پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بسپار می نویسد، مجید رضایی، از جمله مديران جوان و در عين حال با تجربه ايست كه همواره در بخش هاي مختلف بازرگانی فعالیت داشته و در سوابق وي مدیريت اداره ي خرید شركت ذوب آهن اصفهان،مدیر روابط عمومی شركت ذوب آهن اصفهان، کارشناس فروش شركت ذوب آهن اصفهان،رياست اداره ي صنايع و معادن شهرستان مباركه ، عضو هيئت مديره شركت ICS در كشور روسيه وابسته به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به چشم مي خورد و در حال حاضر نيز به عنوان مدیربازاریابی و فروش پتروشیمی جم، دبیر هیات مدیره و نایب رییس هیات مدیره شرکت تاپکو فعالیت میکند.
وي در توصيف پتروشیمی جم و يا به اختصار همان JPC مي گويد، اين شركت به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولید الفین در جهان و از طرحهای توسعه ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال 78 و در منطقه آزاد پتروشیمی در عسلویه اجرا و عمدتا به منظور تولید اتيلن و پلی اتیلن تاسیس شد. اين شركت دارای واحدهای تولیدی متفاوتی با ظرفيت هاي قابل توجه از محصولاتي چون اتیلن، پلی اتیلن سنگین، پلیاتیلن سبك خطی، بوتادین و بوتن 1 مي باشد كه ضمن ایفای نقش برجسته در زنجیره طرحهای مگاسایز منطقه ویژه اقتصادی پارس ، توانسته است در منطقه خاور ميانه نيز نام خود را مطرح نموده و در مقياس جهاني نيز مورد توجه بازیگران اصلی صنعت پتروشیمی قرار گيرد.
بسپار-تاکنون چندبار به عنوان بازدیدکننده و غرفه گذار در نمایشگاه k حاضر بوده اید؟ دستاورد این حضور چه بوده است؟
رضایی: در واقع این اولین تجربه حضور ما به عنوان غرفه گذار در نمایشگاه K مي باشد و از زمان راه اندازي شركت پتروشيمي جم و طي ادوار گذشته ي برگزاري اين واقعه تنها هيئت هايي جهت بازديد اعزام شده اند.
بسپار- مهمترین شاخصه K برای شما چه بود؟
رضایی: یکی از نکات جالب توجه این نمایشگاه، بزرگي آن از نظر تعداد بازدیدکننده ، غرفه گذار و نحوه ي برگزاري كم نظير آن مي باشد كه مي تواند براي برگزار كنندگان وقايعي از اين دست در كشور خودمان نيز از نظر ايده هاي تازه الهام بخش بوده و همچنين كمك شايان توجهي به شناساندن شركت هاي ايراني در سطح اول اين صنعت نمايد. اين نمايشگاه در هر دوره پذيراي بالغ بر 200 هزار نفر بازدید کننده و 3000 شركت غرفه گذار مي باشد كه در طول برگزاري آن بيش از 30 هزار نفر مسئول خدمات دهي و پشتیبانی و برنامه ریزی این رویداد مهم در کشور آلمان مي باشند. همچنين با توجه به اينكه از قاره های اروپا، آسیا، آمریکا و آفریقا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت از نظر فرهنگي نيز مي تواند قابل توجه باشد. بزرگترترین های صنعت پتروشیمی دنیا در این نمایشگاه حضور دارند. می توان گفت این گردهمآیی دستاندرکاران صنعت پتروشیمی یکی از جالب ترین بحثهای این رویداد نمایشگاهی است.
بسپار- چرا تصمیم گرفتید در این دوره به عنوان مشارکت کننده و غرفه گذار در نمایشگاه باشید؟ چه هدفی را از این حضور دنبال می کنید؟
رضایی: تیمی که در نمایشگاه حاضر میشوند، متشکل از همکاران بازرگانی، فنی و تکنیکال ما هستند و رسالتها مشخص است. حوزه فروش با توجه به اتفاقاتی که بعد ازتحریمها، رفع تحریم و پسا برجام ایجاد شده، فضا را برای مذاکرات ما با اروپایی ها باز کرده است و کم کم رشد خوبی را در بازار اروپا شاهد خواهیم بود. متاسفانه مدتی از این بازار دور بودیم و این فرصتی است که بتوانیم مذاکرات جدیای را داشته باشیم و به این بازار برگردیم.
برای تامین نیاز و تدارکات واحد، تجهیزات و قطعاتی که سالها از آنها دور و به چین وابسته بودیم، هم مجددا همکارانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همکاران فنی ما در بحثهای دانش فنی، آشنایی با تکنولوژیهای جدید و شرکتهای جدید، همچنین تبادلات فنی که سالها از آن دور بودیم، در نمایشگاه فعال خواهند بود. امیدواریم بهره برداری خوبی داشته باشیم.
بسپار- چه دستاورد و محصولی را در این نمایشگاه عرضه خواهید کرد؟
(ادامه دارد ...)
متن کامل این گفت و گو را می توانید در شماره 169ام ماهنامه بسپار، مهرماه که ویژه نمایشگاه K2016 منتشر شده است، بخوانید.
(در صورت تمایل برای دریافت نسخه رایگان و یا اشتراک با شماره های 77523553-77533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید.)