پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه خودروسازی فورد، نخستین فروشگاه تمام هوشمند خود را در چین افتتاح کرد. فروشگاهی که تمامی انتخاب های کاربران را به شکل مجازی و هوشمند بررسی کرده و معرفی می کند.
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز ، این روزها گوانگجو در چین شاهد یک تکنولوژی کاربردی و فوق العاده است که توسط گروه خودروسازی فورد اتفاق افتاده است .
این گروه با احداث یک فرشگاه طبقاتی هوشمند که شباهت هایی با پارکینگ اتوموبیل دارد، بدون معطلی، کاربران و خریداران را به سمت اجناس دلخواهشان راهنمایی می کند.
این فروشگاه که ظرفیت ذخیره 42 وسیله نقلیه را داراست، اساسا یک گاراژ با مارک تجاری فورد با سیستم عامل های چرخشی است که پیش از این نیز در برخی شهرهای ژاپن و سایر کشورهای آسیایی دیده شده است
اما روش کار چگونه است ؟ کاربران ابتدا پشت مانیتورهای هوشمند معامله خودرو می ایستند. هنگامی که برنامه شروع می شود، کاربر وارد فضای مجازی بازدید خودروهای ذخیره شده در طبقات می شود .
در طول این فرایند خریدار هیچ تعاملی با انسان ها ندارد .شما به سادگی برنامه را برای خودرویی که می خواهید تنظیم کرده و با چرخش طبقات پارکینک خودروی دلخواه خود را مشاهده و حتی ویدئوهایش را می بینید .
اما مرحله بعدی مهیج تر است . پس از انتخاب خودرو ، تکنولوژی تشخیص چهره دستگاه هوشمند وارد عمل شده و برای تأیید رزرو شما، یک تصویر مناسب از شما دریافت می کند تا با پلیس نیز مشورت کند و در صورت عدم سوء سابفه می توانید خودروی دلخواه را کرایه یا خریداری کنید .
درواقع از بدو ورود و هنگامی که به مرکز سوپر تست درایو وارد میشوید، باید روی صفحه نمایش دیجیتال ضربه بزنید تا دستگاه با انتخاب ماشین شما مطابقت داشته باشد.
پس از تایید مراحل اولیه خودروی انتخابی شما تنها در چند دقيقه به سطح زمين می رسد. این سیستم به شما این امکان را می دهد تا دو خودرو را به طور پیوسته تست کنید، که باعث می شود یک انتخاب دقیق تر داشته باشید.
این طرح حاصل همکاری فورد با علی بابا است و فرصتی برای گسترش بازار فورد در چین محسوب می شود . فورد اخیرا اعلام کرد قصد دارد در قالب "طرح چین 2025" بیش از 50 وسیله نقلیه جدید ، از جمله 15 خودرو الکتریکی را به بازار چین معرفی کند.