافي ورزيده و آموزش ديده هستند
نبايد دشمن را دست کم گرفت.
ناشناس
| - |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
ها تو خبر داری؟
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
16
23
الله اکبر ...........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
14
22
آه ببخشيد من از خط اول هيچي سر در نياوردم.خواهند گرفت يا خواهند داد؟بعدشم ماهم همينجور نميشينيم عربا بيان به ما حمله كنن برادر. در ضمن ميترسن مثل بقيه ديكتاتورا يه بلايي سرشون بياد جرات حمله به هيچ كشوري رو ندارن. اينقدر ترسو نباشيد برادران
arabzadeh
|
UNITED STATES
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
15
30
شتر در خواب بیند پنبه دانه
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
62
18
فقط كافيه رهبر اشاره كنه ، نسخه آمريكا و اسرائيل رو ميپيچيم عربستان كه ديگه بچه بازيه
راست ميگي درج كن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
البته اگه اینهایی که منفی میدن دست از ترسو بازیشون بر دارند
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
39
54
مهم بزرگی ناوگان هوایی نیست، مهم دلاورمردی خلبان ها است که الحمدلله ایرانی جماعت از بابت مشکلی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
برادر عزیز .آدم باید واقعیتها رو در نظر بگیره کسی در دلاور مردی خلبانها شک نداره ولی مهم ابزار کاره که متاسفانه در اختیار ایران نیست...زمان جنگ ایران و عراق هواپیماهای رژیم قبلی بودند برادر.
تورج
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
سوسکن
ناشناس
| - |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
واقعیت موشکهایی است که عربستان را با خاک یکسان میکند خواهر عزیزناشناس
بسیجی دهه شصت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
7
44
بهتر است احساساتی نشویم .
در اینکه حاکمان حجاز عددی نیستند بحثی نیست ولی، شکی هم در سرسپرگی آنها وجود ندارد .
آمریکا با این عمل احتمالی عربستان با یک تیر چند نشان خواهد زد:
با استفاده از امکانات ملت مسلمان حجاز خسارتی عظیم به کشور مسلمان دیگر خواهد زد و متقابلا در اثر مقابله به مثل ما که بسیار هم سخت خواهد بود حکومت سعودی به قهقرائی خواهد رفت که در اثر انقلاب عربستان چند پاره میشود و آمریکا و اروپا نیز در بین کشور های حاشیه خلیج فارس با معرفی نمودن ایران به عنوان مسئول این چند پارگی از خود رفع اتهام نموده و علاوه بر وارد نمودن خساراتی به جمهوری اسلامی به هدف اصلی خود یعنی تبدیل عربستان به چند کشور(در راستای سیاست خاورمیانه ای خود) دشمنان جدیدی را نیزعلیه جمهوری اسلامی بسیج خواهد نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
احسنت،
تحلیل جالبی است.
ناشناس
| - |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
هااا عجب تحلیلی از خودش در کرده خیلی فکر کردی؟؟؟؟؟
سعید
|
GERMANY
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
6
23
با سلام،
متاسفانه اکثر اظهار نظرهای ما یا عجولانه و احساسی است و یا بدون تفکر دقیق و عمیق...
کشورهایی مثل عربستان و کویت و امارات و قطر و عمان... همگی از بدو اسلام و ظهور امامت و ولایت همواره دشمن شیعیان بوده و طی ادوار مختلف تاریخ سعی در ضربه زدن و نابودی شیعیان را داشته و دارند... در زمان کنونی طبیعتا لشکر کشی و غارت و کشتار شبیه گذشته نیست و با سیاست و ایجاد تنش و تبلیغات غلط ... و همچنین مسلح شدن در خفا به انواع تسلیحات به هدف رسیدن دنبال میشود و کشورهای نامبرده و دیگر کشورهاهی مخالف شیعیان نیز از این استثنا خارج نیستند. بجای کوچک گرفتن حریف هر چقدر هم که کوچک و ناتوان به نظر بیاید باید دور اندیش بود و بدور از هر گونه غرور و حرف می بایستی همه گونه آماده باشیم. و بدانیم که جای خلبانهای عربستانی و ... می شود که خلبانهای مزدور غیر عرب هم بنشینند و هواپیما را هدایت نمایند...
