مدیر کل دفتر شهردار تهران ، پیشنهاد اجرای طرح"پنج شنبههای گردشگری بدون خودرو را مطرح کرد و گفت :برای تقویت حوزه گردشگری شهر تهران باید از ایدههای "نوآورانه "بهره برد.
به گزارش تسنیم، مصطفی کاظمی ؛مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران در بازدید از ستاد گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: تقویت حوزه گردشگری یکی از برنامههای اولویت دار در شهر تهران است.
وی با اشاره به اقدامات و کارنامه عملکرد ستاد گردشگردی شهرداری تهران افزود: شایسته است در انجام این گونه اقدامات با بهره مندی حداکثری از ظرفیتهای موجود، از همراهی رسانههای دیداری،شنیداری،مکتوب و رسانه ملی بهره گرفت.
مدیر کل دفتر شهردار تهران با اشاره به نقش موثر ستاد گردشگری در تقویت حوزه گردشگری شهر تهران،معرفی جاذبهها و پتانسیلهای گردشگری تهران ،جذب گردشگر و تحقق شعار "تهران شهری برای همه"، گفت: تحقق این مهم نیازمند ؛سیاست گذاری، برنامه ریزی صحیح و هدفمند و سرمایه گذاری در این حوزه است.
کاظمی خاطر نشان کرد: تهران جاذبههای گردشگری بسیاری دارد و میتواند به عنوان یکی از "قطبهای گردشگری کشور"مطرح و معرفی شود و قطعا تحقق این مهم به تولید سرمایه،جذب سرمایه گذاری و کمک به رونق تولید و کسب و کار کمک میکند.
وی با اشاره بر لزوم بهره گیری از ایدهها و رویکردهای "خلاقانه" و "نوآورانه" در جذب گردشگر برای شهر تهران اضافه کرد: به همت و برنامه ریزی مدیریت شهری تهران و همراهی شهروندان عزیز ،طرح "سه شنبههای بدون خودرو" مدتی است که در تهران اجرایی میشود و شاهد استقبال شهروندان نیز هستیم، پیشنهاد میشود در تکمیل چنین ایدههایی و برای تقویت گردشگردی شهر تهران، طرح "پنج شنبههای گردشگری بدون خودرو "بررسی و دنبال و اجرایی شود.
"پرسه در شهر" تعطیلات آخر هفته نیز اجرایی شود
به گزارش تسنیم، مرتضی الویری ؛عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از این ستاد اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری در شهر تهران وجود دارد و شاهد بودیم که سال گذشته و با اقدامات ستاد گردشگردی؛نقطه آغازین بهره مندی از این پتانسیل و ظرفیتها بود.
وی با اشاره به شرایط جوی نامساعد در ایام نوروزی امسال ادامه داد:امسال این موقعیت برای فراهم شد که از جاذبههای گردشگری شهر تهران بیش از پیش معرفی شود و شاهد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی بودیم.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تهران جاذبههای مختلف گردشگردی اعم از تاریخی،تفریحی ،مذهبی و ... دارد و باید از این ظرفیتها به خوبی بهره ببریم ،هرچند معقتدم امسال در اقدامات ستاد گردشگری و تلاش برای معرفی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر شاهد یک "جهش "هستیم.
الویری با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق تر در این حوزه پیشنهاد داد که بهتر است در این زمینه از ظرفیت رسانه ملی بهره ببریم و چه بسا از امکانات فروشگاههای زنجیرهای و یا میادین و ... نیز میتوان با ایدههای نو بهره گرفت و جاذبه های دیدنی تهران را بهتر معرفی کرد.
وی با تاکید بر اینکه هر گونه اطلاع رسانی در این حوزه باید چندین ماه پیش تر از آغاز تعطیلات نوروزی باشد،افزود: برای معرفی جاذبهها و یا اطلاع رسانی نباید صرفا به ایام نوروزی بسنده کرد.
الویری با اشاره به اجرای طرح "پرسه در شهر"ادامه داد: چنین ایده و طرح هایی را میتوان برای سایر ایام سال بویژه تعطیلات پایانی هفته ،توسعه داد. اجرای طرح "اتوبوس گردشگری"نیز ایده خوبی است و میتوان از این طرح در روزهایی چون "جمعه "در راستای تقویت حوزه گردشگردی بهره برد.
لزوم "اقدام جمعی"برای معرفی جاذبه های گردشگری شهر تهران
به گزارش تسنیم، احمد مسجد جامعی ؛عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید این ستاد با اشاره به ظرفیتهای بی بدیل گردشگری در تهران اظهار کرد: ظرفیتهای فرهنگی،آیینی،مذهبی،میراث فرهنگی و تاریخی ،طبیعی و گردشگری و ... فراوانی در شهر تهران وجود دارد که باید به خوبی معرفی و شناسانده شود.
وی افزود: به طور مثال "شهر ری "با تمدن چند هزار ساله علاوه بر بافت تاریخی،فرهنگی و آیینی، دارای میراث "صنعتی "نیز است به طوری که نخستین کارخانه سیمان در این منطقه از شهر تهران وجود دارد ولی در معرفی این دست پتانسیل ها کوتاهی شده است.
عضو شورای تهران ادامه داد: هر نقطه از شهر تهران داداری مواهب دیدنی،طبیعی و گردشگری است و "دارآباد"،"پونک"،"خیابان ولی عصر "و ... نمونههای از زیباییهای تهران است و شاهد نماد های تاریخی و فرهنگی در نقاط مختلف شهر تهران هستیم.
مسجد جامعی خاطر نشان کرد:باید جاذبههای گردشگری تهران به خوبی معرفی شود و این مهم نیازمند ،"اقدام جمعی "است. در سالهای اخیر شاهد تلاش و برنامه ریزی برای معرفی جاذبههای گردشگری و دیدنی شهر تهران هستیم و اجرای طرحهای خلاقانهای چون "مشاوره گردشگردی "،"پرسه در شهر"،"اتوبوس گردشگری "و ... را شاهد هستیم و برای معرفی جاذبههای گردشگری ،مناطق 22 گانه شهرداری تهران باید پای کار باشند.
تعطیلات نوروزی به انتها رسیده است و گرچه بسیاری از افراد از هفته دوم فروردین ماه سر کارهای خود حضور داشتند اما بقیه نیز باید به زودی روانه مشاغل خود شوند. اکنون پرسش اصلی این است که آیا آماده بازگشت سر کار خود هستید یا خیر.