arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷

در آستانه حضور زاکربرگ در کنگره رخ داد / دست راست زاکربرگ در مقام دفاع از مدیریت فیسبوک ظاهر شد: مارک را تنها نمی گذارم /مواضع ما بیش از حد آرمانی بودند

شرلی سندبرگ به عنوان یکی از مدیران سرشناس و ارشد فیسبوک و فردی که به عنوان دست راست مارک زاکربرگ شناخته می شود پیش از حضور زاکربرگ در کنگره به رسانه ها پاسخ برخی سوالات را ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرلی سندبرگ به عنوان یکی از مدیران سرشناس و ارشد فیسبوک و فردی که به عنوان دست راست مارک زاکربرگ شناخته می شود پیش از حضور زاکربرگ در کنگره به رسانه ها پاسخ برخی سوالات را ارائه کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ماشابل، سرانجام شریل سندبرگ سکوت خبری خود را شکست . او که در طول ماجرایی رسوایی  شرکت داده کمبریج آنالیتیکا نسبتا بی تفاوت ظاهر شده بود بالاخره به خبرنگاران پاسخگو شد .

سندبرگ در 10 سال گذشته یکی از جدی ترین مدیرانی بوده که در کنار زاکربرگ برای موفقیت فیسبوک تلاش کرده است . به اعتقاد بسیاری از اعضای فیسبوک،  او با تخصص خود در فروش آنلاین و حضور به عنوان یک فرد  بالغ در اتاق فکر فیسبوک یک تحول مهم بوده است .

سندبرگ در بخشی از این مصاحبه و در پایخ به این سوال که رویداد اخیر چگونه گریبانگیر فیسبوک شد گفت ؛ ما به شدت به تجربیات اجتماعی اعتقاد داشتیم ، در عین حال به حفظ حریم خصوصی نیز پاینبد بودیم ، اما شاید بیش از حد آرمانی بودیم . بنابراین به اندازه کافی آمادگی مبارزه با سوء استفاده را نداشتیم من واقعا از این موضوع متاسفم. مارک  نیز واقعا از آن متاسف است، و آنچه که اکنون انجام می دهیم، واقعا اقداماتی جدی است."

 

سندبرگ در خصوص علت این اتفاق نیز گفت: "آنچه ما به اندازه کافی بر آن تمرکز نکردیم، حفاظت از اطلاعات بود ، زیرا  فراموش کردیم درست همان داده هایی که شما برای استفاده از تجارب اجتماعی  فعال می کنید، می توانند مورد سوء استفاده قرار گیرد."

سوال اصلی اغلب خبرنگاران اما ، این بود که چرا مارک و شریل زودتر با خبرنگاران  صحبت نکردند؟سوال همه این بود که آن ها کجا مخفی شده اند . سندبرگ جواب داد ؛

گاهی اوقات، همه ما به آرامش نیاز داریم . اگر می توانستم این هفته را  دوباره زندگی کنم، همچنان سکوت می کردم ، من و مارک دوست داشتیم زودتر صحبت کنیم اما شرایط را برای این موضوع مساعد ندیدیم .

سندبرگ در پاسخ به خبرنگار دیگری که پرسید آیا مشکلی مشابه در کمین فیسبوک خواهد بود یا خیر صادقانه اعلام کرد ؛ نمی دانم ، اما احتمال این موضوع وجود دارد. فیس بوک در حال حاضر برنامه هایی را که دسترسی به داده های شرکت دارند، ممیزی می کند و سعی خواهد کرد تا تعیین کند که آیا هر کدام از آنها به خطر افتاده است یا خیر

وی افزود: "به محض پیدا کردن نمونه مشابه به سرعت به مردم اطلاع خواهیم داد . "

وی در پایخ به این شوال که آیا تبلیغ کنندگان فیس بوک را ترک می کنند؟پاسخ داد : "ما تعدادی از آگهی های تبلیغاتی را متوقف کرده ایم و آنها  نیز سؤال هایی را مطرح می کنند که نتیجه چه خواهد شد ."

سندبرگ در بخشی دیگر از پاسخ های خود تاکید کرد در شغل خود باقی خواهد ماند و قصد ترک فیسبوک را ندارد . وی گفت ؛ ما هر روز با  شغل خود درگیری داریم. و من در اینجا هستم تا تیم هایم را مدیریت کنم ، ما تیم های مختلفی در سراسر جهان داریم مسئولیت هایی  داریم و  برای ساختن محصولات بزرگ کار می کنیم . بنابراین تاز مانی که فکر می کنم شخصی هستم که  مقید خواهم بود، به کارم ادامه می دهم .

سندبرگ ضمن تحسین زاکربرگ سخنان خود را اینگونه به پایان برد که از حمایت های تیم هیئت مدیره و زاکربرگ لذت می برد.

وی تاکید کرد ؛ شما در مورد مدل کسب و کار از من پرسیدید، ما یک سرویس رایگان ارائه می دهیم و این یک مدل کسب و کار مبتنی بر تبلیغ است. برای انجام این کار، اطلاعات خود را به فروش نمی رسانیم. ما می توانیم تبلیغات هدفمند را که مربوط به مردم است، نشان دهیم.

به نظر می رسد حسن ختام این سخنرانی و نشست مطبوعاتی ، با هدف پایان دادن به شایعات و حرف و حدیث هایی مثل سخنان تیم کوک بوده است. نظر شما چیست ؟

 

نظرات بینندگان