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
جناب سعید
در این کشور فقط شیعیان زندگی نمیکنند که شما اینگونه اظهار نظر میکنید.برادران اهل تسنن،مسیحیان، کلیمیان و دیگر ادیان و مذاهب در این کشور همپای شیعیان در طول تاریخ با دشمنان جنگیده و خونها داده اند.
ناشناس
| - |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
اینکه دشمن را نباید دست کم گرفت درست است اما احتمال قرض دادن خلبان مگر در جنگ جهانی بعید به نظر می رسد
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
7
11
حرف دوستمون که نظرش اینه که هدف اجنبی اینه که مسلمانها رو باهم درگیر کنه و خودشم بشینه حالش رو ببره دقیقا درسته مخصوصا بین شیعه و سنی.
با اینکه از خیلی از کارهای اقای رفسنجانی موافق نبودم و ایشان میتونن طوری وارد این قضیه بشن که منافع کل مسلمانها حفظ بشه و تیر دشمن به سنگ بخوره
جمشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
58
12
سایتتون پاتوق وطن فروشاس خیلی حال بهمزنه کسی که از اینا بترسه کمتر از خر و ملخ خوراست برای جنگ با عربا و کل دنیا هم به اینا نیازی نیست
پاسخ ها
مهدی79
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
نکنه خودت یک تنه میخوای با همه دنیا بجنگی فراموش نکن امثال همین آدما سینشونو مقابل عراق سپر کردند
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
آقا سعید مثل اینکه فیلمهای هالیودی اکشن زیاد میبینی.دنیای واقعی با این فیلمها خیلی فرق میکنه.
ناشناس
| - |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
مطمئن باش اونایی که مقابل عراق سینه سپر کردن امثال اینا نبودن...... اونا آدم هایی بودن که امام می گفت بمیرید می میردن نه اینکه بیان به نفع سعودی ها منفی بودن...... نه داداش یا شهدا و رزمندگان را خوب نشناختی یا اینا رو...
بسیجی دهه شصت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
4
34
برادر عزیز آقا سعید عزیز...
اولا توهین نکن.
ثانیا لطفا و خواهشا همه نظرات را بخوان ، از امتیازهای مثبت و منفی داده شده (بخصوص) متوجه میشوی که همه به ایران عشق میورزند.
پاسخ ها
مهدی79
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
دمت گرم
ناشناس
| - |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
تو اینکه این سایت پاتوق وطن فروش هاست شکی نکن میگی امار مثبت و منفی نظر سعید بعد از نظر عرب زاده رو بخون
دیدگاه ایندگان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
18
چرا حج را تحریم نمی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
ای قزبون دهنت ای قوم به حج رفته کجایید ؟؟
معشوقه همین جاست بیایید
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
واجب خدا رو با چه توجیهی میخوای تحریم کنی اخوی.برای مبارزه با دشمن که نباید واجبات(هم دینی و هم دنیوی) رو ترک کرد.
يكي از همين دانشجوها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
5
11
عربستان غلط مي كند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
2
2
آقایون لطفا کمی تامل کنید عربستان با حدودا 15 میلیون نفر جمعییت حدود 10میلیون بشکه در روز نفت می فروشد یعنی به هر 3نفر در روز 2بشکه جدای از در آمد توریسم وحجاج که کمتر از در آمد نفتی آنها نیست سئوال آیا این مردم با این در آمد و مفت خوری حاضرند خودشان را به کشتن بدهند وآیا امریکا برای تزریق این دلارها به شرکتهای نظامی خود که در حال ور شکستگی هستند نباید دشمن فرضی بتراشد تا بتواند ادوات نظامی خود را بفروشد و آیا خاندان آل سعود که به خوش گذرانی ترین خاندان اعراب معروف هستند خودشان را به آب و آتش میزنند و آیاهای دیگر که اینجا مجال آن نیست پس گول این روزنامه های غرب را که برای سر کیسه کردن اعراب تیتر های انچنانی می زنند را نخورید
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
12
6
اون موقع توی جنگ ایران عراق که ایران هیچی نداشت پدر صدام رو سوزوندیم حالا که خدا بده برکت کلی موشک داریم دوست دارم فقط 1 دونه شهاب 3 بفرستیم تو کاخ ال سعود اونوقت ببینم اون پدر سوخته بازم حرف می زنه آره عزیزم ایران نفس همشون میگره تا می تونن بمبف کن بدن. اگرتمامی ارتشهای دنیا جمع شوند هیچ کدام نمی توانند جلوی مردم پارس روبگیرند(کوروش کبیر)
پاسخ ها
بسیجی دهه شصت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1- در دهه شصت (جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) ما شرایط خاصی در کشور داشتیم که در فعل محل مناسبی برای اشاره نیست.
