arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۶۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷

ترزا می: از اتحادیه اروپا درخواست کردم، خروج بریتانیا از این اتحادیه سه ماه به تعویق بیفتد

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، از اتحادیه اروپا خواسته تا خروج بریتانیا از این اتحادیه سه ماه به تعویق بیفتد.در حالی که تنها چند روز به مهلت قانونی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده، هنوز سرنوشت توافق با اتحادیه اروپا مشخص نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، از اتحادیه اروپا خواسته تا خروج بریتانیا از این اتحادیه سه ماه به تعویق بیفتد.

به گزارش بی بی سی، ترزا می به نمایندگان پارلمان بریتانیا گفت نمی‌تواند از اتحادیه اروپا فرصت طولانی‌تری بخواهد.

در حالی که تنها چند روز به مهلت قانونی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده، هنوز سرنوشت توافق با اتحادیه اروپا مشخص نیست.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، ترزا می و دولتش را متهم کرد که می‌خواهند با "وقت تلف کردن، قلدری و رشوه" نمایندگان را وادار کنند تا به توافق پیشنهادی می رای مثبت دهند.

این توافق دو بار در پارلمان رد شده است و رئیس پارلمان می‌گوید می دیگر نمی‌تواند همان طرح ردشده را به رای بگذارد.

درخواست بریتانیا برای تمدید مهلت برگزیت، باید به تایید اتحادیه اروپا برسد.

انتخابات پارلمان اروپا حدود دو ماه دیگر برگزار می‌شود و گفته شده که اگر برگزیت برای مدتی طولانی به تعویق بیفتد، مردم بریتانیا نیز باید نمایندگانی برای این پارلمان انتخاب کنند.

می در جلسه امروز پارلمان بریتانیا با انتقاد از نمایندگانی که هنوز طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا یا رابطه نزدیک با آن هستند، گفت "غیرقابل‌قبول" است که چند سال پس از رای اکثریت بریتانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، انتخابات پارلمان اروپا در بریتانیا برگزار شود.

خبرگزاری رویترز می‌گوید اسنادی را مشاهده کرده که مطابق آنها اتحادیه اروپا با تعویق سه ماهه برگزیت مخالف است و یا تعویقی دو ماهه، تا پیش از انتخابات پارلمان اروپا را می‌پذیرد، و یا آن که تاخیری طولانی‌تر، که به بریتانیا و اروپا فرصت دهد تا به توافق جدیدی برسند.

نظرات بینندگان