پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اهالی اتاوا از این پس به محض ورود به ساختمان شهرداری با روباتی مواجه خواهند شد که وظیفه خوشامدگویی به مراجعین را بر عهده دارد.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روبات که تریسی نام دارد ظاهری جالب دارد که از یک چهره دیجیتال تشکیل شده است. این روبات نه تنها می تواند صحبت کند، بلکه به پرسش های مراجعه کنندگان نیز پاسخ می دهد. درواقع این روبات به راحتی صحبت می کند.
کاربران می توانند جهت پرسش سوالات خود از تریسی برابر صفحه هوشمند دیجیتال او ایستاده یا پرسش ها را روی بدن دیجیتالی او ثبت کنند. آل والدربرگ، شهردار اتاوا می گوید این روبات کمک می کند تا مردم با سرعت و دقت بالاتری به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنند و البته استفاده از این روبات بسیار ارزان تر از استخدام یک کارمند انسانی است.
او می گوید: "اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد ما از روبات هایی مشابه در دیگر ادارات و سازمان ها استفاده می کنیم. والدربرگ در بخشی دیگر از سخنانش می گوید ساختمان شهرستان دارای طرحی است که بسیاری از مردم را گیج می کند. در اصل، این دفتر طراحی شده بود که یک دفتر پذیرایی برای کمک به مردم داشته باشد اما این طرح هیچوقت عملی نشد و در نتیجه مردم همیشه در این اداره گیج می شوند."
ایده استفاده از روبات زمانی مورد توجه شهرداری قرار گرفت که متوجه شدند هوش مصنوعی می تواند نقشی تاثیر گذار در عملکرد شهرستانها و زندگی شهروندان ایفا کند.نگاهی به این اتفاق نشان می دهد که چگونه شغل بسیاری از مردم توسط هوش مصنوعی در خطر قرار دارد.
البته شهردار در این خصوص می گوید قصدش تضعیف موقعیت انسانها نبوده است. وی می گوید: " وقتی یک موقعیت خالی می شود، آن را ارزیابی می کنیم و ابزارهای موجود را می سنجیم و در نهایت سعی می کنیم بهترین گزینه را انتخاب کنیم. "
اتاوا 20،000 دلار برای یک برنامه آزمایشی 6 هفته ای استفاده از روبات تریسی هزینه کرده است.اگر این شهر تصمیم بگیرد از روبات مذکو برای همیشه استفاده کند باید هزینه ای برابر با 58000 دلار صرف کند که شامل هزینه های تعمیر و نگهداری سالانه این روبات خواهد بود.