2- ثانیا فرمایش حضرت عالی درست ولی دلیلی برای تن دادن به جنگ ناخواسته نیست.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
حسین آقا اولاً برو درست در مورد مسائل جنگ ایران و عراق کنکاش کن و دوماً حرفای بسیجی دهه شصت رو که کاملاً منطقیه کاملاً مورد توجه قرار بده.
ناشناس
| - |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
نامردی که خودت را بسیجی دهه شصت معرفی کردی...... جنگه تحمیلی هم جنگی ناخواسته بود... بسیجی های واقعی دهه شصت هم نگاه به شرایط خاص که مجالش رو نداری کردن بلکه بگاه به امر جهادرهبرشون کردن... اون کسی که تشخیص میده شرایط چیه تو نیستی بسیجی نمای وطن فروش (انتخاب اگه مردی اینو منتشر کن)
بسیجی دهه شصت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
ضمن تشکر از انتخاب عزیز که نظرات مختلفی را منتشر می نماید به عزیزی که با نام ناشناس فرموده اند : جنگ تحمیلی جنگ ناخواسته بوده عرض میکنم بنده هم معتقدم که حق با شماست و به همین دلیل هم نام آن جنگ تحمیلی است . در ادامه:
1- حضرتعالی عجله کردی ،،،،پاسخ شما در بند اول پاراگراف بالا آمده که بنده عرض کرده ام در (جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) ما شرایط خاصی در کشور داشتیم... و منظور بنده از------ شرائط خاص را انقلابیون و بزرگترها یادشان هست------ که صدام با سوء استفاده از همان شرائط خاص نیروهای بعد از پیروزی انقلاب بود که جسارت تهاجم به کشور ما را پیدا کرده بود.
2- در ضمن دفاع از وطن ، یک وظیفه انسانی و اسلامی است و یک واجب کفائی و داستان جهاد امر دیگری است . از ویژگی های دهه شصت نیز افتخار فرماندهی شخص حضرت امام(ره) بود که خداوند نصیب همه ملت ایران نموده بود .
جان کلام اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران یک نظام تثبیت شده ، مقتدر و منسجم است بدون هیچگونه وابستگی تدافعی به خارج . و همه اینها شرائطی را ایجاد نموده که هر ننه قمری نتواند جنگی را به ملت ما تحمیل نماید .
در ضمن این بنده نه نامردم و نه مستحق ناسزائی که شما فرموده اید چون در دهه شصت اکثریت ملت از زن و مرد بسیجی بودند و این حقیر هم یکی از چند میلیون بسیجی مردم دوست ،خادم و مهربان.
فی امان الله.
مهدی79
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
1
6
انتخاب جان من گفتم عربستانو با یه دونه بمب اتم بزنیم ،نظرمو منتشر نکردی اما آقا حسین گفت همون کشورو با موشک شهاب 3 بزنیم ،نظرشو منتشر کردی مثل اینکه شما هم طرف آژانس انرژی اتمی هستی ودوست نداری ایران بمب اتم داشته باشه یا داری برای شهاب 3 بازاریابی می کنی؟؟؟!!!
کرمانشاه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
9
3
ای رهبر آزاده جان بسیجیان کرمانشاه فدات.
هیچ غلط و عربستان نمیتواند بکند با مزدورانش.
درود بر ایران..........
مهدی79
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
1
7
انتخاب جان تورو به خدا اجازه بده ما یه دونه بمب اتم بندازیم تو عربستان خداییش خیلی حال میده!!!!!!!!!!!!!!!!!1
نظرات بینندگان