پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: روزانه به طور متوسط هفت هزار تماس با اورژانس تهران گرفته می شود که از این میان، هزار تماس آن مزاحمان تلفنی هستند.
رضا معتمدی افزود: از هفت هزار تماس مردم با اورژانس، حدود یک هزار و 500 تماس منجر به ماموریت اورژانس و 500 ماموریت منجر به انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی می شود.
وی در خصوص بهره برداری از ساختمان جدید اورژانس و مرکز ارتباطات دیسپچ تهران گفت: ساختمان قبلی مرکز اورژانس تهران در خیابان جمهوری بر اساس ارزیابی های شهرداری تهران در مقابل زلزله 5 و نیم ریشتری هم مقاوم نبود و وزیر بهداشت پس از بازدید از آن دستور تکمیل ساختمان جدید را صادر کرد.
معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: مرکز ارتباطات دیسپچ تهران وظیفه پوشش کلانشهر تهران و استان تهران را بر عهده دارد.
**انجام بیش از 100 هزار ماموریت توسط موتورلانس های تهران در 6 ماه گذشته
وی با اشاره به خرید 200 دستگاه موتورلانس (آمبولانس موتوری) اورژانس و توزیع آن در کلانشهر تهران، گفت: این موتورلانس های اورژانس از مردادماه تاکنون بیش از 100 هزار ماموریت انجام داده اند.
معتمدی اضافه کرد: ورود موتورلانس های اورژانس به کلانشهر تهران حداقل دو مزیت بزرگ داشت؛ یکی اینکه موجب کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم شده و از سوی دیگر نیز استهلاک آمبولانس های اورژانس، هزینه ها و مصرف سوخت را کاهش داده است.
به گفته معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم در کلانشهر تهران بین 8 تا 12 دقیقه است و در ساعات مختلف شبانه روز، این زمان متفاوت است.